Za mesec i po završetak prve faze radova na pasareli koja će povezati Kalemegdan i Beton halu (FOTO)

U toku je završna faza tendera za gondolu. Ona će povezati novobeogradsko Ušće i Beogradsku tvrđavu. Realizacijom ovih projekta, Grad Beograd jasno stavlja do znanja da nam je pešački i biciklistički saobraćaj prioritet – najavio je zamenik gradonačelnika

  • 1

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić obišao je danas radove na izgradnji pešačke pasarele, kojom će se ostvariti veza Kalemegdana i Savskog keja. Gradilište kod Beton hale obišli su još gradski urbanista Milutin Folić, direktor Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda Branislav Popović, direktorka Zavoda za zaštitu spomenika kulture Grada Beograda Olivera Vučković i direktor Beogradske tvrđave Petar Andrijašević.

Vesić pozvao Đilasa na TV duel: Neka izabere televiziju, termin i voditelja!

Zadovoljan sam kako napreduju radovi. Poštuju se zadati rokovi. Za mesec i po dana biće završena prva faza, a na proleće počinjemo sa drugom fazom. Ova građevina će povezati Beogradsku tvrđavu i pešačku zonu, sa šetalištem duž Save i Dunava. Takođe, izgradnjom pešačke pasarele obezbediće se bezbedan prelazak preko frekventnog Bulevara vojvode Bojovića – rekao je Vesić, najavivši da će tokom druge faze biti uređen parter ispod pasarele, a da do tada mora da se ukloni jedan bespravno podignut objekat.

Vesić je podsetio da su počeli radovi na uređenju Topličinog venca, koji će biti deo integrisane pešačke zone, pa će do obale Save postojati još jedan pešački koridor.

U toku je završna faza tendera za gondolu. Ona će povezati novobeogradsko Ušće i Beogradsku tvrđavu. Realizacijom ovih projekta, Grad Beograd jasno stavlja do znanja da nam je pešački i biciklistički saobraćaj prioritet – zaključio je zamenik gradonačelnika.

Vesić i Folić - Foto: beograd.rs

Prema njegovim rečima, vrednost ugovorenih radova za izgradnju pasarele sa izradom tehničke dokumentacije je 214 miliona dinara. Pešačka pasarela se gradi prema idejnom rešenju Mosta na Kalemegdanu, koje je izradilo JP Beogradska tvrđava 2008. godine, a rešenje je 2015. godine implementirano u gradski projekat IME, u okviru pešačke zone Knez Mihailove ulice.

Ova pasarela je je samo deo slagalice, koja se zove Strategija grada Beograda. Postavili smo tri cilja. Prvo je izmeštanje industrije iz centra grada. Drugo je promena hijararhije u saobraćaju, a treće je silazak Beograda na reke. Pasarele nije samo obična građevina, već i umetničko delo koje su osmislili Britanac Ričard Dikon i naš stručnjak Mrđan Bajić. Kada se pasarela završi, siguran sam da će biti svetska atrakcija – rekao je Milutin Folić.

Folić i Vesić - Foto: beograd.rs

Pešačku pasarelu od Savskog keja do rova Beogradske tvrđave čine dve celine. Prva je zavojita rampa sa liftovskom kulom i skulpturom na vrhu, a druga je pešački most koji prelazi iznad kolske i železničke sabraćajnice i završava se stepeništem. Pešački most ima još dve pešačke grane, koje ga povezuju sa parkingom na krovu Beton hale i sa zelenom padinom na obodu Beogradske tvrđave.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Parker

    24. septembar 2018 | 16:14

    Pešački i biciklistički prioritet..znači ništa od metroa

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA