Prelepe stjuardese od sada i u vozovima: Služe piće i grickalice za sve putnike namernike, a svakome poklone osmeh

Preduzeće "Srbija voz" odlučilo se za nove usluge kako bi privuklo što veći broj putnika. Za početak piće i grickalice prodavaće se na linijama ka Novom sadu i Baru

  • 9

Putnici u vozovima na linijama ka Novom Sadu i Baru mogu odnedavno da kupe piće ili grickalice tokom vožnje, a poslužuju ih stjuardese, poput onih u avionu. Ova usluga će uskoro biti uvedena i na relaciji od Beograda do Vršca. To je samo jedna od novina koju je preduzeće "Srbija voz" uvelo kako bi građanima putovanje učinilo prijatnim - kako navode "Večernje novosti".

Železnički kolaps u najavi u Beogradu: Otežan saobraćaj vozova na relaciji Zemun-Batajnica

RAMPA UBICA: Da nije zakočio u poslednjoj sekundi, voz bi prešao PREKO NJEGA! (FOTO)

Jugoslav Jović v.d. direktora "Srbija voza", kaže da je ova usluga uvedena u probnom periodu od tri meseca, a da će se 11 odsto prihoda sliti u kasu ovog javnog preduzeća.

"Srbija voz" je jedno od četiri preduzeća koja su osnovana pre tačno dve godine podelom "Železnica Srbije".

- U prvih šest meseci ove godine prevezeno je 2,7 miliona putnika, što je za osam odsto više u odnosu na plan - navodi v.d. direktora "Srbija voza".

- Nismo menjali cenu karata od 2010. godine, tako treba i da ostane. Prihode ne bismo značajno povećali podizanjem cena, već bi nam se više isplatilo znatno povećanje broja putnika. To smo postigli na svim linijama na kojima je pruga dobra i gde smo konkurentni ostalim prevoznicima - navodi Jović za Novosti.

Foto-ilustracija: pixabay.com

Jović kaže da su najpopunjeniji vozovi  na relaciji od Vršca do Beograda, koji na tom delu pruge dostižu brzinu od 100 kilometara na čas i razdaljinu između ova dva grada prelaze brže od autobusa.

- Na ovoj relaciji ostvareni su fantastični rezultati u redovnosti, koja se do sada kretala od 95 odsto do 97 odsto, što je san svake železničke uprave, i zadatak od najvećeg značaja - ističe Jović.

Takođe velika popunjenost kapaciteta je na relaciji Breograd - Novi sad, oko 70 odsto, sa tendencijom stalnog rasta.

Jović kaže da se putnici još nisu navikli na podelu među železničkim firmama, pa se na "Srbija voz" neretko svali bes korisnika koji na željenu destinaciju nisu stigli na vreme zbog kvara na pruzi.

- Mi smo krivi za svaku neprijatnost koja se desi, jer se bavimo prevozom i u direktnom smo kontaktu sa putnicima - priča Jović.

- Njih ne zanima što kvar na pruzi treba da popravi "Infrastruktura železnica Srbije". U proteklih šest meseci smo imali mali broj kašnjenja zbog kvara naših voznih sredsrtava. To znači da dobro i preventivno održavamo naša vozna sredstva, a za prugu nismo nadležni - kaže Jović.

Foto-ilustracija: pixabay.com

Jović napominje da je nabavkom 21 elektromotorne i 39 dizelmotornih garnitura znatno podignut nivo kvaliteta prevoza, ali da on zavisi i od stanja železničke infrastrukture.

Nove dizelmotorne graniture "Metrovagonmaš" koje su kupljene iz ruskog kredita, kao i elektromotorne garniture "Štadler", kupljene iz kredita  EBRD, u poslednjih nekoliko godina su sve klimatizovane i saobraćaju na srpskim prugama, dok u vozovima koji putnike prevoze u međunarodnom saobraćaju, od 100 vagona, svega 20 ima"hlađenje". Tako ispada da se bolje voze korisnici koji kraće putuju.

- U planu je da uzmemo kredit kao bismo modernizovali spavaća i kušet kola. Samo klimatizacija košta od 150.000 do 200.000 evra po kolima, a kada se u to uračuna i remont kola, to iznosi oko pola miliona evra  - kaže Jović.

U "Srbija vozu" su u predhodnom  periodu pojačali kontrolu osoblja koji naplaćuje karte u vozovima. Prošle godine je kod deset konduktera uočena nepravilnost u radu i pokrenuti su disciplinski postupci.

Drama kod Pirota: Vagon iskliznuo iz šina, obustavljen saobraćaj

- Kupili smo mobilne terminale za izdavanje i kontrolu voznih karata i trenutno se koriste u vozovima na realizaciji između Beograda i Vršca, a planiramo da ih uvedemo i na ostalim linijama - kaže Jugoslav Jović.

Novi sistem bi trebalo da olakša posao kondukterima, ali i da uvede red u izdavanje karata. "Srbija voz" razvija i aplikaciju za naplatu voznih karata platnim karticama putem interneta, e-tiketing i aplikacije za prodaju karata putem mobilnih telefona.

(Telegraf.rs/Novosti)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Filip Djapic

    12. avgust 2017 | 17:58

    Zeleznice vec imaju sluzbu ugostireljstva , bife , vagon restoran koje polako izguravaju da bi dali privatniku da dele pare , a mi mislili da je proslo vreme lopovluka sramota

  • Vota

    12. avgust 2017 | 10:49

    200 000 evra za klimatizovanje jednih kola za te pare se klimatizuje trzni centar od 20 000 kvadrata.Kad zeleznice raspisuju tender tako ti izgleda.koliko taj vagon prima putnika i kad ce to da se isplati.Nije bas i da nisu odgovorni za stanje pruge.Oni koriste prugu i mora da placaju njeno odrzavanje a ne gradjani iz budzeta.Vozaci motornih vozila kamiona i autobusa placaju odrzavanje svojih puteva kroz putarine i takse pri registraciji.

  • Алекс

    12. avgust 2017 | 10:02

    а јел сме и да се штипкају?

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA