≫ 

Posle 28 godina nazire se kraj: Započeti radovi na levoj traci obilaznice oko Beograda (FOTO)

Obilaznica je deo Koridora 10 i povezaće dva njegova kraka - ka Mađarskoj (severni krak) i Hvatskoj (E-75), kao i Koridor 11 (E-763), to jest autoput ka Crnoj Gori

  • 2

Na obilaznici oko Beograda danas su kineski i azerbejdžanski izvođači, u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića, započeli radove na izgradnji nedostajuće leve trake autoputa od mosta na Savi kod Ostružnice do tunela Straževica i obe trake do Bubanj Potoka.

Srbija ponudila pomoć: Vučić izjavio saučešće Ciprasu i Pavlopulosu zbog požara koji bukti u Grčkoj

Reč je o deonici ukupne dužine 19,5 km, koja obuhvata sektore obilaznice 4, 5 i 6.

Prisustvovali su i potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, ministar energetike i rudarstva Aleksandar Antić, gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić, zamenik gradonačelnika Goran Vesić, ambasadori Kine, Li Mančang i Eldar Hasanov i v.d. direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak.

- Samo mesec dana su kasnili radovi, vollim ljude koji rade tačno, precizno - rekao je Vučić i dodao da je 19.5 km od velikog značaja od nas jer se izbegavaju hužve u Zemunu, preko Gazele, Novom Beogradu, a dobijemo i putnike koji idu za Grčku i Tursku.

Foto: Tanjug/Dimitrije Goll

- Najveći robni transport će ići preko nas - rekao je Vučić i naglasio da je dobio pismo od predsednika Šia, a tom prilikom je prekorio direktora Drobnjaka.

- On mi kaže imaćemo radove gotove do jula, a znam da ćemo ih imati u septembru, ma računajte u novembru - prokomentarisao je Vučić.

On je naglasio da moramo da žurimo i hitamo, jer ljudi sad grade autoputeve.

- Završićemo do 2021. godine, to vam obećavam! - dodao je predsednik.

Glavni izvođač radova je kineska kompanija Power Construction Corporation of C hina Ltd, a podizvođač azerbejdžanska kompanija Azvirt (ogranak Beograd).

Sa prilaznim saobraćajnicama dužina deonice, koju su dobili kineski i azerbejdžanski izvođači, iznosi ukupno 20,4 km, a vrednost radova je 207 miliona evra.

Radovi se finansiraju 85 odsto iz zajma Eksim banke Kine i 15 odsto iz budžeta Srbije.

Ugovoreni rok za završetak radova je 20. jul 2021. godine ili 36 meseci, pod uslovom da kredit bude efektivan do kraja 2018. godine.

U okviru tog projekta obuvaćeni su radovi na deonici B, od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Bubanj Potok, u dužini od 19,5 km.

Sektor 4 obuhvata radove na izgradnji leve trake autoputa od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Orlovača, u dužini od 7,7 km.

Foto: Tanjug/Dimitrije Goll

U okviru sektora 4 potrebno je izvesti levu traku autoputa, opremiti dva tunela: „Lipak“ i „Železnik“ i izgraditi tri mosta: most br. 9, 10 i 11 (faza II), kao i preostale radove na petlji Orlovača (faza II).

Sektor 5 obuhvata radove na izgradnji leve trake autoputa od petlje Orlovača do tunela Straževica (uključujući i tunel) u dužini od 3,1 km.

U okviru sektora 5 potrebno je izvesti kompletno levu traku autoputa, koja uključuje izgradnju trase, leve tunelske cevi tunela Straževica i tri mosta: most br. 13, 14 i 15.

Sektor 6 obuhvata radove na izgradnji obe trake (pun profil) autoputa od tunela Straževica do petlje Bubanj Potok (uključujući i petlju), u dužini od 9,6 km.

U okviru sektora 6 potrebno je izvesti kompletno i desnu i levu traku autoputa, koja uključuje izgradnju trase, tunel Beli Potok, petlje Avala i Bubanj Potok, kao i 2 mosta: most br. 16 i 17.

Investitor je Republika Srbija odnosno Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture.

Foto: Tanjug/Dimitrije Goll

Obilaznica je deo Koridora 10 i povezaće dva njegova kraka - ka Mađarskoj (severni krak) i Hvatskoj (E-75), kao i Koridor 11 (E-763), to jest autoput ka Crnoj Gori.

Obilaznica oko Beograda bi trebalo da ide do Pančeva i njena ukupna dužina biće 69 km, a počela je da se gradi pre 28 godina.

Obilaznica oko Beograda sastoji se iz deonica A: Batajnica-Dobanovci gde su radovi završeni na trasi i na petljama Dobanovci i Batajnica.

Zatim denice B: Dobanovci - Bubanj potok. Sastoji se iz šest sektora, i to: B1-B3: Dobanovci - most na Savi kod Ostružnice gde su završeni radovi.

Most na Savi kod Ostružnice gde je završena desna konstrukcija mosta (faza I) i u toku su radovi na levoj konstrukciji mosta (faza II).

Sektor B4: Završena je desna traka autoputa (faza I), a u toku su radovi na izgradnji petlje "Petlovo brdo".

Sektor B5: Završena je desna traka autoputa od petlje Orlovača od tunela Straževica (faza I).

Sektor B6: Tunel Straževica - petlja Bubanj Potok, koja će biti izgrađena u saradnji sa partnerima iz Kine i Azerbejdžana.

Planirana je i deonica C: Bubanj Potok - Pančevo (E-70), gde još nisu ugovoreni radovi.

Obilaznica će rasteretiti saobraćaj u Beogradu tako što će preuzeti ceo tranzit, povećaće bezbednost saobraćaja i smanjiti zagađenje.

(Telegraf.rs / Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Zoki

    24. jul 2018 | 11:01

    Interesuje me koliko kpstaju oni auto-putevi po Austriji po onim planinama i imi grdni tuneli. "Mada normalno nisu kvalitetni kao nasi njihove stene su mekse nego nase". Bacamo se ciframa od 10 miliona po kilometru a okolina Bg. Katastrofa. Ko ce bre da vrati te pare i kako . Trebaju nam auto putevi ali nam je najbitnije da se dovedu strane investicije dobre i kvalitetne koje ce radnicima da ponude dobre plate da narod moze da zivi normalno i da nam pametna deca ne beze iz zemlje .I jos jedno treba nam prirodni prirastaj ili nas uskoro biti nece.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA