Naučnici pronašli "put od žute cigle" na dnu mora

Put od žute cigle, more, dno mora, Havaji Foto: Printskrin / Youtube / EV Nautilus

Ekspedicija na dubokomorski greben severno od Havaja naišla je na isušeno korito jezera koje izgleda kao put popločan žutom ciglom.

Istraživačka podmornica Nautilus otkriva nepoznata područja okeana i svojim otkrićima pomaže biologiji, geologiji i arheologiji. Nautilusova istraživanja mogu se pratiti uživo, a otkriće iz aprila 2022. postalo je viralno, piše Pun kufer.

Istraživači koji upravljaju dubokovodnim vozilom tada su slučajno kod grebena Liliʻuokalani unutar Papahānaumokuākea Marine National Monumenta naišli na nešto što izgleda kao dno isušenog jezera na hiljadu metara dubine, na vrhu podmorske planine Nootka. U jednom malom delu, što je odmah podstaklo maštu istraživača i komentatora u celom svetu, formacija neverovatno podseća na put od cigle.

Ipak nije zvanično identifikovano kao put do Oza ili Atlantide, već - nešto manje senzacionalno - kao razlomljeni tok hijaloklastitne stene, vulkanske stene nastale u visokoenergetskim erupcijama.

"Jedinstveni lomovi pod uglom od 90 stepeni verovatno su povezani sa stresom zagrevanja i hlađenja od višestrukih erupcija na ovom pečenom uglu", objasnio je istraživački tim.

Prilično uzbudljiv primer iz geologije, mora se priznati.