≫ 

Napravili smo vodič za reklamacije i rešenja: Koji su najčešći problemi sa kupljenom robom koji izluđuju i kako izaći na kraj sa trgovcima?

Telegraf je napravio spisak najčešćih potrošačkih problema i njihovih rešenja

  • 15

Nameštaj, tehnika, obuća i mobilni telefoni stvari su čijim smo kvalitetom najčešće nezadovoljni, pa se samim tim na njih najčešće i žalimo trgovcima i proizvođačima. A trgovci kо trgovci traže način da nas obmanu i da se izvuku iz zakonske obaveze da nam pokvareni ili pocepani proizvod zamene, poprave ili da nam vrate novac. 

Turističke agencije skrivaju jednu veoma važnu stavku: Letovanje vam je možda i do 3.000 dinara skuplje, a da to niste ni primetili

Karta na koju najčešće igraju je naša neinformisanost, zato je Telegraf napravio spisak najčešćih potrošačkih problema i njihovih rešenja.

KUPILI STE NOV TELEVIZOR, A ON SE NAKON MESEC DANA POKVARIO

Ukoliko se tehnička roba pokvari u roku od šest meseci od dana kupovine, potrošač ima pravo da traži zamenu proizvoda, umanjenje cene ili povraćaj novca, dok je popravka moguća isključivo i samo uz saglasnost kupca. Prodavac koji na svoju ruku popravi robu, bez naše saglasnosti, odgovora za prekršaj.

Kupili ste TV, a on ne radi, Foto: Shutterstock

ODABRALI STE NAMEŠTAJ, ALI ON NIKAKO DA STIGNE

Prodavac od kog ste kupili nameštaj ima rok od 30 dana od dana zaključenja ugovora, osim ako nije ugovoren kraći ili duži rok. Ovo konkretno znači da svaki kupac ima pravo na povraćaj novca ukoliko naručena roba ne stigne za mesec dana. Ako trgovac ne isporuči robu na vreme u roku od 3 dana od raskida ugovora mora da vrati iznos koji je uplatio. Novina je da se urednom dostavom ne smatra dostava robe ispred kuće ili stana potrošača.

Nameštaj mora da stigne za 30 dana, Foto: Telegraf

NARUČILI STE ROBU NA DALJINU, ALI NISTE ZADOVOLJNI

Svi koji donesu odluku da kupe nešto putem i-mejla, Interneta, televizijske prodaje, kao i druge "prodaje na daljinu", po zakonu imaju pravo da se predomisle i da vrate robu bez navođenja ikakvih razloga i bez plaćanja ikakvih penala u roku od 14 dana. Prevare poput "prodaje nenaručene robe“ tj. slanje robe koju niste naručili, uz zahteve da istu platite, zabranjeno je zakonom.

Imate 14 dana da odustanete od internet kupovine, Foto-ilustracija: Profimedia

MALTRETIRAJU VAS KONSTANTNIM TELEFONSKIM POZIVIMA

Roba i različite usluge nude se potrošacima i preko telefona, a jedini način da se potrošači odbrane od neželjenih poziva i neželjenih nuđenja robe ili usluge je da zatraži da ga više ne kontaktiraju, da ga izbrišu iz svoje baze podataka i da im saopšti da će, ukoliko ne ispoštuju njegov zahtev, prijaviti tržišnoj inspekciji, jer je ovo prekršaj za koji se snosi odgovornost i novčana kazna u rasponu od 300.000 do dva miliona dinara.

Tražite da vas sklone sa evidencije, Foto-ilustracija: Profimedia/I love images

ZA REKLAMACIJU TRAŽE AMBALAŽU PROIZVODA

Mnogi trgovci odbijaju reklamaciju ukoliko im kupac ne donese originalnu ambalažu. Nemogućnost potrošača da dostavi prodavcu ambalažu robe već dugo nije uslov za rešavanje reklamacije niti razlog za njeno odbijanje. Potrošač može da reklamira proizvod i bez ambalaže.

Ne morate da čuvate ambalažu, Foto-ilustracija: Profimedia

NA PROIZVODU PIŠE DA IMA GODINU DANA GARANCIJE

Većina trgovaca u Srbiji zloupotrebljava činjenicu da su potrošači neinformisani o svojim pravima, pa neretko odbijajaju da uvaže reklamaciju na prodati proizvod. Ako se javi kvar na nekom električnom aparatu, a na proizvodu piše da je garancija godinu dana, potrošači moraju da znaju da je to pokušaj obmane, jer po zakonu minimalna garancija važi dve godine.

Za reklamaciju je neophodan fiskalni račun, Foto; Telegraf

POCEPALA VAM SE OBUĆA POSLE NEKOLIKO NOŠENJA

Zbog sve lošijeg kvaliteta obuće, trgovci ove reklamacije često ni ne razmatraju, već ih odbijaju uz obrazloženje da je oštećenje nastalo mehaničkim putem i da ih nismo pravilno nosili. U ovom slučaju kupci bi trebalo da traže zapisnik o reklamaciji i odbijenicu i da sve to, sa fiskalnim računom, dostave Udruženjima potrošača i inspekciji, jer u prvih šest meseci je trgovac taj koji mora da dokaže da roba nije pukla zbog lošeg kvaliteta.

Najčešće se cepa obuća, Foto: Telegraf

I POLOVNA ROBA MOŽE DA SE REKLAMIRA

Mnogi od nas će pristati da kupe polovan televizor, foto-aparat ili čak i automobil bez mogućnosti da ga vrate ili poprave o trošku trgovca ukoliko se pokvari u prvih nekoliko meseci, a istina je da i polovna roba koja se prodaje u zvaničnim radnjama ima sličan tretman kao i nova, s tim što garancija za nju može da bude duplo kraća i da iznosi godinu dana. 

ROKOVI ZA REKLAMACIJU

2 godine - imate pravo na opravku i zamenu robe/usluge iako nemate garanciju

14 dana - imate pravo da se predomislite ukoliko ste naručili robu preko Interneta, TV prodaje, kataloga, na prezentaciji ili od prodavca koji se pojavio na vratima

8 dana - rok u kome prodavac mora da odgovari na reklamaciju

15 dana - rok za rešavanje reklamacije, za povraćaj novca, zamenu ili poprakvu (izuzetak su nameštaj i tehnička roba, kada je rok za rešavanje reklamacije 30 dana)

30 dana - rok u kome je prodavac dužan da vam isporuči robu

VIDEO Prevara decenije: Majka zloupotrebila decu za skupljanje pomoći

(Gorica Avalić/g.avalictelegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Atanasije

    19. jul 2018 | 14:18

    Neverovatno... Uvek trgovac kriv.. Trebalo bi da pišete, proizvođač ili uvoznik.. Trgovac je samo spona između prodavca i kupca.. I sad pokvari se tv.. U čemu trgovac da vrati proizvođaču tv, ako kupac nema ambalažu.. U najlon kesi ili džaku.. Mislite malo da nisu trgovci krivi.. Oni svi uglavnom rade za minimalce a po njima kuka i motika..

  • Sofi

    19. jul 2018 | 17:24

    Vratili su patike uz objasnjenje da je ostecenje mehanicko, a 4 meseca od kupovine. Sta dalje?

  • ...

    19. jul 2018 | 14:39

    Mrtva slova na papiru jer se NIKO ne oseća nadleźnim za bilo koji od ovih problema, tržišna inspekcija, kako je meni rekla osoba prilikom kontaktiranja telefonom, je "kozmetička ustanova" jer je francuski zakon o zaštiti potrošača koji je i ova "zemlja" usvojila, isključuje inspekciju u odnosu trgovac - potrošač... inspekcija štiti i isključivo štiti "državu"!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA