BAKA LENA IMA 89 GODINA I REŠILA JE DA OBIĐE CEO SVET: Ovo je priča žene koja je preživela rat i glad, a ipak nastavila svoje putovanje (FOTO)

- Želim da kažem ljudima mojih godina da ne treba da se plaše da putuju. Neophodno je i korisno videti svet - poručuje baka Lena svojim vršnjacima

Elena Mihailovna (89) je penzionerka iz sibirskog grada Krasnojask, a nije obična baka zato što je stalno u pokretu i putuje po celom svetu.

BAKI OD 102 GODINE STAVILI LISICE NA RUKE: Ako pomislite da ovi policajci nemaju srca, grdno se varate! (VIDEO)

Baka Lena, kako voli da je zovu, nedavno je postala popularna u ruskim medijima zbog života koji je ispunjen aktivnim putovanjima, a nedavno je posetila nekoliko evropskih i azijskih zemalja.

Dala je intervju za vijetnamski Sputnik i rekla je kako, iako ima ozbiljne zdravstvene probleme, više voli da putuje nego da sedi kod kuće.

- Moje prvo putovanje u inostranstvo desilo se kada sam imala 40 godina. Tada sam bila u Poljskoj. Posle sam otišla u Prag, pa u Nemačku. U poslednjih pet godina odlazim u Karlove Vari gde je odlično. Onda sam ponovo obišla Nemačku, a bila sam i u Turskoj - rekla je baka Lena.

Ruska baka kaže da su joj ideju da putuje dale prijateljice, a tada je imala već 83 godine.

- Pitale su me zašto stalno sedim kod kuće. Pomislila sam da me, obzirom na godine, neće ni pustiti da uđem u neku stranu zemlju. Prijateljice su me ipak poslale u turističku agenciju gde su mi brzo izradili pasoš. Tada sam krenula na prvo putovanje u Karlove Vari - dodaje Lena.

Sada baka Lena putuje u inostranstvo dva puta godišnje i kaže da su joj prijateljice ljubomorne.

Posle njenog putovanja u Vijetnam penzionerka je bila zadivljena tom zemljom i stanovništvom.

- Išla sam u Mui Ne. Priroda je toliko lepa tamo, voće je jako ukusno i ljudi su vrlo druželjubivi. U hotelu u kom sam odsela niko nije govorio ruski, ali sam se nekako snašla.

Elena je rekla i da je mnogo uživala u plivanju, kao i narodnoj kuhinji.

- Ima mnogo ribe tamo. Zajedno sa drugim putnicima sam išla u restorane. U jednom trenutku bi nam pokazali živu ribu, a već u sledećem bi je skuvali. Ta riba ima drugačiji ukus od one zamrznute - dodaje baka Lena.

Osim maternjeg jezika ova baka zna samo uzbekistanski. Kako je uspela da prevaziđe jezičku barijeru? Imala je sreće pa je upoznala turistkinju Ekaterinu iz Moskve koja joj je rado pomagala.

- Jednom sam otišla da probam vijetnamsku supu, a u tanjiru je bilo previše bibera. Katja je sedela za stolom do mog pa otišla do konobara da ga zamoli da donese porciju bez bibera. Od tog momenta ona se brinula o meni i išle smo zajedno da jedemo i plivamo. Ona govori engleski i pomogla mi je u komunikaciji. Mnogo ljudi u Vijetnamu razume engleski - pohvalila se baka Lena.

Ostatak vremena baka je provodila sama i uživala je u svom putovanju.

- Išla sam u kupovinu i u apoteku sama gde zaposleni govore ruski. Sve u svemu, ljudi hoće da pomognu. Čak sam se i vozila na motoru. Vlasnik motora bio je ljubazan da me iz apoteke odveze u hotel. Oduševio se kada je saznao koliko imam godina.

Što se tiče klime u Vijetnamu, koja je Rusima neobična, Elena je i za to bila spremna.

- Pošto sam dugo živela na vrelini u Taškentu, tropska klima mi je u redu i deluje mi sve uobičajeno. Iako sam živela u Sibiru, vrućina je bolja za mene od hladnoće

Penzionerka putuje samo sa rancem, ali za ženu njenih godina putovanje oko sveta je naporan rad.

- Još od detinjstva mnogo sam radila i preživela sam hladne godine rata u gladovanju, Možda me je to učinilo jačom. Ponekad se pitam kako uspevam sve to. Verovatno mi je Bog dao snage da preživim sve ove godine - objašnjava baka Lena.

Bakina rodbina je opuštena zbog njenog hobija, mada Lena kaže da je njena ćerka malo uplašena, na šta ona kaže da je Bog čuva čim joj stalno šalje dobre ljude.

Baka Lena je posetila i Izrael koji je ostavio ogroman utisak na nju.

- Mislila sam da nikad neću posetiti ovu zemlju. Stvarno nemam reči, tolika mesta sam posetila.

Elena se okupala u Jordanu, kao i u Mrtvom moru i išla u malo hodočašće do grobnice Isusa Hrista. Tamo je i jahala kamilu.

- Napravljen je snimak sa mnom. Posetiću svoje prijatelje koji imaju internet, pa ću da ga pogledam - ushićeno je rekla Lena.

Baka Lena je imala vremena i da proveri svoje zdravstveno stanje tamo.

- Bila sam na očnoj klinici. Doktori su me pregledali, dali neke savete i napravili su mi nove naočare. Na žalost, zakasnila sam sa operacijom - objašnjava Elena

Putnica iz Sibira je presrećna što može sa svima da podeli svoje iskustvo. Nema nameru da se zaustavi sa putovanjima i sada za sada planira odlazak u Španiju ili Italiju, ako joj zdravlje i finansije budu dozvolili.

- Želim da kažem ljudima mojih godina da ne treba da se plaše da putuju. Neophodno je i korisno videti svet - zaključuje baka Lena.

(Telegraf.rs / Izvor: sputniknews.com)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.