≫ 

Svaka pruga ima i kamenje. Otkrivamo čemu ono služi (FOTO)

Za potrebe železničke pruge bira se isključivo oštro kamenje jer ono usporava i kretanje podloge, ima veću toleranciju na težinu, pa sprečavaju sve vrste poplava na železničkoj pruzi

  • 0

Gotovo da ne postoji osoba koja bar jednom nije prešla preko železničke pruge. Prelazak preko oštrog kamenja i hodanje po šinama uvek je bio dečiji užitak, a nekima je to i danas. No, jeste li se ikada zapitali čemu zapravo služi svo to oštro kamenje?

MISTERIJA OKRUGLOG KAMENJA: Svi se pitaju kako je nastalo i da li se zaista NEBO OTVORILO (FOTO)

Ima i ona neslavna statistika koja kaže da mašinovođe na železničkim prugama ubiju do 30 ljudi tokom svoje karijere, pogotovo u zemljama gde je železnički saobraćaj možda i osnovno sredstvo prevoza od tačke A do tačke B, kao u Indiji recimo. Uglavnom, evo odgovora na pitanje.

To kamenje koje možete videti između šina se zove balast, i jedna od njegovih osnovnih funkcija je stabilnost šina. Upravo to kamenje čuvaju drvene pragove na mestu, kako ne bi došlo do sužavanja ili širenja šina - što može dovesti do kobnih posledica.

Drveni pragovi su jedna od ključnih karakteristika u železničkom saobraćaju, jer drži prugu čvrstom. Kamenje koje se postavlja između, ali i oko pruge ni u kom slučaju ne sme biti glatko. U suprotnom, drveni pragovi bi mogli preći jedni preko drugih.

Dnevna doza srpske rampe koja je podignuta dok prolazi voz (GIF)

Za potrebe železničke pruge bira se isključivo oštro kamenje jer ono usporava i kretanje podloge, ima veću toleranciju na težinu, pa sprečavaju sve vrste poplava na železničkoj pruzi.

Ako je vreme kišovito, kapljice prolaze između kamenja, završavaju u donjem sloju zemlje - a tlo zbog oštrog kamenja se ne pomera.

Samim tim, i u slučaju poplave reka ili jezera, ako se pruga nalazi u blizini - vozovi će nesmetano prolaziti, jer kamenje pravi oštru bazu za tračnice - koja je ujedno i najsigurnije rešenje za njih kada je sigurnosni aspekt u pitanju.

Kamenje sprečava rast i prodor vegetacije i trava, koje bi jako brzo preuzele prugu - što opet može biti kobno. Ako je balast loše postavljen, može napraviti začepljenje - što znači da iako izgleda kao nasumično postavljeno, veliki je posao odrađen kako bi to kamenje bilo pravilno i ravnomerno raspoređeno po prugama širom sveta.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Više sa weba

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA