≫ 

Pogledajte zašto su gotovo svi najbolji aerodromi na svetu u Aziji

Aerodromi širom Azije, pretvaraju nekadašnji zastrašujući terminal u rajsku destinaciju koja je sama po sebi opuštajuća

  • 2

Aerodromi mogu učiniti putovanje veoma stresnim i frustrirajućim iskustvom i to je činjenica koja je poznata svim putnicima. Ipak, aerodromi širom Azije, pretvaraju nekadašnji zastrašujući terminal, rajskom destinacijom koja je sama po sebi opuštajuća, zahvaljujući najmodernijim tehnologijama i pažljivo napravljenim, ultra-modernim prostorima.

Nije iznenađenje da aerodromi u Aziji dominiraju u osvajanju nagrada za najlepše aerodrome širom sveta. Pa, šta ih to odvaja od ostalih aerodroma?

Izbeljuje zube, uklanja bradavice, polira srebro: 10 jako korisnih stvari koje možete da uradite s bananom

Pisac i osnivač sajta StuckAtTheAirport.com, Harijet Baskas, kaže da azijski aerodromi imaju brojne bonuse koje čine da se svi posetioci aerodroma (i oni koji putuju i oni koji ne putuju) raduju tom danu na aerodromu.

- Azijski aerodromi - posebno Singapurski aerodrom "Changi" i aerodrom "Inčon" (Južna Koreja), usavršili su umetnost stvaranja aerodromskih terminala koji su destinacije same za sebe. Ti terminali imaju sve što treba jednoj osobi : umetnost, kulturu, hranu, zabavu, zelene površine, i naravno, dosta mesta za šoping. - kaže ona.

1. Tehnologija preuzima aerodrom u Seulu

Aerodrom u Seulu (Inčon) se već dva puta našao na listi najboljih aerodroma sveta. Putnici koji su na ovom aerodromu zadesili za vreme zimskih olimpijskih igara 2018. godine su bili među prvima koji su testirali najsavremeniji Terminal 2, koji je otvoren samo nekoliko nedelja pre početka igara. Pored dodavanja potrebnog kapaciteta glavnom internacionalnom aerodromu u zemlji, projektanti su dizajnirali prostor tako da on pokrije sve potrebe putnika koji su fokusirani na tehnologiju.

Šta muškarci zapravo vide kada bulje u ženske grudi - 5 naučnih objašnjenja

Centralni deo terminala je Velika sala, koja ima četiri sprata. U velikoj meri je ukrašena granitom, drvetom i umetničkim delima lokalnih umetnika. Ali, zabava počinje tek kada primetite flotu robota koji pomažu putnicima da se kreću po aerodromu. Ovde možete da zaboravite na jurnjavu i traženje informacionih pultova i komplikovane mape terminala.

Foto: Wikipedia / Aerodrom Inčon u Seulu

Ovi ljubazni pomagači (roboti) skeniraju vašu kartu i pratite vas do kapije, razgovarajući sa vama na bilo kom od četiri jezika - korejski, engleski, mandarinski i japanski.

Kada ne komuniciraju direktno sa putnicima, roboti korisno šetaju i pomažu oko poslednjih poziva za ukrcavanje putnika. Međutim, roboti u Inčonu ne pomažu samo putnicima. Postoji i model koji ima zadatak da obezbedi da aerodrom ostane čist i uredan, pamti gde su najprljavija mesta i efikasno ih čisti.

- Bila sam impresionirana pronalaskom muzike uživo i centrom gde ljudi mogu da uče i isprobaju tradicionalne umetnosti, što je odlična zabavna i za decu i za odrasle. -  kaže Baskas.

2. Najbolji aerodrom na svetu

Kada je u pitanju mera udobnosti putnika, singapurski aerodrom "Changi" je pravo merilo. Prošlog meseca je proglašen za najbolji aerodrom na svetu.

- Ova nagrada nas podstiče da nastavimo da pružamo najbolje putničko iskustvo za sve one koji putuju sa aerodroma "Changi". - kaže Li Sju Hjang, generalni direktor aerodroma.

A, šta ga to razlikuje od svakog drugog aerodroma?

Foto: Changi Airport Group

Ovaj aerodrom tako posebnim čini izvanredna ponuda raznih objekata za zabavu. Četiri terminala su prepuna maloprodajnih, restoranskih i zabavnih opcija za putnike koji dolaze i odlaze.

- Terminal 3, ima svoj poznati višespratni tobogan, baštu leptira i još nekoliko tematski uređenih bašta. Putnici koji čekaju svoj let mogu posetiti čak i bioskop. Deca najviše vole višespratni tobogan. - objašnjava Baskas.

Izlazni hodnik Terminala 2, poseduje baštu "Enchanted Garden" gde putnici mogu uživati u treperenju svetala, vijugavim stazama i zvucima prirode dok prolaze oko ogromne cvetne skulpture. Ako vam sve to zvuči previše nadmoćno, terminal sa orhidejama i suncokretima pružaju mnogo mirnije iskustvo.

Foto: Changi Airport Group

Terminal 4, koji je otvoren 2017. godine, nudi najnoviju automatizovanu tehnologiju.

Putnici mogu da se čekiraju u "letnjikovcu" i da elektronskim putem odštampaju svoje karte i oznake za prtljag, a sve to zahvaljujući sistemu za prepoznavanje lica koji zaobilazi potrebu za ručnim proverama identiteta.

