Pet praktičnih saveta za upotrebu najmoćnijeg marketinškog alata – videa

Korisnici interneta koji su došli na vašu web stranicu očekuju da tamo imate i video. Video je jedan od elemenata na koji se najčešće klikne

  • 0

Prema predviđanjima iz multinacionalne IT kompanije Sisko (Cisco), video-promet na internetu u svetu će činiti 80 posto čitavog prometa na internetu u 2019. Ova tendencija utiče na sve industrije, a jasno je da u budućnosti video neće biti egzotika već potreba. Baš kao što danas ne možete voditi uspešan posao bez web stranice, uskoro nećete moći da dozvolite sebi da imate web stranicu bez video-sadržaja.

Korisnici interneta koji su došli na vašu web stranicu očekuju da tamo imate i video. Video je jedan od elemenata na koji se najčešće klikne. To ne znači da treba da imate bilo kakav video. Video, kao i kompletan marketing, mora da bude dobro osmišljen i da ima jasnu svrhu da bi uticao na ljude.

Pred vama su neki od saveta za uspešan video-marketing, koje za magazin „Ink” daje Liza Benet, direktorka sektora za marketing i PR  prve open source video-platforme „Kaltura“.

Dodajte video u svoj marketinški miks

Video se može koristiti kao samostalni element u marketingu, kao osvrt na rad kompanije, kao tutorijal, reklama i mnogo više. Ali ne morate da izmislite toplu vodu da biste kreirali  efikasan video-marketing.

Jedan od najboljih načina da iskoristite video uključuje dodavanje kratkih video-segmenata u marketinškim kampanjama za druge medije kroz koje prenosite vaše poruke. Na primer, kreirajte video-tizer koji ćete inkorporirati u sadržaj za blog ili u i-mejl vesti, postove na društvenim medijima, kao i na web stranicu. Uradite video kao studiju slučaja, ili sprovediteseminar na internetu (webinar), a onda ih promovišite kroz kratki video, kako biste privukli ljude da pogledaju ceo webinar i učestvuju u raspravi, ostavljaju komentare ili šalju sugestije.

Foto: pixabay.com Foto: pixabay.com

Kratke video-forme mogu da povećaju angažman korisnika (komentari, preuzimanje sadržaja, registracija), ali i da pojačaju moć i efekat postojećih promotivnih materijala.

Napravite interaktivno iskustvo

Video je mnogo interaktivniji nego pisani sadržaj. Iskoristite to i obratite se svojim gledaocima. Baš kao i bilo koji drugi marketinški materijal, video treba da ima poziv na akciju. Koristite ih da privučete potrošače na sajt ili stranicu za prodaju, da povezujete sadržaje (video-sadržaj vodi do sadržaja na stranici na internetu ili na blogu i slično), da usmerite ljude na dodatne materijale, da se prijave na sajt ili popune obrazac za kontakt i još mnogo toga. Važno je da video-zapis iskoristite tako da i dosadne radnje predstavite na zanimljiv način i da pružite gledaocima posebno iskustvo zbog koga će poželeti da ga pogledaju opet.

Koristite jedinstveni video-plejer

Ako postavite svoj video na Jutjub, a zatim taj link uključite u vaše marketinške materijale, to jeste brz i jednostavan način plasiranja videa, ali vam neće dati najbolje rezultate. Povezanost s Jutjubom može da usmeri gledaoca na video koji nije povezan sa vama, ili još gore, na srodne video-materijale među kojima su i oni od vaše konkurencije. Umesto toga, koristite video-plejer koji će se svojim izgledom uklopiti sa ostatkom vašeg sadržaja. Korišćenjem jedinstvenog video-plejera možete pratiti detaljne analize, uspeh vaših video-zapisa i koliko i kako doprinose ukupnoj marketinškoj kampanji.

Foto: Pixabay.com Foto: Pixabay.com

Pobrinite se da se vaš video može lako pronaći

Nakon što ste uložili vreme, novac i trud da biste kreirali video, potrebno je da uložite i dodatni trud da pravi ljudi mogu lako da ga pronađu. Iskoristite napredna video-rešenja za optimizaciju videa,  dodajte opise, naslove i titlove kako biste obezbedili da se vaš video pronalazi u pravom kontekstu.

To znači da ako, primera radi, reklamirate novu igračku kocku, potrebno je da naglasak bude na igračkama, jer bi kocka mogla da se poveže i sa kockanjem, kazinom i sličnim pojmovima. Ukoliko smatrate da možete da privučete i strane kupce, važno je da vaš video ima titl, makar na engleskom jeziku.

Neka video postane glavni deo vašeg marketinga

Da video ne bi ostao samo „jednokratni izlet“, važno je da ga u svoje kampanje uključite kao bitan element. Koristite statistiku koju dobijate zahvaljujući analizama video-zapisa i uključite ih u tabele merenja uspeha kompletnog marketinga. Omogućite gledaocima da klikom na dugme za vreme gledanja ili na kraju videa odu direktno na web stranicu. Na taj način video će postati prirodan i važan deo vaše marketinške kampanje.

Foto: Profimedia/Panthermedia Foto: Profimedia/Panthermedia

Ako želite da naučite da iskoristite internet i sve onlajn platforme i servise tako da budu u službi vašeg marketinga i komunikacije sa potrošačima, više o tome možete saznati na obrazovnom programu za digitalni marketing. S druge strane, znanje vam neće biti od pomoći ukoliko nemate kvalitetan video-materijal. Produkcija multimedijalnih sadržaja mora da ispuni određene kriterijume da bi oni podstakli uspeh. Savete za kreiranje video-sadržaja pročitajte ovde.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA