Stigla nova verzija čuvene Barbike: Boluje od hronične bolesti, nosi važnu poruku za svu decu

A. N.
A. N.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

U "Matelovom" asortimanu poslednji novitet je barbika sa dijabetesom tipa 1 koja ima monitor za praćenje nivoa glukoze i insulinsku pumpu. Želja proizvođača popularne lutke je "da omogući većem broju dece da vide sebe".

U filmu Barbi Grete Gervig, Barbilend je utočište jednakosti i raznolikosti. Ali iako te lutke postoje od 1959. godine, tek je 2019. godine proizvođač "Matel", počeo da prodaje barbike sa određenim fizičkim nedostacima, odnosno različitostima.

"Matel" je sada lansirao svoju prvu barbi lutku sa dijabetesom tipa 1, najnoviji dodatak asortimanu za koji iz kompanije navode da treba "da omogući većem broju dece da vide svoj istinski odraz i da podstakne igru lutkama koje imaju osobine izvan životnog iskustva deteta".

Dijabetes tipa 1 je autoimuno stanje gde telo napada i uništava ćelije u pankreasu koje proizvode insulin. Često se dijagnostikuje u detinjstvu, a pacijenti moraju da prate nivo glukoze i uzimaju insulin svaki dan.

Nova barbika je dizajnirana u partnerstvu sa globalnom neprofitnom organizacijom za dijabetes tipa 1 Breakthrough T1D.

Barbie Foto: Tanjug/AP

Lutka nosi monitor za kontinuirano praćenje nivoa glukoze (CGM) na ruci kako bi lakše upravljala svojim stanjem, a da bi ga održala na mestu, koristi (barbi-ružičastu) medicinsku traku u obliku srca.

Barbika takođe nosi mobilni telefon sa CGM aplikacijom koja joj pomaže da prati nivo šećera u krvi tokom dana.

Lutka nosi i insulinsku pumpu, što joj omogućava automatsko doziranje insulina po potrebi, i drži torbu dovoljno veliku za sve neophodne stvari, poput grickalica koje bi joj mogle zatrebati dok je napolju.

Važan korak u inkluziji

Najavljujući novu lutku, Krista Berger, potpredsednica kompanije i globalna menadžerka za lutke, navodi da ona označava "važan korak u našoj posvećenosti inkluzivnosti i reprezentativnosti": "Barbika pomaže deci u oblikovanju rane percepcije sveta, a predstavljanjem medicinskih stanja poput dijabetesa tipa 1, osiguravamo da više dece može da vidi sebe u pričama koje zamišljaju i lutkama koje vole".

"Za decu sa dijabetesom tipa 1 ona će biti snažan uzor, slaveći njihovu snagu i donoseći priznanje, inkluziju i radost u njihovu igru", ističe Karen Adington, izvršna direktorka kompanije Breakthrough T1D UK.

Prve tamnopute barbi lutke predstavljene su šezdesetih godina prošlog veka, a hispanoameričke lutke osamdesetih, dok su mnoge lutke u karijerama u kojima su žene nedovoljno zastupljene dodate devedesetih i dvehiljaditih. Do pre šest godina nije bilo barbika sa invaliditetom.

Danas postoji više od 175 različitih izgleda omiljene barbike: sa različitim tonovima kože, bojama očiju, bojama i teksturama kose, tipovima tela i invaliditetom. To uključuje slepu barbiku, crnu barbiku sa Daunovim sindromom, lutke sa slušnim aparatima, protetskim udovima i invalidskim kolicima, kao i barbiku sa vitiligom.

Barbika nije jedini brend koji se fokusira na raznolikost. "Loti" ima lutke sa Daunovim sindromom i autizmom, dok "Lego" prodaje razne mini-figure sa fizičkim invaliditetom.

"Reprezentacija je važna – posebno u detinjstvu. Videti barbiku sa dijabetesom tipa 1 pomaže u normalizaciji stanja, smanjenju stigme i pokazivanju deci da nisu sama. To je pozitivan korak napred u izgradnji samopouzdanja, inkluzije i razumevanja života sa dijabetesom", naglasio je Arjun Panesar, osnivač i izvršni direktor diabetes.co.uk.

(Telegraf.rs/RTS)

Video: Šta se desi kada ne poštujete pravila: Pušila elektornsku cigararetu u avionu pa izabačena napolje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Više sa weba

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA