Evo kako će Google da pojede samog sebe (FOTO)

Skrivena armija botova, lažni AdSense nalozi, pozamašno tehničko znanje, volja i želja da se zaurla na korporativnu kulturu trebalo bi da budu dovoljni pa da jedna od najmoćnijih svetskih kompanija padne na kolena

  • 3

Pre skoro deset godina, italijanski digitalni umetnici Paolo Ćirio i Alesandro Ludoviko lansirali su ambiciozni i subverzivni projekat: razvili su mrežu lažnih web stranica koja je generisala prihod pomoću Googleove oglasne platforme, AdSensea, a potom taj novac koristili da kupuju akcije samog Googlea - efektivno time terajući pretraživačkog giganta da "jede samog sebe", te time dali svoj hrabri komentar na čitavi korporativni deoničarski kapitalizam koji se nalazi svuda oko nas.

Tada su izračunali da će im ovo poći za rukom za 202.345.117 godina, ali - tvrdili su - ako se i VI uključite u akciju onda smo malo bliži. A ako bi 10 miliona ljudi učestvovalo, sve bi se završilo relativno brzo.

Šta na kraju sa Googleom, ako bi im ovo pošlo za rukom? Tvorci projekta bi ga "vratili narodu", šta god to značilo, i kako god to mislili da izvedu.

Hans Bernhard, još jedan od učesnika cele akcije, tvrdi da je projekat - koji se i zvanično zove "Google Will Eat Itself" - auto-kanibalistički sistem. Postoji oko 50 skrivenih web sajtova nakrcanih Google oglasima koji redovno generišu klikove putem armije strogo kontrolisanih onlajn botova.

- Ovo nije previše teško ako posedujete tehničko znanje. Googleov sistem nije savršen - kaže Bernhard, i dodaje da je trik tome da svaki pojedinačni bot ostane ispod praga lažnih klikova koje sistem prepoznaje.

Na kraju svakog meseca, Google im isplaćuje pozamašnu sumu novca a oni taj novac prebacuju na tajni račun u švajcarskoj banci. Kada ima dovoljno keša da kupe neku akciju Google, oni to i urade. Dok su se bavili ovim projektom kupili su 819 akcija, a pošto svaka vredi $495.01, to znači da ova mala družina trenutno poseduje $405.413,19!

Na ideju su došli jer su želeli da upute poruku, i da gromoglasno kažu svoje mišljenje o tajnovitoj strukturi moći web ekonomije.

- Zanimljivo je kako je ovaj projekat sada ponovo postao viralan, nakon skoro deset godina od kako je počeo sa radom - kaže Paolo Ćirio.

Ovo ne treba da čudi. Sve agresivnije ponašanje giganta iz Mauntin Vjua u skupljanju podataka o svojim korisnicima, apsolutna integracija vašeg weba sa Androidom (dovoljno da potražite Kaljari na svom računaru, ako ste ulogovani na Google, pa da vas Google Now na mobilnom telefonu izveštava o poslednjim rezultatima i vestima u vezi ovog tima Serije A; lični primer), te umešanost ove korporacije u špijuniranje sprovedeno od strane NSA, zabrinulo je mnoge ljude širom sveta. Istovremeno, ovo je dovelo do rasta njegove popularnosti: takozvani Googleov paradoks.

Ipak, priznaju da više ne vode preteranog računa o stanju "GWEI".

- Projekat i dalje postoji, i dalje koliko-toliko radi, ali se više na bavimo time. Produžili smo dalje. Prestali smo zato što je postalo previše zahtevajuće. Google je počeo da mi zatvara AdSense naloge koje sam koristio, na kraju je počeo da me detektuje čak i PRE nego što otvorim nalog, na jeziv način. Mogao sam da smislim nove načine, ali to bi značilo da bih morao potpuno tome da se posvetim u jednom beskonačnom ratu sa njima - kaže Ćirio.

Ako nas pitate, to je prava šteta, i nadamo se da će projekat ponovo zaživeti u punom kapacitetu. Čisto da bismo videli šta se dešava kada zver pojede samu sebe. Na ovom linku možete da vidite kako stvari trenutno stoje.

(V. V.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Anonimac

    29. mart 2014 | 20:08

    Ovo nema logike '-.- Taj isti google je placen od strane raznih kompanija po npr 5 dolara da bi ovi botovi i slicni uzeli od tih 5 samo 1,2 dolara. Tim botovima samo jacate ekonomiju google-a a unistavate male kompanije koje placaju reklame google-u da nekog zainteresuju jer je mnogo manji broj ljudi vidi te reklame. Tako da prikljucite se projektu i unistavajte male kompanije koje se muce i daju poslednji dinar (dolar) da promovisu svoju kompaniju.

  • Mile

    29. mart 2014 | 21:15

    Znaju oni sta rade, necemo mi da im govorimo kako se posluje, oni su u tom najbolji...

  • ssssss

    31. mart 2014 | 19:47

    Nista vi ne brinite za Google...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA