Pomoću ovih saveta povećajte vidljivost svog poslovanja na internetu

Ulaganje u optimizaciju sajta za internet-pretraživače (SEO) dobar je prvi korak, ali on više nije dovoljan. Šta da se radi? Pred vama je nekoliko saveta Kristofera Nula, poznatog novinara, koji se godinama bavi tehnološkim i poslovnim temama

  • 0

Sa stalnim povećanjem broja kompanija i brendova za sve, a naročito za male kompanije, postaje teže da se na internetu po nečemu izdvoje. Ako ste internet-preduzetnik, onda verovatno znate da ime vaše male kompanije ne mora  uvek da vodi do vaše web stranice. Kompanije sa sličnim imenima ili  domenima – zajedno s raznim onlajn podacima o proizvodima – često mogu da ometaju vaše pojavljivanje na Guglu.

Ukoliko se bavite uslugama, pa imate radnju za hemijsko čišćenje ili vodoinstalacije, koje u očima potrošača deluju kao da su sve iste, istaći se na internetu još je teže. Ulaganje u optimizaciju sajta za internet-pretraživače (SEO) dobar je prvi korak, ali on više nije dovoljan. Šta da se radi? Pred vama je nekoliko saveta Kristofera Nula, poznatog novinara, koji se godinama bavi tehnološkim i poslovnim temama, koji i vam mogu pomoći da uspešno predstavite kompaniju na internetu.

Izgradite svoje web stranice

Danas je jednostranična internet-stranica ekvivalent novinskom oglasu koji je napisan najsitnijim slovima. Ako znate tačno šta tražite, možda ćete ga pronaći – ali većina kupaca će ga preskočiti i proći dalje.  

Srećom, ovo možete da ispravite vrlo lako: napravite web stranicu koja ima više strana. Iako Guglovi algoritmi nisu javni, činjenica je da se web stranice s više strana bolje rangiraju u rezultatima pretrage. Gugl takođe posvećuje više linkova i prostora stranicama koje imaju bolju strukturu stranice, ugrađujući sekundarne veze nazvane „Gugl sajt links“ na pomoćnim stranicama vašeg web sajta. Rezultat ovakvog pretraživanja Gugla može da vam donese i do tri puta više prostora nego pri strandardnom pretraživanju.

Foto-ilustracija: pixabay.com Foto-ilustracija: pixabay.com

Postavlja se pitanje – koliko stranica morate da imate da biste dobili ove rezultate?

Nema sigurno dobitnog broja stranica (niti su „sajt links“ u velikoj meri pod vašom kontrolom), ali čak i ako vaš sajt od jedne strane postane sajt s pet strana, i to je sasvim dovoljno. Započnite odvajanjem sadržaja s početne stranice u logične odvojene stranice, pod naslovima kao što su: „O nama", „Kontakt", „Usluge",„Iskustva korisnika" i „Lokacije".

Ne morate da stavljate previše informacija na svaku od tih stranica, već pokušajte da budete jasni i koncizni. Neka svaka stranica ima jedinstven sadržaj i koristite ključne reči, posebno u naslovu stranice. Fotografije će svakako biti od velike pomoći.

Pokrenite blog

Osim navedenih stvari, najlakši način da dodate broj stranica jeste pokretanje bloga. Uverite se da je blog deo domena vaše kompanije, a da nije na posebnom URL-u.

Foto-ilustracija: pixabay.com Foto-ilustracija: pixabay.com

Vodite blog što češće možete. Ako možete da vodite dnevni blog, to je odlično, ali i unošenje sadržaja nekoliko puta mesečno takođe je dovoljno da vas Gugl primeti. Fotografije su, takođe, dobra ideja, čak i ako koristite one koje su dostupne besplatno. Ukoliko ste u mogućnosti da koristite originalne fotografije, to je svakako još bolje. Ne zaboravite da uključite komentare (Gugl ih voli) i dodajte dugmad za deljenje sadržaja kako bi čitaoci mogli da ih šire na svojim profilima na Fejsbuku, Tvtteru ili drugim društvenim medijima.

Pametno koristite socijalne medije

Koristite slike i logotip dosledno, obratite pažnju na pravopis i pobrinite se za to da sve informacije za kontakt, kao i stil ostanu isti na svim mrežama. Sve platforme treba da povežete sa svojom web stranicom, što je češće moguće.

Kada odaberete korisnička imena za svaki profil, uvrstite u njih i naziv kompanije, što češće možete. Korišćenje ključnih reči nikad nije na odmet.

Foto: Profimedia/Fancy Foto: Profimedia/Fancy

Društveni mediji imaju više korisnih funkcija u povećanju poslovne vidljivosti: pretraživači će indeksirati vaše društvene stranice i oni koji budu pretraživali ime vaše kompanije naći će sve te stranice u rezultatima pretrage. S vremenom će vaše web stranice biti na vrhu rezultata u potrazi za nazivom kompanije, a zatim će ih slediti i stranice na društvenim medijima.

Kod upotrebe Tvitera stvari su jednostavne: što češće pišete, to više ljudi će vas primećivati. Uslov je, naravno, da i to što pišete bude zanimljivo, korisno i da na neki način deluje na vaše ciljne korisnike.

Stranica Gugl+ je posebno važna. Ako je imate, Guglovo pretraživanje prema nazivu kompanije će dodati kvadratić s Gugl+ informacijama na desnoj strani ekrana pored rezultata pretraživanja. Ovaj okvir uključuje vaše kontakt-podatke i vaše postove nedavno postavljene na Gugl+, što umnogome pojačava vašu vidljivost.

Napravite video-snimak

Foto-ilustracija: pixabay.com Foto-ilustracija: pixabay.com

Mnogi poslovi su uspeli zahvaljujući promociji na Jutjubu. A s obzirom na to da Gugl odobrava video-snimke s Jutjuba u rezultatima pretraživanja, ulaganje truda u osmišljavanje zanimljivih i smešnih mini video-spotova za predstavljanje poslovanja može višestruko da se isplati. Ako vaš video-zapis postane hit, prodaja bi mogla da poraste do neverovatnih granica gotovo preko noći. Ali i ako se to ne desi, video-snimak i dalje će poboljšavati vašu vidljivost na internetu.

Postavljajte link za video-snimke na druge društvene mreže i koristite ključne reči i oznake. Ukoliko smešan i zabavan video-spot nije prikladan za vaše poslovanje, pokušajte da napravite vebinar koji će pokazati potencijalnim kupcima i klijentima vašu stručnost.

Vidljivost sajta na internet-pretraživačima često je ključna za komunikaciju s potrošačima, pa samim tim i za poslovanje, kako u klasičnom, tako i u internet-biznisu. Ako želite da steknete znanja i veštine koje su neophodne da biste upravljali efikasnom digitalnom promocijom, koja će povećati prodaju i obim poslovanja, više o tome možete saznati ovde.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA