Laura je jedina žena koja je provozala Luisa Hamiltona, i to helikopterom: Otkriva nam detalje ovog leta, ali i kako muške kolege gledaju na nju (FOTO)

U svojoj bogatoj karijeri, devojka veselih očiju i širokog osmeha susrela se sa raznim reakcijama ljudi

  • 0

Laura Protat od 19. godine gospodari nebom u svojoj letelici. A kada se žena nađe u poslovnom okruženju koje tradicionalno pripada muškarcima, onda ona zavređuje veliko poštovanje - i pre nego što je upoznate. Simpatična i odlučna Italijanka dodatno nas je kupila lepotom i šarmom, ali i pogledom na život - svoj i putnika koje prevozi. Otkriva nam i da je prošle godine u nebo iznad Crne Gore vinula nekadašnjeg šampiona Formule 1, Luisa Hamiltona i njegovu tadašnju devojku, Ritu Oru.

Aleksandar je otišao na kruzer, ali ne da zgrne pare: Uradio je mnogo pametniju stvar zbog koje sada može da se obogati (FOTO)

- Hamilton nije puno pričao tokom leta, ali me zateklo njegovo iznenađenje da vidi ženu pilota, a rekao mi je da je i on želeo da postane pilot. Bila sam mnogo iznenađena Ritinim prijateljskim i neformalnim stavom. Takođe, bilo joj je simpatično što vidi da žena pilotira - kaže Laura koja je rođena u Rimu, ali je život doveo na Balkan.

Foto: Airways Scenic & Charter

Ali, nije samo slavni par ostao zatečen. U svojoj bogatoj karijeri, devojka veselih očiju i širokog osmeha, susrela se sa raznim reakcijama ljudi.

- Bilo je onih koji su pozitivno iznenađeni kad vide ženu pilota, do onih koji se u početku uplaše i odmah pitaju koliko već dugo letim. Što se tiče reakcija muških kolega, ista je situacija kao i s klijenatima, neki su impresionirani, dok se drugi našale na moj račun - priča kroz osmeh.

Kada je imala 19 godina, počela je da radi za kompaniju koja je održavala radio-stanice za nacionalnu policijsku stanicu u Italiji. Posao je zahtevao pilotiranje širom zemlje, zbog čega je provela mnogo sati u helikopteru EC120 Colibri.

Laura na obuci za pilota/ Foto: Airways Scenic & Charter

To je bila ljubav na prvi pogled. A kao i sve ljubavi, i ova je zahtevala malo muke.

- Dužina trajanja kursa za pilota uglavnom zavisi od toga koliko imate vremena i novca. Ja poticem iz skromne porodice i radila sam u toku kursa zbog čega je trajao 4 godine, od 2002. do 2006. godine - kaže Luara.

Dodaje da ukoliko želite da postignete bilo šta u životu, morate biti spremni na žrtve.

- U mom slučaju, najveća žrtva je bila odreći se slobodnog vremena zato što svaki pilot pre leta mora da bude odmoran, fokusiran i pripremljen. Propustila sam mnoga druženja s mojim prijateljima jer sam dan kasnije imala bukiran let. Pilot je profesija koja zahteva jaku samodisciplinu i poštovanje prema tuđim životima - jasna je ova jaka Italijanka.

Foto: Airways Scenic & Charter

Kad je pitam koji predeo je ostavio bez daha u toku dosadašnje pilotske karijere, bez razmišljanja odgovara:

- Prirodni rezervat na jugu Francuske, po imenu Kamargue. To je ogromno močvorno prostranstvo i u toku zalaska sunca dok sam letela sve boje palete prelivale su se na nebu. Tura iznad Bokokotorskog zaliva je takođe impresivna.

Obožava da leti iznad Bokokotorskog zaliva/ Foto: Airways Scenic & Charter

U Crnu Goru iz Rima stigla je 2014. godine.

- Tada sam radila za kompaniju koja je proizvodila sedišta za avione. Moj sadašnji šef i vlasnik kompanije, došao je u Rim da leti helikopterom kojim sam ja upravljala. Nakon toga, ostali smo u kontaktu i posle nekoliko meseci dobila je ponudu da upravlja njegovom avio-kompanijom u Crnoj Gori - priseća se Laura trenutka koji je doveo na Balkan.

Pored toga što izvodi avio-operacije i organizuje ture razgledanja Crne Gore helikopterom, iz vazduha, Laura Protat iznajmljuje i avione za privatne čartere u celom regionu. Ali, najveću sreću i dalje oseća u helikopteru.

Ispred svoje omiljene letelice/ Foto: Airways Scenic & Charter

- To je letelica koja je najbolja za manevrisanje - može da se zaustavi u momentu u vazduhu i opet krene, da sletite bilo gde gde ima dovoljno prostora, kao npr. kod restorana, privatne vile, itd. Takođe, savršen je za vanredna stanja, kao npr. za požare. U tom smislu, helikopter korisiti cijelom društvu, a ne samo pojedincima.

Iako pilote zamišljamo kao hrabre ljude bez imalo straha, Laura nas je razuverila.

- Pilot uvek mora u sebi imati dozu straha jer to pomaže da se održi sigurnost i pravi balans između profesionalnosti i uživanja u letu. Strah je uvek prisutan, što znači da morate imati osećaj odgovornosti za svoj i tuđi život.

Foto: Airways Scenic & Charter

Na kraju razgovora, kaže mi da kada se osvrne unazad, zadovoljna je u kom smeru je otišao njen život i kaže da se i ona muka u toku studiranja isplatila. Ispunjena je jer radi ono što voli.

- Mislim da je to glavna svrha života. Neko nema sreću da radi ono što voli, ali ja sam je imala i prestaću ovim da se bavim onog trenutku kada prestanem da uživam - kaže mi dok se u suton penje u svoju letelicu.

(J. Stakić/j.stakic@telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA