Ovo su osobine Stiva Džobsa koje morate da imate ako hoćete da USPETE u ŽIVOTU! (FOTO)

U nastavku pogledajte neke od Džobsovih lekcija i osobina pomoću kojih je uspeo da, od kompanije koja je počela u garaži, napravi najvredniji brend na svetu

  • 13

Stiv Džobs je bio jedan od najvećih vizionara savremenog doba. Osnovao je kompaniju Apple koja je pod njegovim upravljanjem postala najjača na svetu. U nastavku pogledajte neke od Džobsovih lekcija i osobina pomoću kojih je uspeo da, od kompanije koja je počela u garaži, napravi najvredniji brend na svetu.

Bio je sin sirijskog migranata, a uspeo je da PROMENI SVET. Kada vidite o kome je reč, ZAPANJIĆETE SE!

Fokus

Kada se Džobs 1997. godine vratio ponovo u Apple, on nije bio zadovoljan situacijom u kojoj se kompanija koju je osnovao nalazi. Apple je proizvodio gomilu različitih uređaja, pa je Stiv naredio da se prestane sa time i da se fokusiraju na četiri različita uređaja. Jedan koji će biti namenjen prosečnom korisniku i drugi koji će biti za profesionalce, kao i da svaki od ovih uređaja bude dostupan i u desktop i u prenosnoj verziji.

Nateravši Apple da se fokusira samo na ove četiri vrste uređaja, Džobs je spasio kompaniju.

- Odlučivanje šta ne treba raditi je podjednako bitno kao i odlučiti šta da se radi. To je istina za kompanije, a istina je i za proizvode - istakao je Džobs tada.

Foto: Flickr/Ben Stanfield Foto: Flickr/Ben Stanfield

Jednostavnost

Džobs je imao sposobnost da bilo koji uređaj pojednostavi i svede na suštinu, što bi mu omogućilo da eliminiše sve nepotrebne komponente. "Jednostavnost je ultimativna sofisticiranost" glasila je Apple-ova prva marketinška brošura.

- Potrebno je puno rada da biste napravili nešto jednostavno, da istinski razumete izazove pred vama kako biste došli do elegantnog rešenja - govorio je Džobs.

Preuzmite odgovornost od početka do kraja

Džobs je znao da je najbolji način za postizanje jednostavnosti taj da hardver, softver i periferni uređaji funkcionišu kao jedan. Primera radi, iPod povezan na Mac sa iTunes softverom dovelo je do jednostavnijeg uređaja, omogućilo je lakšu sinhronizaciju i manje bagova. Kompleksniji zadaci, kao što je kreiranje plejlisti na primer, moguće je uraditi na kompjuteru, što je omogućilo da iPod ima manje funkcija i dugmića.

Džobs i Apple su preuzeli odgovornost od početka do kraja kada je reč o korisničkom iskustvu, što je nešto što mali broj kompanija radi. Za ovo je zaslužna Džobsova ličnost. On je voleo da uvek ima kontrolu nad svime što radi, ali je za to takođe zaslužna i njegova strast za perfekcijom.

Foto: Flickr/Patrick Gibson Foto: Flickr/Patrick Gibson

Kada ste u zaostatku, preskočite prepreke

Oznaka inovativne kompanije je, ne samo da smišlja nove ideje, već da zna kako da ponovo stane na noge kada je u zaostatku. To se dogodilo kada je Džobs kreirao originalni iMac. On se fokusirao na to da uređaj dobro radi sa fotografijama i videom, ali je zapostavljen aspekt muzike. Ljudi su sa Windows računarima skidali muziku i narezivali je na CD, a iMac nije imao CD-ROM.

Međutim, umesto da na iMac ubace CD, Džobs je kreirao integrisani sistem koji je kombinovao iTunes Store i iPod, što je omogućilo korisnicima da kupuju, dele, čuvaju i puštaju muziku bolje nego na bilo kom drugom uređaju.

Stavljajte proizvode ispred profita

Kada su Džobs i njegov mali tim dizajnirali originalni Macintosh početkom 80-ih godina, njegova ideja je bila da naprave "nenormalno dobar" uređaj. Stiv nikada nije pričao o povećanju profita ili kompromisu kada je reč o troškovima.

- Ne brinite o ceni već samo navedite specifike računara - govorio je Džobs svom tadašnjem timu.

Foto: Flickr/Patrick Gibson Foto: Flickr/Patrick Gibson

Rezultat je bila mašina koja je koštala puno, što je dovelo do toga da Džobs napusti Apple. Međutim, Apple je promenio svet i ubrzao je kućnu računarsku revoluciju. Na duge staze, Džobs je bio u pravu - fokusirajte se da napravite odličan proizvod i profit će se desiti. Kada je Stiv napustio kompaniju, Apple je krenuo lošim putem, jer se tadašnji direktor Apple-a, Džon Skali, fokusirao na profit umesto na to da uređaji budu revolucionarni.

Ne budite rob istraživanju tržišta

Jedan od članova tima koji je kreirao originalni Macintosh pitao je da li da prvo urade istraživanje tržišta, na šta je Džobs odmah odgovorio ne.

- Ne, jer mušterije ne znaju šta žele sve dok im mi to ne pokažemo. Naš zadatak je da čitamo ono što još uvek nije napisano - rekao je Džobs. Umesto da se oslanja na istraživanje tržišta, Džobs je verovao svojoj intuiciji u vezi onoga što njegove mušterije žele.

 "Krivite" stvarnost

Džobs je imao dara da ljude natera na nemoguće koristeći svoju inteligenciju i moć ubeđivanja na pametan način. Mnogi koji nisu poznavali Stiva i nisu radili sa njim su ovu njegovu osobinu smatrali kao eufemizam za zlostavljanje i laganje. Međutim, oni koji su ga poznavali veoma su cenili ovu Džobsovu sposobnost, jer je pomoću nje mogao da inspiriše ceo tim, kao i svakog pojedinačno.

Foto: Flickr/segagman Foto: Flickr/segagman

Pakovanje je važno

Džobs je od svog mentora Majka Markule naučio tri principa: empatiju, fokus i podmetanje. Poslednji princip je postao jedan od ključnih Džobsovih doktrina. Znao je da ljudi mišljenje o kompaniji formiraju na osnovu onoga što je prezentovano i upakovano.

Majk je Džobsa naučio da ljudi zaista "sude o knjizi na osnovu korice".

Stremite ka perfekciji

Tokom razvoja svakog proizvoda, Džobs bi u nekom trenutku rekao svima da uzmu pauzu, jer bi se on vratio tabli za crtanje zato što je osećao da uređaj nije savršen.

Pre nego što je sa radom počeo Apple Store, Džobs je sa kolegom Džonom Leseterom odlučio da sve odloži za koji mesec, jer je smatrao da izgled u prodavnici mora da bude reorganizovan oko aktivnosti, a ne samo oko različitih kategorija proizvoda.

Isto se dogodilo i prilikom razvijanja prvog iPhone-a na kojem je fokus trebao da bude na staklu koje je smešteno unutar aluminijumskog kućišta. Međutim, Džobs je jednu jutro došao kod Džona Ajva, glavnog dizajnera Apple-a, i rekao mu da mu se ovo rešenje jednostavno ne dopada. Iako je za taj dizajn potrošeno devet meseci, sve je moralo da se radi ispočetka.

Foto: Tanjug/AP/San Francisco Chronicle, Paul Chinn Foto: Tanjug/AP/San Francisco Chronicle, Paul Chinn

Najbolji je susret licem u lice

Džobs je smatrao da kreativnost i najbolje ideje dolaze spontanim sastancima i nasumičnim konverzacijama uživo, licem u lice. Zbog toga nije voleo da sastanči putem mejlova i drugih sličnih internet servisa.

Od sada možete pratiti Telegraf i na Vajberu!

Najnovije vesti iz sveta kompjutera, igrica, mobilnih telefona, gedžeta možete pratiti i na našoj Facebook stranici!

(Telegraf.rs / Izvor: hbr.org)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • farmeri

    9. oktobar 2015 | 17:49

    Uspeh njegov je da mu pravljenje telefona kosta 200 dolara a on ga proda za 1000 ?

  • jaaa

    9. oktobar 2015 | 20:33

    Prvo iMac, pa iPod, pa iPhone pa iPad, da nien bilo njega i IOS, jos bi mi koristili symbian, a znate i sami da kada je 2007 predstavljen iphone i ios, odmah nakon prezentacije, je prekinuto razvijanje tadasnjeg androida, i presli su kao ios da prave. On je jedini koji nije registrovao svoj auto, zato sto je pronasao rupu u zakonu, i na svakis 6 meseci je kupovao isti auto, i uvek je vozio bez tablica...

  • Djole

    9. oktobar 2015 | 17:34

    Genijalac. Inace otac mu je bio sirijski izbeglica.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA