Google sprema nešto ogromno, korisnici već strahuju od onog što sledi

Vreme čitanja: oko 2 min.
Foto: IB Photography / Shutterstock.com

Google je potvrdio da će oglasi postati deo nove AI pretrage, ali u drugačijem obliku od onog na koji smo navikli. Umesto klasičnih rezultata pretrage sa sponzorisanim linkovima, oglasi će biti integrisani direktno u AI odgovore, što bi moglo potpuno da promeni način na koji korisnici vide reklame.

U podcastu u kojem je gostovao Robi Stajn iz Google-a, kompanija je potvrdila da će oglasi ostati sastavni deo poslovnog modela, ali da će se prilagoditi novom “AI pejzažu”. Google je prošle godine ostvario više od 56 milijardi dolara prihoda od oglasa na Search i YouTube platformama, što jasno pokazuje da reklame neće nestati, već će se transformisati.

Prema Stajnovim rečima, u okviru AI Mode iskustva korisnici će moći da postavljaju složenije, lične upite, na primer da pošalju fotografiju svojih cipela i pitaju koje slične modele mogu da kupe, ili da opišu restoran koji traže sa detaljima poput osvetljenja, veličine grupe i mogućnosti rezervacije. U tom kontekstu, Google bi prikazivao personalizovane oglase koji odgovaraju upitu, ali ne kao klasične reklame, već kao deo samog razgovora.

Eksperimenti već počeli

Google trenutno testira oglase unutar AI Mode režima i AI Search rezultata u ograničenom obimu. Ideja je da AI razume kontekst korisničkog pitanja i prikaže oglase koji deluju prirodno i korisno, a ne nametljivo.

Pored toga, kompanija planira da poveže Gmail i Drive sa AI sistemom, kako bi korisnici dobijali potpuno personalizovano iskustvo u kojem veštačka inteligencija “zna” njihove navike, potrebe i interesovanja. Upravo taj nivo personalizacije mogao bi da stvori najpreciznije ciljanje oglasa u istoriji Google-a.

Iako zvuči uzbudljivo, mnoge stručnjake brine koliko će ovakav sistem zadirati u privatnost korisnika, s obzirom na to da bi AI mogao da koristi lične podatke iz više različitih servisa.

Google će, prema svemu sudeći, tokom sledeće godine otkriti više detalja o tome kako će izgledati oglasi u AI Search i AI Mode okruženju.

(Telegraf.rs)