12

EVROPO, STIŽEMO: Srpski brendovi kojima ćemo osvojiti svet! (FOTO)

Srbija treba da predstavi svoju hranu, turizam, rakiju i festivale, ali i da zaigra na kartu gostoprimstva svojih građana. Stručnjaci smatraju da je naš najbolji brend, ipak, Novak Đoković

Guča sabor
Foto: gucasabor.com

Na formiranju brenda “Srbija”  nije se radilo godinama, a nije se ni ulagalo u promociju naše zemlje u svetu. Pored finansijske situacije, na putu promocije nalazila je i politička situacija. Stručnjaci veruju da je političkoj nestabilnosti došao kraj i da Srbija konačno dobija priliku da se promoviše u svetu.

Bora Miljanović, direktor “Represent Sistema”, firme koja se bavi brendiranjem i “pi arom”, veruje da parafirani sporazum između Beograda i Prištine Srbiji otvara mogućnosti za brendiranje. On smatra da ovim činom pokazujemo da smo stabilno društvo i da ne kočimo druge narode oko nas, kako se u svetu to predstavljalo.

– Možete da potrošite milione na reklamu na “Si-En-Enu” ili “Bi-Bi-Siju”, ali to ne vredi kad posle reklame ide vest kako ste Albancu uradili ovo ili ono – objašnjava Miljanović i kaže da se svako brendiranje zapravo oslanja na situaciju u zemlji.

Poslednjih godina malo se ili nimalo bavilo lobiranjem Srbije u svetu, a trebalo bi naznačiti da je naša zemlja postala oslonac na Balkanu.

Marketinški konsultant Dejan Šapić kaže da stranci kada biraju proizvod obraćaju pažnju pre svega na geografsko poreklo, a Srbija je uspela da dokaže da sa naših prostora dolaze neki sjajni proizvodi, poput, na primer, rakije.

Stručnjaci se slažu oko toga koji su srpski brendovi već izgrađeni, kao i na kojima treba insistirati u narednom periodu:

1. NOVAK ĐOKOVIĆ

Najbolji teniser današnjice. Prvi na ATP listi u pojedinačnoj konkurenciji. Na tu poziciju je prvi put došao 4. jula 2011, a zadržao se sve do 8. jula 2012 (53 nedelje). Uspeo je da se vrati na prvo mesto 5. novembra iste godine, gde je i sada. Mnogi teniski kritičari, bivši igrači i saigrači smatraju Đokovića za jednog od najboljih tenisera u istoriji. Marketing i stručnjaci za brendiranje slažu se u jednom: Novak je brend koji se sam izborio za to mesto!

Foto: AP

Foto: AP

2. FIJAT

Italijanska fabrika automobila veoma je zadovoljna poslovanjem u Srbiji. Generalni direktor “Fijat automobili Srbija” Antonio Ćezare Ferara poručio je da neće menjati dobrog partnera i da su došli da veoma dugo ostanu.

Foto: radulovic-group.com

Foto: radulovic-group.com

3. PREHRAMBENI PROIZVODI

Srbija je oduvek važila za zemlju koja se bavi poljoprivredom i koja treba da je razvija. Upravo bi prehrambeni proizvodi trebalo da postanu jedan od brendova po kojima bi Srbija trebalo da se predstavi svetu.

PFoto: ukusnidani.bambi.rs

PFoto: ukusnidani.bambi.rs

4. SRPSKA KUHINJA

Srbi imaju sjajnu hranu i treba da je promovišu. U svetu je trenutno trend promocije nacionalnih kuhinja i Srbija treba da učestvuje u tom tendu i promoviše svoja nacionalna jela: ajvar, prebranac, sarmu…

Foto: besplatne-slike.net

Foto: besplatne-slike.net

5. BANJSKI I SEOSKI TURIZAM

Naša zemlja treba da radi na promociji svojih turističkih destinacija, jer to je  oblast gde ima prostora za uspeh. Zemlja nam je bogata termalnim izvorima i treba da ih promoviše – srpske banje su nešto na šta treba da skrenemo pažnju svetu. Uz banjski, trebalo bi razvijati i promovisati i seoski turizam.

Foto: Telegraf

Foto: Telegraf

6. RAKIJA
Srpsko nacionalno piće već se izdvojilo kao brend. Najpoznatija je šljivovica, ali se stranci oduševljavaju i jabukom, dunjom, kajsijom, kruškom ….

Foto: Tanjug

Foto: Tanjug

7. FESTIVALI – GUČA I EXIT
Oba se održavaju u letnjem periodu, a godinama unazad stranci dolaze u Srbiju zbog dobrog provoda i odlične muzike. Pojedini stručnjaci smatraju da su nas upravo ovi festivali prikazali u dobrom svetlu i da su skrenuli pažnju na Srbiju kao zemlju dobrih ljudi i dobrog provoda.

Foto: saborguca.com, Tanjug

Foto: saborguca.com, Tanjug

8. GOSTOPRIMSTVO
Iako nas strani mediji i dalje predstavljaju kao ratoboran narod, stranci koji su boravili u Srbiji oduševljeni su gostoprimstvom Srba. Stručnjaci tvrde da je upravo ta naša osobina adut koji treba da promovišemo i na koji treba da se oslanjamo.

Foto-ilustracija: Freedigitalphotos.net / photostock

Foto-ilustracija: Freedigitalphotos.net / photostock

(M. B.)

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Tagovi: Brend, Exit, Guča, Hrana, Novak Đoković, Srbija, Turizam
Popularni komentari
  • S
    Smederevo

    Fiat srpski? Jos ce i Radnicki iz Kragujevca da promeni ime u Juventus a Anjeli ce da uzme srpsko drzavljanstvo i uclanice se u URS

  • N
    Neverovatno

    Hitno zastitite srpski opanak i svadbarski kupus, inace ce nam i to uzeti!

  • р
    русија

    брендирати и дачија као виц фигуру

foto dana

video dana