Polovnjaci 30 odsto skuplji, sve veće interesovanje za kupovinu jeftinijih novih automobila

"Za vozila za koja je carina bila 400 evra, sada biti 800 - znači poskupeće za toliko!"

Foto: Shutterstock

Posle primene novih carinskih stopa, polovna vozila u Srbiji su poskupela. Polovnjaci su skuplji i u Evropskoj uniji, a zbog pandemije otežano je njihovo dopremanje.

Jedan od prodavaca polovnjaka na Bubanj potoku objašnjava da nema vremena da 14 dana sedi u karantinu da bi kupio nekoliko automobila u Švajcarskoj. Zbog toga je, kaže, angažovao rođaka koji tamo radi da mu šalje vozila.

Međutim, šleper sa automobilima putuje i do 20 dana, tako da i to otežava promet vozila, navodi RTS. Primena kataloških cena dodatno je poskupela automobile. Zbog poskupljenja carine od 98 odsto, cena automobila je sada viša za 30 procenata.

Foto: Pixabay

- Otprilike će za vozila za koja je carina bila 400 evra, sada biti 800 - znači poskupeće za toliko - objašnjava jedan od kupaca na Bubanj potoku.

Prodavci sve manje uvoze i počinju da se bave drugim poslovima. Držanje auto-placeva nije više tako unosan posao, a kupcima poručuju da što pre kupe vozilo jer uskoro neće imati šta da pazare.

U celoj ovoj priči najbolje prolaze servisi. Uvezeno je mnogo nekvalitetnih vozila, pa se sada servis košta kao pola vozila, na primer za "punto", "korsu" i slične automobile.

Nejasna situacija sa uvođenjem merenja izduvnih gasova, dovela je do toga da se, umesto starijih automobila (proizvedenih od 2000. do 2010. godine), koji su na Zapadu već reciklažani materijal, prešlo na uvoz novijih vozila, od 2014. godišta.

Foto: PIxabay.com

Kupaca za ovu kategoriju je više, jer je izvesnije da će takva vozila proći tehnički pregled. Sada koštaju od 6.000 do 9.000 evra i približili su se ceni jeftinijih novih automobila, pa se kupci sve češće odlučuju za njih.

To potvrđuje i podatak da je u prva tri meseca ove godine za 8 odsto porasla prodaja novih vozila fizičkim licima.

(Telegraf.rs/Rts.rs)