Da li će završetak obilaznice oko Beograda uspeti da smanji gužve u "špicu"?

Po saobraćajnim gužvama u "špicu" reklo bi se da auto-put kroz Beograd i sada liči na bulevar. Hoće li se od Bubanj Potoka do petlje "Beograd" brže stizati kada ta deonica zvanično postane gradska ulica?

Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

Kada sledeće godine bude završena obilaznica oko Beograda, stvoriće se uslovi da auto-put od Bubanj Potoka do petlje "Beograd" bude pretvoren u gradsku saobraćajnicu. Pretvaranje auto-puta u bulevar, koji bi održavao Grad, trebalo bi da unapredi saobraćaj u široj gradskoj zoni.

Marko Stojičić, glavni gradski arhitekta, rekao je da će to značiti da će zaustavna traka postati dodatna traka gde god postoje prostorne mogućnosti, s obzirom da ima dosta ulaza odnosno izlaza na sam auto-put - to su zone gde ne možemo da imamo treću traku.

- Mahom će ona biti u funkciji u čitavoj dužini u oba smera, biće moguće na više mesta pristupiti toj saobraćajnici, što će značiti da ona neće biti prepreka koja je delila grad na dve celine - rekao je Stojičić, za RTS.

Stvoriće se uslovi i za nove priključke.

- Neke od saobraćajnica u budućnoj mreži da priključimo i time skratimo distance koje u današnjem tretmanu funkcionišu u kružnom sistemu gde vi morate da izađete na jedan izlaz i napravite veliko putovanje kroz urbani deo grada pa ponovo izađete na auto-put. Rang ove saobraćajnice će biti kao što je delimično izvedeni unutrašnji magistračni poluprsten - kaže Stojičić.

Do kraja godine biće urađena studija o režimu saobraćaja u zaustavnim trakama, novim priključcima i načinu održavanja. Potom treba uraditi projekte za planirane izmene i, naravno, sve to izgraditi.

Da li će pretvaranjem auto-puta u gradsku saobraćajnicu gužve biti smanjene ili će, zbog bolje povezanosti, možda biti i povećane, zavisiće i od toga koliko će vozača koristiti obilaznicu.

(Telegraf.rs/RTS.rs)