Šta dizajneri mogu da nauče od kopirajtera?

Njihova saradnja je često burna, ali je prava istina da i jedni i drugi mogu da mnogo nauče svojih saradnika

  • 0

U kreativnim sektorima firmi jedna od čestih saradnji jeste između kopirajtera i dizajnera. U najširem smislu, kopirajteri, odnosno tekstopisci smišljaju dopadljive poruke koje provociraju na čitanje, a dizajneri čine ovaj materijal preglednim, funkcionalnim i lepim. Naravno, oba zanimanja su mnogo više od toga.

Njihova saradnja je često burna, ali je prava istina da i jedni i drugi mogu da mnogo nauče svojih saradnika. Evo šta dizajneri mogu da nauče od svojih kolega:

Naslovi su bitni, jer je prvi utisak ključan

Ako ne umete da kupite publiku sa prvih par reči teško da ćete proći kao kopirajter. Isti princip važi za dizajn ‒ prvi utisak je najvažniji. U trenutku susreta sa dobrim dizajnom, korisnik čak i ne razmišlja da li će pronaći rešenje svog problema. Isto kao što zbog lošeg naslova može propasti i najbolji tekst, tako i najbolji sajt trpi zbog lošeg dizajna.

Naravno, ni jedno ni drugo nije dovoljno, jer školjka ne prodaje auto. Da nešto izgleda dobro je deo funkcije dizajna, ali nije njegova svrha.

Ljudi nikad nisu imali manje vremena

Sveopšta zauzetost je nezapamćena. Svi su konstantno ubačeni u više istovremenih radnji ‒ od proveravanje mejlova, preko dopisivanja sa prijateljima, do svog osnovnog posla. Niko nema vremena da sa puno pažnje pregleda svaki sajt koji mu dođe pred oči. Pisci imaju veoma malo vremena da zgrabe nečiju pažnju, a isto važi i za dizajnere. Posao dizajnera je da iskoristi te 3 sekunde koliko će se neko zadržati pre nego što napusti sajt. Naravno, ako ga ne zaintrigirate da ostane duže.

Iznenadite sebe

Čak i ako je vaš rad poznat i imate svoju publiku, uvek postoji šansa da će stari trikovi prestati da funkcionišu. Morate da opravdate njihovo poverenje tako što ćete uvek ići korak dalje od očekivanog. Naravno, neke formule će uvek funkcionisati, ali samo eksperiment može da održi pažnju i obezbedi progres. Zato je potrebno da se stalno usavršavate. Ako osećate da vam fali znanja upišite program iz oblasti dizajna koji će vam dopuniti postojeću bazu. Ili naučite nove verzije programa. Steknite i sertifikate kao potvrde, ako želite. Nemojte stajati u mestu, jer će vas trendovi pregaziti.

Napravite strategiju

Nije moguće uvek imati dobitnu kombinaciju i to je savršeno u redu. Takva je surova realnost svakog kreativnog posla. Zato dobri tekstopisci pribegavaju taktiziranju. Svoje poruke šalju onda kada će se najbolje primiti. Uzmimo praznike na primer. Vrlo provokativna poruka vezana za rasprodaju tokom praznika može da prođe. Opet, isto je i sa dizajnom. Birajte pravi trenutak za smelije pokušaje da izokrenete boje ili pošarenite sajt. U protivnom, publika vam neće oprostiti.

Sva kreativna zanimanja se prepliću i moguće je naučiti dobre trikove tamo gde ih nikada ne biste tražili. Zato, dizajneri, pažljivo slušajte svoje kolege i može vam se desiti da naučite nešto korisno.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA