Evo kako hladnoća utiče na akumulatore i na kojoj temperaturi se oni najbrže prazne

Isključite iz priključaka u kolima tablete, punjače, telefone, audio dodatke, GPS i ostale punjive uređaje koje ne koristite, naročito kada je automobil parkiran

Foto: Pixabay.com

Životni vek akumulatora od uvek bio oročen na 3 do 5 godina. Poznato je, međutim, da niske temperature mogu da mu nanesu štetu i skrate taj period.

Upravo su problemi sa akumulatorom najčešći razlog nemogućnosti da pokrenete automobil tokom hladnih meseci. A tu su i eksterni potrošači koji dodatno crpe struju iz njega.

Na tempereaturi od 0 stepeni Celzijusa, akumulator gubi oko 35 odsto svoje snage, dok na temperaturi od -18 Celzijusa (0 Farenhajta) gubi 60 odsto. Tokom hladnih mecesi za paljenje motora je potrebno duplo više struje nego u normalnim uslovima.

Znaci upozorenja da je vašem akumulatoru kraj blizu su:

- Čuje se poznati isprekiadni zvuk "verglanja" prilikom paljenja motora,

- Motor se pali veoma sporo kada okrenete ključ,

- Farovi se zatamne dok motor vergla, a normalno svetle kada se motor upali,

- Akumulator je stariji od 3 godine.

Na vreme otkrijte da li se radnom veku akumulator bliži kraj Foto: Pixabay.com

Budući da na životni vek akumulatora utiču klimatski uslovi, učestalost i dužina vožnje, kao i dužina korišćenja eksternih uređaja koji se iz njega napajaju, preporučuju se povremeni pregled, provera i čišćenje, kao i obraćanje pažnje na dužinu korišćenja ekstrenih uređaja u automobilu kada on nije u pokretu.

Kada se auto ne vozi, akumulator nastavlja da napaja sat, alarmni sistem, kao i druge elektronske sisteme savremenih automobila, dok ga telefoni i tableti dodatno "iscrpljuju".

Zato, isključite iz priključaka u kolima tablete, punjače, telefone, audio dodatke, GPS i ostale punjive uređaje koje ne koristite, naročito kada je automobil parkiran.

Hladno vreme je "ubica" akumulatora, zato će testiranje od strane kvalifikovanog mehaničara pomoći da saznate koliko je još vaš akumulator u stanju da izdrži.

Važno je i da su kontaktne kleme i kablovi dobro pričvršćeni i da na njima nema korozije.

(Telegraf.rs)