Proizvodnja elektromobila emituje 63 odsto više CO2 u odnosu da proizvodnju benzinaca i dizelaša

Britanski proizvođači automobila i delova smatraju da radikalan prestanak prodaje automobila sa klasničnim pogonom 2030. nije dobro rešenje, već da bi ovde trebalo podnuditi "tehnološki neutralan pristup"...

Polestar 2 / Foto: Polestar

Sve učestalije priče, kao i poneka već doneta odluka, o konačnim zabranama prodaje automobila sa pogonom na fosilna goriva dobijaju i svoju dugu stranu.

Nemačka kancelarka Angela Merkel ovih dana je upozorila na preterano stroge standarde emisije izduvnih gasova koje se nameću automobilskoj industriji u Evropi, ističući da prelazak elektične automobila ne bi trebalo da bude ni brz i ni radikalan.

Na tom tragu je novi izveštaj koji dovodi u pitanje odluku britanske vlade o zabrani automobila sa pogonom na benzin i dizel 2030. Godine i poziva na drugačiji i širi pristup postizanju nulte emisije izduvnih gasova do 2050. godine, kao krajnjeg cilja.

Foto: Pixabay

Istraživanje, naručeno od strane velikog broja proizvođača automobila i delova, među kojima su se našli i Aston Martin, McLaren, Honda i Bosch, sadrži veliki broj "preporuka za dekarbonizaciju", sa ciljem da se pokaže da radikalan pristup prestanka prodaje automobila sa klasničnim pogonom "odjednom", nije dobro rešenje, kome se uz to može desiti da ne uspe, piše AutoCar.

Putevima Velike Brtanije danas se kreće 40 miliona vozila, čija je prosečna strost 8,3 godine, a čije eliminisanje svakako igra ulogu u postizanju "nulte emisije". Proizvođači, međutim, smatraju da je to samo jedan deo problema u postizanju cilja, budući da se, kako ističu, u procesu proizvodnje elektičnih automobila emituje čak 63 odsto više ugljen-dioksida u odnosu da proizvodnju benzinaca i dizelaša.

Zato su Polestar i Volkswagen dobili pohvalu, budući da su obe kompanije objavile podatke o štetnim emisijama do kojih dolazi u procesu proizvodnje njihovih električnih automobila, kao i koliko se kasnije tokom vožnje na njima "uštedi". Tako je, na primer, elektirčnim Polestarom 2 potrebno preći 77.000 kilometara da bi se poništio tzv. ugljenični otisak jednog Volvoa XC40.

Foto: Polestar

Budući da je predviđeno da će se klasnični automobili putevima kretati do 2050. godine, proizvođači pozivaju da se radi na dodatnoj dekarbonizaciji fosilnih goriva.

Ističući da potpuni prelazak na električne automobile nije jedino rešenje, proizvođači kao moguću soluciju vide upotrebu vodonika i sintetičkih goriva. Tako, na primer, savremeni Euro 6 dizel emituje čak 95 odsto manje azotnih oksida u odnosu na prethodni Euro 5 dizel, dok su sintetička goriva nešto na čemu Porsche odavno radi.

Britanski izveštaj, u zaključku poziva na "tehnološki neutralan pristup", smatrajući da vlada ne bi trebalo da se fokusira samo na jednu vrstu rešenje za smanjenje emisija štetnih gasova.

(Telegraf.rs)