1

Za brend 'Srbija' neophodno najmanje 10 miliona evra

U ovom trenutku ne postoji nijedan državni organ koji se ozbiljnije bavi građenjem brenda Srbija. Jedino što je izvesno jeste da se priprema konkurs za izradu zaštitnog znaka Srbije, koji je samo vizuelni prikaz, pri čemu ne postoji konkretan plan kako se sistemski pozabaviti ovim pitanjem

Reprezenatcija Srbija i Hrvatska: ZASTAVE SRBIJE I HRVATSKE
Foto: Tanjug

Za formiranje brenda “Srbija” u ovom trenutku, prema okvirnim informacijama, neophodno je između deset i petnaest miliona evra.

Kako je za dnevni list “24 sata” rekao profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Saša Veljković, na brend Srbije utiče bukvalno sve: način na koji predstavnici zemlje vode pregovore s Briselom, rezultati koje na međunarodnim turnirima postiže Đoković, kako se građani nose sa nasleđem devedesetih godina, koliko je Srbija dobra u privlačenju stranih investitora..

On kaže da je za formiranje brenda cele nacije u narednih nekoliko godina potrebno uložiti, grubo rečeno, između 10 i 15 miliona evra, i to samo za kreiranje prvih kampanja, osnivanje agencije koja bi se time bavila i istraživanje domaćih potencijala.

U ovom trenutku ne postoji nijedan državni organ koji se ozbiljnije bavi građenjem brenda Srbija. Jedino što je izvesno jeste da se priprema konkurs za izradu zaštitnog znaka Srbije, koji je samo vizuelni prikaz, pri čemu ne postoji konkretan plan kako se sistemski pozabaviti ovim pitanjem.

Branko Maričić, takođe profesor Ekonomskog fakulteta, kaže da Srbija kao zemlja nema izgrađen imidž, ali i da je pitanje koliko u tome možemo da uspemo jer je veoma teško izboriti se sa svim predrasudama koje u svetu postoje o našoj zemlji još od ratova tokom devedesetih godina.

Južna Afrika je imala Mendelu, koji je promenio brend cele Južne Afrike. Pitanje je da li mi imamo takvu političku ličnost? Novak je, na primer, trenutno najjači srpski brend. Međunarodni imidž je postigao i Kopaonik, a na toj listi bi mogli da se nađu i Đavolja varoš, Šarganska osmica, Mećavnik – kaže on.

Direktorka Turističke organizacije Srbije Gordana Plamenac kaže da je snaga brenda Srbija neprocenjiva i da se ona ogleda najpre u činjenici da je turizam jedna od privrednih grana koja iz godine u godinu beleži kontinuiran rast, stabilan i povećan devizni priliv, kao i povećanje stranih investicija.

(Telegraf / Izvor: 24 sata)

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Tagovi: Brend, Izgradnja brenda, Kopaonik, Novak Đoković
Popularni komentari
  • O
    Oroku Saki

    Predlažem da zaštitni znak bude banana…

foto dana

video dana