Kupi, pa vrati posle tri meseca: Kupci će moći da vraćaju proizvode "Ikee" bez računa i objašnjenja

Prava potrošača biće podignuta na mnogo viši nivo

  • 19

Ako u "Ikei" kupite fotelju ili trpezarijski sto, pa nakon tri meseca shvatite da vam se ipak ne dopadaju, odete u prodavnicu i bez objašnjenja i navođenja razloga ih vratite. Zvuči neverovatno, ali od leta biće moguće i u Srbiji.

IKEA traži još 250 radnika: Za skoro svaki od ovih poslova ste kvalifikovani, pogledajte spisak radnih mesta!

Ovakve novine na našem tržištu, koje se pre svega odnose na veća prava potrošača, najavila je “Ikea”, koja na leto otvara prvu robnu kuću u Srbiji, a nema sumnje da će pre ili kasnije njihovim stopama morati da krene i konkurencija.

Tako će Šveđani, pored ostalog, omogućiti da pojedini njihovi proizvodi imaju garanciju od čak 25 godina, da kupci mogu da vrate robu i bez fiskalnog računa dok je ona u garanciji, kao i da će potrošači bez navođenja razloga u roku od tri meseca moći da vrate ono što su kupili.

Direktor za razvoj kompanije "Ikea" za jugoistočnu Evropu Vladislav Lalić tvrdi za "Blic" da će ova kompanija doneti revoluciju u zaštiti prava potrošača.

Foto: Milena Đorđević Foto: Milena Đorđević

- Prava potrošača biće podignuta na mnogo viši nivo. Svi naši proizvodi imaju garancije od dve godine do 25 godina. Poseban kuriozitet je, recimo, da kuhinje imaju garanciju od 25 godina - naglašava Lalić.

Prema njegovim rečima, nakon isteka zakonskog roka od dve godine u kojem je obavezno priložiti fiskalni račun, kupci će moći da vraćaju proizvode u garantnom roku bez fiskalnog računa.

- Takođe, proizvodi se mogu vratiti u roku od 90 dana bez posebnog razloga. To znači da potrošači ne moraju da navedu neispravnost ili grešku, već mogu prosto promeniti mišljenje - ističe Lalić.

Foto: Promo IKEA Foto: Promo IKEA

Takođe, svi proizvodi u robnoj kući, uključujući i kabaste proizvode (garniture za sedenje i kuhinje), moći se odmah da se preuzmu.

Prema mišljenju Zorana Nikolića iz Nacionalne organizacije za zaštitu potrošača Srbije, veliki iskorak je to što će roba moći da se vraća.

- Prema našem zakonu, u prodavnicama nemamo ništa što ukazuje na to da roba može da se vrati, čak ni nakon samo jednog dana. To može samo u prodaji na daljinu, odnosno u internet prodaji gde je rok za povraćaj 14 dana - kaže Nikolić.

On ističe i cene.

- Ako se budu držali cena za koje znamo da imaju u EU, to će biti neverovatan pomak. Uz, naravno, podizanje prava potrošača na viši nivo - zaključuje Nikolić.

Daljinac baner

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Berane

    17. mart 2017 | 08:29

    Kao i u danskoj i swedskoj ali sa racunom..bez racuna nema sanse da mozes da vratis...pa sta bi radili lopovi ukrali ,pa im vratili i uzeli novac....

  • Marjana

    17. mart 2017 | 09:46

    Imam iskustvo iz Kanade, sve sto se kupi, od odece, obuce i ostalog, bez komentara moze da se vrati, zameni, ili se dobije isti iznos

  • Мирко Томић

    17. mart 2017 | 08:43

    То је њихова политика пословања, не мислите да ће реномирана фирма да мења политику због Србије? Поред тога што се подижу права потрошача и потрошачи треба да подигну свест о куповини и себи самима, да не лече своје комплексе и опште незадовољство на продавцима и шалтерским радницима, ВЕЋ НА ИЗБОРИМА. Уздравље.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA