0

Preporuka je najbolja reklama. Evo kako da utičete na nju

Ljudi se sve češće o različitim uslugama, proizvodima i generalno brendovima informišu putem interneta, preko blogova, foruma ili specijalizovanih sajtova koji upravo za to i služe

Nije potrebno da naglašavamo važnost preporuke za razvoj i uspeh bilo kog brenda. Koliko god novca ulagali u marketing i reklame, ništa vam neće obezbediti lojalne i kvalitetne potrošače i korisnike vaših proizvoda koliko dobra reč nekog od njihovih prijatelja.

Kada govorimo o preporukama, ne mislimo samo na razmene iskustava među članovima istog društva prijatelja ili porodice. Ljudi se sve češće o različitim uslugama, proizvodima i generalno brendovima informišu putem interneta, preko blogova, foruma ili specijalizovanih sajtova koji upravo za to i služe.

Uzmite za primer Trip advajzor (Trip Advisor). Ovaj portal funkcioniše već godinama kao samoodrživi sistem koji služi za ocenjivanje i preporučivanje različitih vrsta smeštaja, hotela, hostela, apartmana, kao i transporta i generalno turističkih ponuda za određena odredišta. Ako neki hotel ima preporuku ove platforme, možete bez razmišljanja odsesti u njemu, a da se ni ne zapitate o njegovom kvalitetu.

Zato je važno steći informacije i znanja o tome kako ćete navesti ljude da na ovakvim platformama ostavljaju dobre komentare o vama i vašim uslugama. Daćemo vam nekoliko saveta koji mogu pomoći.

Ne sakrivajte svoje mane

Niko nije savršen. Nemojte pokušavati da sakrijete mane ili da izbegnete kritike, naprotiv. Ako već uviđate u čemu grešite, onda se potrudite da istinu prezentujete ljudima tako da shvate da dajete sve od sebe da poboljšate rad, robu ili uslugu.

Primera radi, uvek na kraju korišćenja usluga zamolite korisnike da popune upitnik o zadovoljstvu i na osnovu njega unapređujte one strane koje su vam slabije. Možete takve upitnike staviti i na svoj web sajt tako da posetioci u svakom trenutku imaju uvid u vašu prosečnu ocenu. Podelite ih po kategorijama i potrudite se da uvek držite najviše ocene u oblastima koje su najvažnije.

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

Budite pristupačni

Omogućite svojim korisnicima i potencijalnim klijentima da vam se obrate. Budite dostupni za sve sugestije i primedbe korisnika. Nemojte se sakrivati, već ostavljajte svoje podatke za uspostavljanje kontakta s klijentima svuda gde možete. Ako je neko nezadovoljan iskustvom koje je imao s vašim uslugama, izađite mu u susret i tražite još jednu priliku da opravdate svoj proizvod i ponudu koju ste im dali.

Ukoliko je neophodno, napravite takvu strukturu na svom sajtu da vas ljudi u svakom trenutku mogu pronaći, pa čak možda i preko četa koji ćete pokrenuti. Budite kreativni i izađite u susret željama i primedbama. Vaši klijenti će umeti to da cene.

Prikažite na čemu ste sve radili

Nemojte biti skromni. Važno je da svi mogu da vide na čemu ste sve radili tokom svoje karijere. Pokažite spektar svojih proizvoda, različite usluge koje pružate, predstavite tim s kojim radite, budite transparentni u svakom koraku koji napravite.

Foto: PIxabay

Foto: PIxabay

Ukoliko vaši korisnici ne znaju dovoljno o vama, to nije njihova krivica, već vaša. Sve informacije koje im nudite moraju biti dostupne u svakom trenutku, na različitim mestima i različitim kanalima komunikacije. Samo na taj način možete obezbediti da dovoljno ljudi čuje za to što radite i samo na taj način ćete moći da izgradite dobar imidž.

Kritika je u najvećem broju slučajeva konstruktivna, zato se nemojte sakrivati od nje. Potrudite se da dobijete što više komentara od vaših korisnika kako biste pomogli sami sebi da unapredite svoje poslovanje. S druge strane, ovu razmenu možete iskoristiti da kreirate zajednicu ljudi koji su koristili vaš proizvod. Ako održite dobru komunikaciju s njima, oni mogu postati ambasadori vašeg proizvoda.

Upišite obuku iz marketinga na internetu i naučite kako da postanete ekspert u digitalnim komunikacijama. Tako ćete se upoznati ne samo s načinima da ostvarite dobar odnos s potrošačima, već i sa svim alatima koji će vam biti potrebni da to uradite.

Daljinac baner

(Telegraf.rs)

Tagovi: Edukacija, Internet marketing, Komentari, Marketing, preporuke, Saveti, Uspeh

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Sve što morate da znate ako morate da analizirate ciljno tržište

ULAZ BESPLATAN: Dođite na prvi mjuzikl savremenih gimnazijalaca (FOTO)(VIDEO)

Dodela diploma za pamćenje: Maturanti ITHS-a obeležili uspešan završetak najsavremenije IT škole u Srbiji! (FOTO) (VIDEO)

Velika rođendanska akcija na ITAcademy: 40% popusta + BONUS paket

6 veština koje mora da ima svaki stručnjak za optimizaciju sajta (SEO)

3 koraka koja morate da prođete ako želite da postanete softverski inženjer

Evo šta vam sve digitalne agencije naplaćuju

Loše navike koje morate da izbegavate u postavljanju digitalne marketinške strategije

Konkurišete za posao prvi put? Ovo su greške koje ne smete da napravite

Postanite programer za 12 meseci: Ovaj programski jezik se najbrže uči

Fast Charge, Quick Charge, Turbo Charge: Sve što morate da znate o brzom punjenju baterije

Ovi gedžeti će vas motivisati da se bavite 3D dizajnom - a ne koštaju milione

Prva zvanična Google akademija u Srbiji: Steknite sertifikate za najtraženija zanimanja na internetu

Šta se sve u marketingu promenilo od 2018. godine, a da niste primetili

5 saveta za uspešnu karijeru u razvoju softvera

Visoka škola strukovnih studija za informacione tehnologije ITS uručila diplome studentima, a najboljima dodeljene i nagrade

ITS i ITHS slave Dan škole i poklanjaju velike popuste za upis na najtraženije IT profile

SAVREMENA GIMNAZIJA SLAVI ROĐENDAN: Upišite svoje dete u najsavremeniju Kembridž gimnaziju uz 40% popusta!

Najlakši način kako da smislite ime za firmu koje će svi zapamtiti

Pogledajte kako je protekao prvi Mapaton u regionu - trajao je 30 sati, a najbolji putuju u Poljsku

Gmail je spremio novu platformu – pogledajte šta je sve drugačije

Odbrana doktorskog umetničkog projekta na Fakultetu savremenih umetnosti

Devojke, neophodne ste u IT-ju – dođite na BESPLATAN IT događaj koji organizuje ITAcademy

Kako digitalni novčanici funkcionišu i koliko su bezbedni?

Najsavremenija Kembridž bilingvalna gimnazija domaćin internacionalne edu konferencije #LIEC2018

Code centar za IT specijalizaciju kompanije Comtrade dodelio je sertifikate prvoj grupi polaznika (VIDEO)

Da li je 4K UHD marketing, ili realna potreba?

Odgovorite na ova pitanja i saznaćete da li ste dobar menadžer

Ova pravila bi trebalo da zna svaki programer, a pogotovo početnik!

Ove PR taktike će vam omogućiti da vas svi mediji primete i postanete viralni

4 trenda u digitalnom marketingu koja će promeniti sve

Pojmovi koje svaki web dizajner mora da zna

Milica (26) je upravo dobila nagradu kao jedan od najboljih studenata na svetu: Za nju se otimaju mnoge kompanije, a sada je traži i Gugl (FOTO)

Odgovorite na ova pitanja i saznaćete da li ste dobar menadžer

Blockchain i kriptovalute – priča po kojoj ćemo pamtiti 2017. godinu – zapravo tek počinje

Dosta vam je neuspešnih prijava za posao? Dođite 4. maja na LINK2job sajam zapošljavanja i promenite svoju karijeru

Ovog 1. maja izborite se za ODLIČNO PLAĆEN POSAO!

Saveti uspešnih koje svaki dizajner mora da usvoji ako želi da bude najbolji u svom poslu

Međunarodni dan devojaka u IT-u: ITHS najboljoj učenici u takmičenju "Moja omiljena mesta u Srbiji" dodelio stipendiju

Posetite besplatnu konferenciju „Budućnost počinje u učionici”

Evo kako izgleda razgovor za posao u korisničkoj podršci

Potražnja za ovim poslom porasla je 600 odsto - za samo 60 dana ovladajte blockchain tehnologijom i dobro naplatite svoje znanje