0

Preporuka je najbolja reklama. Evo kako da utičete na nju

Ljudi se sve češće o različitim uslugama, proizvodima i generalno brendovima informišu putem interneta, preko blogova, foruma ili specijalizovanih sajtova koji upravo za to i služe

Nije potrebno da naglašavamo važnost preporuke za razvoj i uspeh bilo kog brenda. Koliko god novca ulagali u marketing i reklame, ništa vam neće obezbediti lojalne i kvalitetne potrošače i korisnike vaših proizvoda koliko dobra reč nekog od njihovih prijatelja.

Kada govorimo o preporukama, ne mislimo samo na razmene iskustava među članovima istog društva prijatelja ili porodice. Ljudi se sve češće o različitim uslugama, proizvodima i generalno brendovima informišu putem interneta, preko blogova, foruma ili specijalizovanih sajtova koji upravo za to i služe.

Uzmite za primer Trip advajzor (Trip Advisor). Ovaj portal funkcioniše već godinama kao samoodrživi sistem koji služi za ocenjivanje i preporučivanje različitih vrsta smeštaja, hotela, hostela, apartmana, kao i transporta i generalno turističkih ponuda za određena odredišta. Ako neki hotel ima preporuku ove platforme, možete bez razmišljanja odsesti u njemu, a da se ni ne zapitate o njegovom kvalitetu.

Zato je važno steći informacije i znanja o tome kako ćete navesti ljude da na ovakvim platformama ostavljaju dobre komentare o vama i vašim uslugama. Daćemo vam nekoliko saveta koji mogu pomoći.

Ne sakrivajte svoje mane

Niko nije savršen. Nemojte pokušavati da sakrijete mane ili da izbegnete kritike, naprotiv. Ako već uviđate u čemu grešite, onda se potrudite da istinu prezentujete ljudima tako da shvate da dajete sve od sebe da poboljšate rad, robu ili uslugu.

Primera radi, uvek na kraju korišćenja usluga zamolite korisnike da popune upitnik o zadovoljstvu i na osnovu njega unapređujte one strane koje su vam slabije. Možete takve upitnike staviti i na svoj web sajt tako da posetioci u svakom trenutku imaju uvid u vašu prosečnu ocenu. Podelite ih po kategorijama i potrudite se da uvek držite najviše ocene u oblastima koje su najvažnije.

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

Budite pristupačni

Omogućite svojim korisnicima i potencijalnim klijentima da vam se obrate. Budite dostupni za sve sugestije i primedbe korisnika. Nemojte se sakrivati, već ostavljajte svoje podatke za uspostavljanje kontakta s klijentima svuda gde možete. Ako je neko nezadovoljan iskustvom koje je imao s vašim uslugama, izađite mu u susret i tražite još jednu priliku da opravdate svoj proizvod i ponudu koju ste im dali.

Ukoliko je neophodno, napravite takvu strukturu na svom sajtu da vas ljudi u svakom trenutku mogu pronaći, pa čak možda i preko četa koji ćete pokrenuti. Budite kreativni i izađite u susret željama i primedbama. Vaši klijenti će umeti to da cene.

Prikažite na čemu ste sve radili

Nemojte biti skromni. Važno je da svi mogu da vide na čemu ste sve radili tokom svoje karijere. Pokažite spektar svojih proizvoda, različite usluge koje pružate, predstavite tim s kojim radite, budite transparentni u svakom koraku koji napravite.

Foto: PIxabay

Foto: PIxabay

Ukoliko vaši korisnici ne znaju dovoljno o vama, to nije njihova krivica, već vaša. Sve informacije koje im nudite moraju biti dostupne u svakom trenutku, na različitim mestima i različitim kanalima komunikacije. Samo na taj način možete obezbediti da dovoljno ljudi čuje za to što radite i samo na taj način ćete moći da izgradite dobar imidž.

Kritika je u najvećem broju slučajeva konstruktivna, zato se nemojte sakrivati od nje. Potrudite se da dobijete što više komentara od vaših korisnika kako biste pomogli sami sebi da unapredite svoje poslovanje. S druge strane, ovu razmenu možete iskoristiti da kreirate zajednicu ljudi koji su koristili vaš proizvod. Ako održite dobru komunikaciju s njima, oni mogu postati ambasadori vašeg proizvoda.

Upišite obuku iz marketinga na internetu i naučite kako da postanete ekspert u digitalnim komunikacijama. Tako ćete se upoznati ne samo s načinima da ostvarite dobar odnos s potrošačima, već i sa svim alatima koji će vam biti potrebni da to uradite.

Daljinac baner

(Telegraf.rs)

Tagovi: Edukacija, Internet marketing, Komentari, Marketing, preporuke, Saveti, Uspeh

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Za sve starosne grupe – ekspresno učenje stranog jezika za samo 2 nedelje

Nastanak nove kriptovalute možemo pratiti na primeru novog derivata Ethereuma

ITAcademy i Kraljevska fondacija i ove godine nagradile najbolje đake najsavremenijim IT školovanjem

Kako da izgradite samopouzdanje dok tražite posao?

Proslavite Dan programera tako što ćete postati jedan od njih: ITAcademy poklanja preko 600€ popusta

VELIKA ROĐENDANSKA AKCIJA NA BUSINESSACADEMY: do 34% popusta za prijave do nedelje

Da li je moguće hakovanje bankomata za klasične i kriptovalute?

Otkrivamo vam: Šta je zajedničko pisanju koda i pisanju proze?

8. generacija učenika ITHS srednje škole sela je u školske klupe: Najbolji uslovi očekuju buduće svetske stručnjake (FOTO) (VIDEO)

Za i protiv: Da li ste spremni da postanete menadžer prodaje?

Da li je osmočasovno radno vreme pogrešno? Evo šta pokazuju istraživanja

Ovi logoi su uzburkali javnost, a evo koje lekcije možete naučiti od njih

Koliko je bezbedan Wormhole protokol?

Evo kako da iskoristite live stream video-materijal za svoj marketing

"Kažite nam nešto o sebi" reći će vam uskoro robot-regruter

Ovo morate da obezbedite svom detetu ako želite da ima bolju ocenu iz matematike

Novi način prevare korisnika kriptovaluta: Lažne mobilne aplikacije za trgovinu kriptovalutama

NAJBOLJA LAST MINUTE PONUDA OVOG LETA: Uz uštedu od 650 evra, zakoračite u IT svet i odlično zaradite

Kako psihologija utiče na komunikaciju na društvenim medijima?

Kreativne letnje radionice na FSU 1. i 2. septembra – dođite na vikend dobrih kreacija! (BESPLATNO)

Coinbase patentira nove sisteme bezbednosti za kriptovalute

Letnja škola za nastavnike: Idealna prilika za profesionalni napredak zaposlenih u obrazovanju

Studenti FSU vas pozivaju na izložbu „Druga priroda” u Galeriji „Drina” – dođite da doživite vizuelnu umetnost

Od krofni do žurki: Evo kako najveći brendovi koriste event marketing

Dizajneri, evo kako da se dopadnete potencijalnom klijentu

Kako se razvija projekat i zašto je ovo posao koji ćete želeti da radite: Evo zašto je menadžment projekta najizazovniji posao današnjice

Ova tri najnovija trenda u web dizajnu će zadiviti vaše korisnike

Sve što treba da znate o plaćenom digitalnom oglašavanju u 2018. godini

Ovih 5 grafičkih dizajnera bi trebalo da znate

Evo kako da najlakše prebacite podatke na Cloud i oslobodite dragocenu memoriju na telefonu

4 načina kako da iskoristite priče na Instagramu da unapredite svoj brend

Želite da vaš srednjoškolac pohađa neki od prestižnih internacionalnih univerziteta kao što je Cambridge? Evo kako da mu pomognete već danas!

Ethereum tim ulazi u fazu testiranja novih elemenata blockchain platforme

Ovi naslovi mejlova će vam osigurati da će ih klijent pročitati

Evo kako da ubrzate svoj telefon i oslobodite memoriju na svom telefonu uz pomoć SD kartice

Završena je ovogodišnja EDIT letnja škola programiranja kompanije Comtrade, a naši IT stručnjaci odabrali su najbolju aplikaciju polaznika (VIDEO)

ITAcademy za Sys Admin Day poklanja PREKO 700€ POPUSTA svim budućim sistem administratorima

Evo šta svaki korisnički servis mora da ima da bi mušterije bile srećne

Evo kako volontiranje može pozitivno da utiče na sve aspekte vašeg života

7 saveta za potpune početnike u web dizajnu

Kako u finansijskom sektoru gledaju na uvođenje blockchain tehnologije?

4 primera odlično brendiranog sadržaja