Porsche tvrdi: Klasični motori će automobile pokretati još godinama

"Verujemo da sintetičko gorivo dobijeno uz pomoć energije iz obnovljivih izvora ima potencijal da odigra važnu ulogu u budućnosti..."

Foto: Porsche

Uprkos sveprisutnom trendu elektrifikacije, u Porscheu veruju da će klasični motori pokretati automobile još godinama. A tu se ne misli na hibride, već na klasične motore sa unutrašnjim sagorevanjem.

Prema njihovim tvrdnjama, tajna bi trebalo da bude u gorivu.

Porsche je još u septembru objavio da radi na razvoju sintetičkih goriva, kao i da pokreće pilot-program u kome će se različiti Porscheovi modeli voziti isključivo na veštačkim putem dobijeno gorivo.

Izvršni direktor čuvenog štutgarskog proizvođača Oliver Blume je, u intervjuu za magazin Hagerty, izjavio da će se i u budućnosti sasvim sigurno voziti automobili sa klasičnim motorima.

- Verujemo da sintetičko gorivo dobijeno uz pomoć energije iz obnovljivih izvora ima potencijal da odigra važnu ulogu u budućnosti. Zbog toga radimo na projektu razvoja u tom području. Sedamdeset odsto automobila koje smo do sada, u istoriji automobilizma, proizveli još uvek su na putevima i još mnogo godina će automobile pokretati motori sa unutrašnjim sagorevanjem - zaključio je Blume.

Porsche radi na projektu razvoja tehnologija proizvodnje sintetičkog goriva uz pomoć vodonika i ugljenika iz atmosfere, putem koga se dobija metanol. On je osnova za stvaranje supstituta za klasično gorivo. Porscheova ideja je da takvo gorivo proizvodi u pogonima koji isključivo koriste energiju vetra i sunca.

Jedini problem, odnosno prepreka u korišćenju takvog goriva još uvek je cena. Blume otkriva da je trenutna cena oko 10 dolara za litar, a cilj Porsche-a je da cenu obori na osetno konkurentnijih 2 dolara.

Foto: Aleksandar Savin

Ako ste, možda, posumnjali u kvalitet, dovoljno je reći da Porsche u svom programu testiranja vozi 911-ice, serije 993, na ovo novo gorivo i da su rezultati ispitivanja odlični, prenosi Index.

- Trenutno tražimo partnere koji bi se bavili tehnologijom proizvodnje goriva. Naš zadatak je da pronađemo optimalnu specifikaciju goriva koje bi bez posledica moglo da se koristi u našim modelima - objasnio je Blume.

Očekuje da će novo sintetičko gorivo uspešno moći da se komercijalizujue za desetak godina.

(Telegraf.rs)