500 "konja" snage, 1.000 kilometara dometa - superiorniji i od benzinaca i od elektromobila!

Konstruktori ovog automobila smatraju da je najrasprostanjeniji hemijski element u univerzumu odgovor na probleme sa kojima se suočava auto-industrija...

Renderi: Hopium / Promo

Francuski proizvođač Hopium konstruisao je svoj prvi prototip automobila sa vodonično - električnim pogonom, za koga su porudžbine već otvorene.

Zbog mogućnosti da se lako skladišti i transportuje, vodonik je sve više u centru pažnje u planovima vezanim za obnovljivu energiju. Međutim, vodonik još uvek nije spreman za masovnu eksploataciju. Ali, uprkos skepsi koja ga okružuje, vodonik je perspektivno gorivo budućnosti.

Olivije Lombard je još pre 10 godina pobedio u LMP2 klasi na trci "24 časa Le Mana" uz pomoć ove tehnologije. Da bi demonstrirao mogućnosti vodonika kao goriva, on je osnovao Hopium, malu kompaniju koja se bavi proizvodnjom električnih automobila.

Lombard smatra da će najprisutniji hemijski element u univerzumu biti odgovor na probleme s kojima se suočava industrija transporta. Njegova firma je obelodanila planove vezane za razvoj visokoperformantnih automobila na vodonik u oktobru prošle godine.

Francuski proizvođač je nedavno debitovao s prvim funkcionalnim prototipom "Alpha 0", na Viva Technology nedelji u Parizu od 16. do 19. juna. Svrha prototipa nazvanog Hopium Machina je da sertifikuje pouzdanost tehnologije gorivnih ćelija.

Dizajneri Hopiuma kao da su bili inspirisani Aston Martinom, a "zaštitni znak" automobila je karakteristična forma farova, koji izgledaju zaista sjajno.

Plastic Omnium iz Belgije je obezbedio dva rezervaoara za vodonik pod pritiskom od 700 bara. Jedan od njih se pruža duž centralne sekcije poda šasije, dok drugi, kraći, počiva na bočnim stranama ispod prtljažnika. Gorivne ćelije su smeštene uspravno. Renderi pokazuju značajno pljosnatiju šasiju u poređenju sa automobilom sa konvencionalnim pogonom, ali ona nije mala kao u slučaju baterijski pogonjenih vozila.

Machina može da se pohvali sa više od 500 "konja" snage i sa mogućnošću da pojuri brzinom od preko 230 km/h. Autonomija je impresivna i iznosi 1.000 kilometara.

Hopium tvrdi da rezervoari mogu da se napune za samo tri minuta. Vodonik je, u svakom slučaju, superiorniji u poređenju sa baterijama kada je reč o dometu, a uz to može da se "natankuje" za slično vreme kao i konvencionalna benzinska i dizel vozila.

U međuvremenu, Hopium je počeo da prima rezervacija u Evropi za prvih 1.000 jedinica Machine. Kapara iznosi samo 410 evra, a ovaj visokoperformantni, ekološki podoban automobil, ima projektovanu cenu od preko 120.000 evra. Na tržište stiže 2026. godine.

(Telegraf.rs/Vrele gume)