Vesić: Staro sajmište postaće regionalni centar za istraživanje Holokausta

Staro sajmište postaće regionalni centar za istraživanje Holokausta, a na tome radimo zajedno sa Muzejom "Jad Vašem", rekao je gradski menadžer Goran Vesić u intervjuu za Radio stanicu "Slovoljubve".

Vesić: Uređenjem igrališta povećavamo kvalitet života naših sugrađana (FOTO)

Spomenuvši razgovore sa direktorom ovog muzeja prilikom svoje poslednje posete Jerusalimu, Vesić je istakao da će Centralna kula biti mesto edukacije mladih generacija.

Sada smo raselili kulu, popisali imovinu, završava se zakon koji će omogućiti dalji napredak projekta, a paralelno radimo i projekat memorijalnog centra. Tu će biti tri muzeja, jedan koji se odnosi na stradanje Jevreja, drugi na stradanje Srba i treći na stradanje Roma. Zamolio sam predstavnike muzeja da se Starom sajmištu prida veći značaj jer se u muzeju pominje samo na jednom mestu, kao i da se mnogo više pažnje obrati na logor Jasenovac – rekao je Vesić, dodavši da episkop Jovan Ćulibrk uživa veliko poštovanje u Izraelu, ima ogromnu energiju i najbolji je poznavalac Holokausta kod Srba.

Foto: beoinfo.rs

Gradski menadžer je istakao da su zajedno uradili ogromne stvari do sada i da je veoma srećan što može da sarađuje sa njim ne samo na Starom sajmištu već i u Pakracu, Jasenovcu i na drugim mestima. Uradio je mnogo i da se u Slavoniji ponovo podigne Srpska pravoslavna crkva, uredi biblioteka u Pakracu koja je starija od britanske biblioteke.

Govoreći o manifestaciji "Božićno seoce" ispred Hrama Svetog Save, gradski menadžer je podsetio da je na tu ideju došao zajedno sa ocem Stefanom.

Posle 1. januara i "Ulice otvorenog srca" nije postajalo ništa više i naša ideja je bila da u januaru događaji budu ispred Hrama Svetog Save, jer je puno verskih manifestacija u tom mesecu. Tu je bio i patrijarh Irinej, mnogo je dece svakodnevno, manifestacije se održavaju od 17 časova i sve su namenjene deci, tu su kućice, fijaker, "raspevana jelka". Svake sledeće godine uvećavaćemo ovu manifestaciju i činiti je radosnijom za sve naše sugrađane – kazao je Goran Vesić.

Foto: Tanjug/Dimitrije Goll

Kada govori o svom iskustvu sa hodočašća u Svetoj zemlji, Vesić ističe da je to neverovatan osećaj jer vas taj grad jednostavno uzme pod svoje, i smatra da bi svaki hrišćanan, iako to nije lako ostvariti, bar jednom u životu morao da obiđe Jerusalim.

Foto: Vladimir Milovanović

On je naglasio da se svi sa velikim poštovanjem odnose prema Srbima, uključujući i same Izraelce, jer, kako je istakao, oni znaju kroz kakvu istoriju i patnju smo prošli.

Kada bilo kom Izraelcu kažete da ste došli iz Srbije odnose se prema vama sa velikim poštovanjem i kao da im je došao prijatelj. Mislim da nas niko sa takvim poštovanjem ne dočekuje kao oni. Posetio sam i Muzej "Jad Vašem" jer smo naparavili saradnju sa Starim sajmištem i tim muzejom oko buduće sadržine i postavke. Obilaskom njihove postavke video sam i foto-izložbu kako su Nemci bili dočekivani u glavnim evropskim gradovima. Sliku iz stare Jugoslavije predstavljala je slika Maribora i potom sam protestvovao kod direktora muzeja kome sam objasnio o čemu se radi – kazao je gradski menadžer i dodao:

– Pritom sam dodao i da su oni koji dočekuju Hitlera bili sami Nemci jer su upravo oni prethodno proterali Slovence. U Beogradu smo ih dočekali kao okupatore, a tako smo ih i ispratili. Nakon toga dobio sam izvinjenje i molbu da pošaljemo sliku iz Beograda koju upravo priprema Istorijski arhiv Beograda i ona će biti poslata preko Ambasade Izraela. Direktoru "Jad Vašema" sam pokazao i naše istraživanje o životu 3.500 beogradskih Jevreja koji su izgubili živote na Starom sajmištu, a u toku je još jedno istraživanje gde ćemo istražiti 6.500 ljudi. Dao sam im kopiju istraživanja i to smatram kao svoju obavezu jer su u pitanju bili naši sugrađani, za šta su nam u muzeju bili veoma zahvalni.

