Briselska zabrana benzinaca i dizelaša ujedinjuje Francuze i Nemce: "Ostavite nam hibride!"

Proizvođači automobila već su izrazili zabrinutost zbog mogućeg gubitka radnih mesta sa prelaskom na električna vozila, a sada i zvaničnici dve države imaju primedbe na predložene mere

Foto: Pixabay

Nakon što je Evropska komisija, u okviru paketa klimatskih zakona, predložila ubrzan prelazak na električne automobile i prestanak proizvodnje i prodaje vozila sa pogonom na fosilna goriva 2035. godine, javili su se i glasovi koji sa time baš i nisu u potpunosti saglasni.

Neki proizvođači automobila već su ranije izražavali zabrinutost zbog gubitka radnih mesta usled prelaska na električna vozila. Sada je neimenovani zvaničnik iz kancelarije francuskog predsednika Makrona, za medije je izjavio da francuska vlada podržava planove za smanjenje emisija štetnih gasova, ali ne baš upotpunosti.

Francuska smatra da smanjenje štetnih emisija do 2030. treba da iznosi 55 odsto, umesto 65 koliko predlaže Unija. Takođe, Fracuska želi da autmobili sa plag-in hibridnim pogonom ostanu na tržištu, što je ukupno blaži pristup smanjenju štetnih emisija u odnosu na predloge iz Brisela.

Foto: Unsplash

Sa sličnim stavovima medijima se obratio i nemački ministar saobraćaja Andreas Šojer, koji je za agenciju DPA rekao da proizvođači automobila treba da budu svesni da dolaze stroža pravila, ali da specifikacije koje se traže od proizvođača moraju da budu tehnički izvodive. Šojer je istakao i da se mora ostaviti više prostora za hibride "sa utičnicom", kao i da bi trebalo posvetiti više pažnje pogonu na vodonik za kamione i teretna vozila.

Izgleda da brojni proizvođači automobila nove mere EU ne dočekuju baš sasvim spremni, budući da se nisu nadali da bi zabrana proizvodnje vozila na fosilna goriva mogla da se odnosi i na hibride. Većina je smatrala da put do potpune "elektrifikacije" cele proizvodne game vodi preko "hibridizacije", odnosno da bi ceo proces mogao da potraje duže.

Da li će takva očekivanja navesi Brisel da razmisli o određenim korikcijama predloženih mera, ostaje da se vidi.

Video: Novine kod tehničkih pregleda automobila

(Telegraf.rs)