KRV I HAOS NA HIMALAJIMA: Srpska alpinistkinja preživela masakr, njenim prijateljima talibani pucali u glavu!

Alpinistkinja Kristina Nina Ađanin, koja je bila u ekspediciji osvajanja vrha planine Nanga Parbat, nalazila se na samo 500 metara udaljenosti kad su muslimanski ekstremisti ubili 11 njenih kolega

Srpska alpinistkinja Kristina Nina Ađanin (31) pukom srećom je izbegla nedavni masakr talibana na Himalajima, kada su muslimanski ekstremisti ubili 11 njenih kolega.

Kristina je pre mesec dana započela ekspediciju ui kojoj se osvajao vrh popularne "planine užasa" Nanga Parbat. Međutim, talibani su u noći između subote i nedelje upali u planinarski kamp i ubili 11 alpinista u znak odmazde za prethodno ubijenog njihovog vođu.

Nina priča da je dan pred pokolj i ona je bila u bazi sa alpinistima. Tada su došli neki ljudi, fino obučeni i zahtevali su da se svi zajedno mole.

- Pitali su me zašto ne verujem u Alaha i da li bih mogla da se molim s njima. Pakistanci su se molili, mi ostali nismo. Oni su tada prespavali kod nas, ujutru kada sam ustala, nije ih više bilo - priča Nina, i dodaje da sumnja da su upravo ti ljudi bili talibani koji su kasnije na mučki način pobili njene prijatelje.

Nina se u vreme pokolja nalazila u drugom kampu, na samo 500 metara udaljenosti, a tek kada se vojska pojavila, ona je mogla da dođe u bazu.

- Talibani su upali u bazu oko 22:30, a krvavi pir su završili tek oko jedan sat za ponoći. Pucali su u svu elektroniku jer znaju da imamo satelitske mobilne telefone. Moje prijatelje su naterali da kleče i tako su im pucali u glave - priča vidno uzbuđena Kristina.

Ona kaže da je na mesto pokolja stigla tek kada je vojska došla, sutradan posle podne.

- Kada smo sišli u bazu, vojska je skupljala tela ubijenih prijatelja. Svuda su bila tela, razbacane stvari, krv i haos. Svoje čarape sam našla na 300 metara od baze. Kada sam ušla u bazu, pitala sam koordinatora Fakira da mi da pasoš, jer je bio na tajnom mestu. Rekao je da nije kod njega. Znala sam da laže. Prislonila sam mu nož na grlo. Počela je da kaplje krv. Vikala sam: "Odmah mi daj moj pasoš!" On je klimnuo glavom pomoćniku i doneli su mi pasoš i mobilni telefon - priča Nina.

Nakon toga, pakistanska vojska preživele alpiniste prebacila je helikopterom do prvog aerodroma, odakle su premešteni u Islamabad.

Međutim, ni tu se drama nije završila. Kristina priča da ona i ostale njene kolege stranci svakodnevno menjaju mesto boravka jer im talibani šalju pretnje da nijedan stranac neće ostati živ. Nina je trenutno u hotelu, čeka da joj stignu stvari sa Himalaja kako bi čekirala kartu za povratak u Srbiju, na sigurno.

Kristinina, koja je rođena u Nemačkoj, a detinjstvo provela što u Beogradu, što na Grmeču, započela je svoju pustolovinu pre 2000. godine, kada se prvi put zvanično popela na planinu. U šali priča da je odrasla sa vukovima, ali da se na kraju, ipak, vratila u Beograd.

Aljaska joj je dodelila "orden časti" jer jednog Amerikanca sa 5.300 metara nadmorske visine, na vrhu Denali, spustila na 4.300, pošto se nije dobro osećao.

(Telegraf.rs / Izvor: 24sata.rs)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.