Daljinac

(Telegraf.rs)

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Tagovi: goran-vesic grad-beograd bozicno-seoce jovan-culibrk staro-sajmiste
Najnoviji komentari
  • N
    Nody

Pa red je,Sajmiste kao logor za jevreje je i otvorio srbin Milan Nedić i red je da okaje grijehe hiljada i hiljada zena i djece pobijenih u tom logoru...podrzavam ideju otvaranja instituta

Devojčica iz Zemuna otkrila razloge pokušaja samoubistva (FOTO SA LICA MESTA)

Prodavac sa Kvantaša se zakucao u čistač snega: Vatrogasci i lekari ga više od sat vremena izvlačili iz automobila (FOTO)

Strah i trepet u školi na Novom Beogradu: Majka upala na čas i ispitivala decu, njen partner pretio učiteljici da će da je pregazi!

Siniša Mali: Novi kolektivni ugovori kruna reformi i dijaloga

Ko je čuveni Toša po kome je važna beogradska saobraćajnica dobila ime?

Treće Krstovdansko-Bogojavljensko plivanje za Časni krst kod Beogradske tvrđave

Kraj drame u Zemunu: Devojčica htela da skoči sa zgrade, spasila je policija (FOTO)

Prišao je šalteru i drsko zahtevao da ga prime preko reda: Radnica ga je tako ODUVALA, da to danas prepričava ceo Beograd (VIDEO)

SRPSKI FENOMEN: Život u hotelu jeftiniji nego kod kuće!

Gori fabrika u Borči: Vatra zahvatila "Tihos", crni dim kulja

Institut "Vinča" uradio analizu otpada u Obrenovcu: U burićima opasni organski rastvarači

Beograđani i Novosađani odali poštu Oliveru Ivanoviću: Hiljade građana izašlo da upali sveće (FOTO) (VIDEO)

STRATEŠKO ULAGANJE U MLADE ISTRAŽIVAČE: Fondacija Novak Đoković stipendira tri doktorantkinje pedagogije

JKP "Gradske pijace" izabrale najlepše okićene tezge na beogradskim pijacama (FOTO)

Saopšteno da li je opasni otpad iz okoline Obrenovca prodro u bunare

Dečaku (9) petarda raznela šaku: Hitno operisan u klinici u Tiršovoj

Siniša Mali: U poslednje tri i po godine – 96 novih vozila za JKP "Gradska čistoća"

Posetili smo "Božićno seoce kod hrama" i doživeli magiju: Svi su uglas pevali pesme iz Diznijevih crtaća (VIDEO)

Najtužnija zimska priča u Srbiji: Miodrag P. (77) nije imao novac za prevoz, smrzao se na putu ka Domu zdravlja (FOTO)

Samo jedno proročanstvo vidovnjakinje Cane iz 1907. se još nije obistinilo: Skupština je sazidana na UKLETOM MESTU (FOTO)

Dušan Svilar, Neverne bebe i Aleksandra Radović 15. januara na platou ispred Hrama

Avion za Frankfurt prinudno sleteo u Beograd: Prizemljio ga stariji putnik kojem je pozlilo

Počinje uvođenje prinudne uprave u neregistrovanim zgradama

Besplatne škole sporta tokom raspusta u "Šumicama" i "Banjici"

Siniša Mali: U Zemunu asfaltirano 160 ulica, u planu još 100 (FOTO)

Beograd dobija novi muzej posle 120 godina: Evo svih detalja

Beograd naveliko dočekuje Srpsku novu godinu: I na Savskom trgu bogat program

STOP TRGOVINI LJUDIMA: Nekoliko važnih stvari morate da znate, kako biste zaštitili sebe i svoje najbliže (FOTO)

Zgrada u Poenkareovoj 14 nema grejanje, ali ima VODOPAD: Pakleno jutro na Paliluli (VIDEO)

IMAMO TAČAN DATUM: Evo kada će biti završeni radovi na Brankovom mostu

Izbegnuta strašna tragedija u Beogradu: Kombi prešao u drugu traku, pa zamalo udario majku s detetom

Hitna pomoć je u 3 ujutru dobila alarmantan poziv iz kuće Marjanovića u Borči: Razumeli su samo 2 reči

Pažnja! Od 22 časa radovi u oba smera na Gazeli

Siniša Mali: Deset odsto veće plate za zaposlene u predškolskim ustanovama

Kontrolorka tražila putnici kartu u beogradskom autobusu, žena nakon toga pala na zemlju! Intervenisale policija i Hitna pomoć

Božićno seoce: Jelena, Lena i Sergej oduševili publiku (FOTO)

Ženu u Ripnju izujedali psi, sumnja se da su zaraženi besnilom

Siniša Mali: Impresivan broj gradilišta u Surčinu

Vesić: Uređenjem igrališta povećavamo kvalitet života naših sugrađana (FOTO)

Dođite po drugu dozu novogodišnje večeri u Beograd: Indipendent poziva na doček Srpske Nove godine

Beograd dobija najmodernije mesto za kupovinu: Evo kako će izgledati novi Buvljak

HOROR U OSNOVNOJ ŠKOLI U MIRIJEVU: Dete palo, staklo od naočari ušlo mu u oči!