Novi BMW M5 imaće 1.000 "konja", 3 motora i - pogon na struju

Namera čuvene bavarske fabrike je da "peticom na struju" konkuriše najbržem električnom automobilu sa četvoro vrata Porsche-u Taycan Turbo S, zatim Audiju e-tron GT i naravno Teslinom Modelu S

Foto: BMW

BMW je sebi postavio cilj da od 2023. godine u ponudi ima 25 električnih vozila. Zbog toga će sledeća generacija sportskog sedana Serije 5 imati dve verzije, hibridnu i potpuno električnu.

Namera čuvene bavarske fabrike je da "peticom na struju" konkuriše najbržem električnom automobilu sa četvoro vrata Porsche-u Taycan Turbo S, zatim Audiju e-tron GT i, naravno, Teslinom Modelu S.

Zato će budući M5 pokretati tri elektromotora od po 335 konjskih snaga. Jedan će snagu prenositi na prednje, a dva zadnje točkove, isporučujući im ukupno 1.000 konjskih snaga.

Aktuelni najmoćniji M5 Competition pokreće V8 motor zapremine 4,4 litra sa 617KS. Porsche Taycan Turbo S iz dva električna motora dobija ukupno 750KS, dok Tesla Model S Performance iz, takođe, dva motora dobija 778 "električnih konja".

To znači da bi, za sada bar samo u teoriji, budući M5 sa svojih 1.000KS mogao da se izbori za sam vrh, kada su električni sedani visokih performansi u pitanju.

Kada je plag-in hibrid u pitanju, novi M5 bi trebalo da ima pogon identičan SUV modelu X8 M, odnosno kombinaciju V8 tvinturbo benzinca i elektirčnog motora koji će zajedno na točkove isporučivati 750 konjskuh snaga.

Imajući u vidu zacrtani cilj od 25 vozila, BMW radi na "elektrifikaciji" u gotovo svim svojim klasama, uključujći i novi Mini Cooper SE.

(Telegraf.rs)