Prolazak kroz vrata za odlazak je centralizovano iskustvo, sa automatskim pristupom  (karta i pasoš se očitavaju odjednom). Prilikom konačne provere sigurnosti, putnici ne treba da uklanjaju elektronsku opremu iz torbi zahvaljujući korišćenju CT skenera. Konačno ukrcavanje se takođe vrši servisno, pomoću automatskih kapija opremljenih sistemom za prepoznavanje lica.

Foto: Changi Airport Group

Šta je sledeće? U 2019. godini, "Changi" će otvoriti svoj vodeći "Jevel" terminal, gde će granice između aerodroma i fantazije biti još više zamagljene. Vodopad visok od poda do plafona i kišne šume, će biti deo ovih 10 spratova koji će biti ispunjeni i najboljim restoranima, prodavnicama i novim hotelom. To će sve biti povezano sa svim terminalima za putnike, a biće dostupno i radoznalim turistima.

3. Japan: Čist i fokusiran na putnike

Japanski vazduhoplovni sektor već dugo prednjači nad ostalim zemljama. Kada su gradovi u porastu postali svesni potrebe za urbanizacijom aerodroma, vazduhoplovni sektor je počeo izgradnju aerodroma u blizini obala. Na primer, "Osaka Kansai International Airport", otvoren 1994. godine se nalazi na veštački napravljenom ostrvu u Osaki. Tamo je izgrađen je da olakša zagušenja na postojećem međunarodnom aerodromu u Osaki.

Zatim, Japan je pionir u gradnji brzih železničkih i drugih transportnih razmena koje vode do aerodroma, kako bi omogućio dostupnost aerodroma putnicima širom zemlje. Ovih dana, aerodromi u Japanu rade na tome da iskustvo putnika bude besprekorno.

Prelazak na bilo koji od tri terminala na aerodromu "Haneda" koji se nalazi u blizini Tokija nudi prvu klasu dizajna i efikasnosti.

Foto: Wikipedia

Još jedan takav aerodrom (Haneda) je "Skitraks" je ocenio sa 5 zvezdica, a ove godine je po glasovima putnika zauzeo treće mesto na listi najboljih svetskih aerodroma. Pohvaljen je zbog svoje čistoće i udobnosti, ljubaznih službenika i imigracionih zvaničnika koji usmeravaju putnike na dobrom engleskom jeziku, ukoliko jasni, interaktivni znaci nisu dovoljni.

Opet, kao i drugi aerodromi u regionu, i ovde se koristi robotska tehnologija. Ovo uključuje upotrebu automatskih invalidskih kolica koje mogu prevesti putnike sa ograničenom pokretljivošću do ulaznih vrata.

Foto: Wikipedia / "Skitraks"

Pored ovakvih aerodroma na jugu, još jedan od poznatih ostrvskih aerodroma u zemlji je "Chubu Centrair", koji se nalazi u blizini Nagoje. Otvoren je 2005. godine, ima tržni centar sa organizovanim ulicama. Na spratu terminala se nalazi nešto što još svega nekoliko svetskih aerodroma ima u ponudi - kupatilo u kom putnici mogu da se opuste pre ili posle dugačkog leta.

Od ranog jutra, putnici mogu da deponuju svoje torbe (i odeću) i da uživaju u jednom od četiri bazena, spa salonu, ili da se sunčaju na otvorenoj palubi dok posmatraju avione.

4. Peking: Model za buduće aerodrome

Broj putnika koji putuju u azijsko-pacifičku regiju i oko nje, biće povećan za 1.8 milijardi u narednih 20 godina, a aerodromi u regionu se spremaju za to. U Kini, koja planira da izgradi 136 novih aerodroma do 2025. godine, a jedno aerodromsko čudovište se pojavilo i u blizini glavnog grada.

Međunarodni aerodrom "Daksing" bi trebalo da zameni postojeći aerodrom u Pekingu, a biće otvoren 2019. godine. Nedavne slike ovog aerodroma pokazuju da je njegova unutrašnjost ogromna, vide se i cvetno oblikovane strukture, a prema procenama na ovom aerodromu će se naći 100 miliona putnika godišnje.

Foto: Wikipedia / Internacionalni aerodrom u Pekingu

Unutrašnjost ovog aerodroma će putnicima nuditi kratke šetnje do kapija, dok će vrtovi i visoki plafoni davati utisak još većeg prostora. Ali, kako će putnici putovati do novog aerodroma, kad će on od nekih gradova biti udaljen preko 67 kilometara.

Tu na scenu stupa novi međugradski voz. Predviđeno je da se kreće brzinom od 350 kilometara na satu, čime se značajno smanjuje daljina i skraćuje vreme putovanja. Uporedite to sa ostalim opcijama prevoza na mnogim drugim aerodromima i videćete zašto je problem u Pekingu rešen još pre nego što je aerodrom otvoren.

VIDEO: Uzbuna! Usred leta se odvalio prozor na avionu

Daljinac

(Telegraf.rs / D.V)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Johnny Repp

    5. maj 2018 | 09:49

    Šta im vredi kada nisu u Niš' ?

  • Лицемер

    5. maj 2018 | 08:44

    Кад путујем, на месту где преседам то јест одакле крећем нису ми потребни култура, уметност, зеленило, забава а најмање шопинг. Само извлачење новаца то је сва уметност.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA