Koji Golf GTI je zaista najbolji: Svi modeli rangirani od najgoreg do najboljeg

Koji Golf GTI je prava legenda?

Foto: Wikipedia

Golf GTI je jedan od najlegendarniih automobila svih vremena.

Međutim, koja njegova verzija je zaista najbolja?

Sajt Expressandstar rangirao je sve modele počevši od 1976. godine, pa sve do danas.

MkIV (1997-2004)

Foto: Wikipedia

U pitanju je jedan od najomraženijih modela u istoriji automobila - i to iz dobrog razloga.

Ukaljao je već legendarno ime.

I dok je bio odličan za svakodnevnu vožnju, ako niste bili na savršeno glatkom putu, bili biste u problemu zbog povećane težine, nedovoljno snage i nedostatka bilo kakvog voznog uzbuđenja.

Volkswagenovo dvoumljenje oko toga da li da MK4 bude pravi hečbek za rezultat je imalo auto koji je bio nadut, beživotan i dosadan.

MkIII (1992-1997)

Foto: Wikipedia

Golf GTI loza našla se u problemu nakon MK2 modela jer naredna generacija nije uspela da otelotvori esenciju voljenog hečbeka.

Iako je imao više snage zahvaljujući 2.0-litarskom motoru sa četiri cilindra, imao je i više kilograma i zbog toga je zapravo bio sporiji od svog prethodnika.

MkVI (2009-2012)

Foto: Wikipedia

Ovaj model napravljen je uz pomoć uspšene formule koja je primenjena na modelu Mk5, ali ograničeo osveženje značil oje da je izgledao staro i umorno naspram rivala drugih prozvođača.

Povećanje od samo 10 konjskih snaga i male promene na vešanju prepustile su pozornicu "luđoj" konkurenciji kao što je to bio Ford Focus ST.

MkV (2004-2008)

Foto: Wikipedia

MkV dobio je pohvale za svoje performanse zahvaljujući turbopunjaču, ali i činjenici da je mogao da se koristi za svakodnevne obaveze.

A čak je i izgledao kao pravi GTI.

Mnogi entuzijasti smatraju da je Volkswagen mogao da se još više potrudi kako bi stvorio još jedan pravi GTI model, ali je ovo definitivno bio korak u pravom smeru.

MkVII (2012-2016)

Foto: Promo

Nakon blago razočaravajućeg Mk6, Volkswagen je rešio da ubaci u petu brzinu sa modelom Mk7.

Ovaj autom imao je potpuno novu platformu i nove motore. A tu je bilo i dosta nove tehnologije koja ga je učinila najluksuznijim hečbekom na tržištu.

A sa 217 konjskih snaga, bio je brži nego ikada.

MkII (1983-1992)

Foto: Wikipedia

Ovaj model imao je ozbiljne cipele koje je morao da popuni. Original je bio veliki uspeh jer je masama pružio priliku da imaju pravi sportski auto na dohvat ruke.

A to je i njegov naslednik uspeo.

Uprkos tome što je malo porastao, MkII je uspeo da zadrži originalnu formulu i doneo je još performansi za sto.

MkI (1976-1983)

Foto: Wikipedia

Originalni Golf GTI j eprava legenda, a to oslikava i njegova cana na tržištu - čak i danas.

Najbolje od svega, čak ni podanašnjim standardima u pitanju uopšte nije loš auto.

Kompaktan i izuzetno lagan sa 112 konjskih snaga, njegove performanse jasno pokazuju da je i ozbiljan automobil.

Čak je i njegov legendrani stajloing uspeo da se odupre zubu vremena.

MkVII.5 (2017-Sadašnjost)

Foto: Wikipedia

Poslednja inkarnacija Golfa GTI je najbolja do sada.

Ona kombinuje sve što je Volkswagen naučio u proteklih 40 godina i krajnji proizvod je najuzbudljiviji i najkorisniji auto GTI loze.

Iako su postojale brojne specijalne verzije, osnovni GTI je i dalje fantastičan auto.

(Telegraf.rs)