NASA izdala dramatično upozorenje: Zemlja se sve više klati, a evo ko je za to kriv

Uspeli smo da uzdrmamo sopstvenu planetu

Zemlja se sve više klati dok se okreće oko svoje ose, a naučnici američke svemirske agencije NASA misle da su ljudi bar delimično krivi.

Novo istraživanje pokazalo je da “klaćenje” plave planete, odnosno kretanje osi Zemljine rotacije u odnosu na koru planete, uvećalo za više od 10 metara samo tokom prošlog veka. Stručnjaci veruju da otapanje polarnog leda, ubrzano sagorevanjem fosilnih goriva, igra važnu ulogu u izbacivanju Zemlje iz ravnoteže.

NASA pronašla još dve nove planete: Ima ih još, raštrkane su svuda po nebu i samo čekaju da budu otkrivene!

Naučnici NASA-ine Laboratorije za mlazni pogon u Pasadeni, Kalifornija, identifikovali su tri glavna faktora koja utiču na rotaciju planete. Prethodno se mislilo da je za blago pomeranje isključivo odgovoran proces poznat kao “glacijalno odizanje”.

Više nije sve tako mirno Foto: NASA

Glacijalno odizanje događa se kad teški glečeri, poput onih koji su prekrivali ogromne delove Zemlje tokom poslednje ledenog doba, uzrokuju blago odizanje površine planete. Kako se led topio, tlo – i samim tim površina Zemlje – polako se vraćalo u prethodni oblik. Ovaj proces je veoma spor, pa se naša planeta još uvek “odiže” od poslednjeg ledenog doba, pre oko 21.000 godina, navodi britanski “Ekspres”.

Ali, nova studija identifikovala je još dva faktora ovih promena, koji igraju jednaku ulogu u uticanju na Zemljinu rotaciju. Prvi od njih je takozvana “konvekcija plašta”. Ovaj proces upravlja kretanje tektonskih ploča na površinu planete, a NASA sada veruje da utiče i na njeno “klaćenje”. Drugi uzrok je topljenje leda, posebno na Grenlandu, koje se računa za 33 odsto efekta klaćenja. Taj proces se ubrzava veštačkim, ljudskim zagrevanjem okoline.

Naša dela imaju velike posledice: Foto-ilustracija: Foter/NASA's Marshall Space Flight Center

NASA je procenila da se tokom 20. veka masivna količina od 7.500 gigatona grenlandskog leda otopila u okean. To prebacivanje težine sa Grenlanda na druge delove globusa uzrokovalo je da se Zemlja klati više nego što bi inače, u normalnim okolnostima.

Video: Ovi poznati veruju da je Zemlja ravna ploča: Da li su u pravu?

(Telegraf.rs/ Express.co.uk.)

• dragan

hahahahahahah, NASA mora povremeno da objavljuje svoje gluposti kojima konstantno treba da potvrdjuje zvanični heliocentrični model Zemlje lopte, koja navodno juri kroz beskonačan svemir ukupno 2 miliona km na sat....To je jedini zadatak NASE... Zemlja je ravna, nepomična, ne vrti se nigde, baš kao što osećamo i vidimo golim okom.

• EvGenije

Ko je kriv? Rusi, brate, ko bi drugi. Evo upravo javio BBC...

• NN.

Ako Nasa to kaze onda mora da je tacno!

Preporuka sa Weba