Hrvati za svoju pevačicu u tangama pišu pohvale, a srpske zvezde nazivaju cajkama: Dvostruki komšijski aršini
Hrvatska pevačica Žanamari Lalić zapalila je društvene mreže, ovog puta smelim videom u kojem je pozirala u crnoj, providnoj, čipkastoj haljini.
Izdanje koje je jedva nešto prepustilo mašti odmah je privuklo pažnju, a minijaturni veš koji se jasno ocrtavao privukao je lavinu komentara njenih pratilaca.
Video je objavila na Instagramu, gde su komplimenti na račun njenog izgleda bili gotovo jednoglasni. Mnogi su je hvalili zbog samopouzdanja i stila, ističući da "nosi šta želi i kako želi".
Ipak, upravo zbog takvih reakcija ponovo se otvorila stara tema - dvostruki standardi. Jer, kada se neka srpska pevačica pojavi u slično smelom izdanju, reakcije iz regiona često budu potpuno drugačije.
Umesto pohvala, često se suočavaju sa etiketama i kritikama, a najčešći izraz koji se koristi jeste upravo "cajka".
U Hrvatskoj se taj termin odavno udomaćio kao kolokvijalni, često i pogrdan naziv za izvođače turbo-folka, novokomponovane muzike ili komercijalnog folk-popa, većinom iz Srbije i regiona. Ne odnosi se samo na muziku, već i na stil oblačenja, scenski nastup koji je uz nju vezan.
Turbo-folk se u tim komentarima povezuje sa kičem, upadljivom estetikom i provokativnim stajlingom, te otuda i nastaje etiketa "cajka" koja se lepi čim neka pevačica istakne telo ili obuče nešto hrabrije.
Paradoks je, međutim, očigledan: turbo-folk u Hrvatskoj ima ogromnu publiku, klubovi su krcati, koncerti redovno rasprodati, a mladi masovno slušaju pesme iz Srbije.
Zbog toga se izraz "cajke" neretko koristi i ironično - kao kritika, ali i kao neizbežan deo kulture koju zapravo obožavaju.
(Telegraf.rs)