U Srbiji više od 1,2 milliona građana kupuje online!

U Srbiji raste broj kupaca koji kupuju putem interneta, ali je naša zemlja i dalje ispod evropskog proseka, s obzirom na to da više od 57 odsto korisnika interneta nikada nije kupovalo, niti naručivalo robu i usluge putem interneta

Kupovina putem interneta u Srbiji sve je popularnija a u prilog tome svedoči kontinuirani rast broja online kupaca tokom protekle tri godine. Naime, u 2015. godini više od 1,2 miliona fizičkih lica kupovalo je online, što predstavlja rast od pet dosto u poređenju sa 2014, odnosno 30 odsto u poređenju sa 20131. godinom.

Međutim, uprkos pozitivnim pokazateljima, Srbija je i dalje ispod evropskog proseka, s obzirom na to da više od 57 odsto korisnika interneta u našoj zemlji nikada nije kupovalo, niti naručivalo robu i usluge putem interneta. To potvrđuje da domaće tržište ima značajan potencijal za razvoj i unapređenje E-commerce usluga, saopšteno je tokom skupa koji su 2. marta organizovale UniCredit Banka i kompanija Visa.

UniCredit otvorio drugi konkurs za Program letnje škole za studente

Događaj, koji je okupio trgovce, kompanije i eksprete u oblasti E-commerce, bio je odlična prilika da učesnici dobiju najnovije informacije o trenutnom stanju, trendovima i inovacijama koje je E-commerce uneo na srpsko tržište.

Učesnici su zaključili da veliki tržišni potencijal za razvoj ovog vida trgovine u Srbiji leži kako u segmentima koji već nude opciju plaćanja platnim karticama, tako i u otvaranju novih servisa, kao što je recimo sektor državnih usluga: eUprava, plaćanje školarina ili računa za komunalije.

Ove stvari ljudi najčešće kupuju na internetu

Činjenica je da kupovina putem interneta obezbeđuje prednosti svim učesnicima na tržištu. Sa jedne strane, potrošačima su dostupni različiti proizvodi i usluge, pretraživanje ponuda je brzo i jednostavno, a plaćanje sigurno. Sa druge strane, trgovci dobijaju još jedan kanal prodaje i nove klijente, pri čemu su operativni troškovi online prodavnice niži od tradicionalnih prodajnih formata, što osigurava povećanje profita, jedan je od ključnih zaključaka skupa.

Od ukupne potrošnje putem Visa kartica u našoj zemlji, online plaćanja čine oko sedam odsto, a učesnici su se složili da je realno očekivati značajno viši procenat u budućnosti. Veliki potencijal je i povećanje potrošnje na domaćim, u odnosu na strane online prodavnice gde srpski kupci realizuju čak 92 odsto svojih kupovina.

Kada je reč o potrošačkim navikama online kupaca u Srbiji, putem interneta se najčešće plaćaju avionske karte (68 odsto) i telekomunikacione usluge (13 odsto). E-commerce servisi koriste se i za kupovinu u online prodavnicama (8 odsto), plaćanje računa (7 odsto) i različitih usluga (3 odsto), dok je najmanji procenat onih koji online plaćanja koriste za restorane - 1 procenat.

Nova internet platforma UniCredit banke u Srbiji

Važan faktor za razvoj E-commerce-a je unapređenje korisničkog iskustva, odnosno uvođenje novih servisa i usluga elektronskog plaćanja, kako za trgovce, tako i za potrošače.

- Visa e-trgovinu čini sigurnom, pouzdanom i jednostavnom još od samog početka online kupovine, čime smo dobili poverenje trgovaca i kupaca širom sveta kada je reč o online plaćanjima. E-commerce je najbrže rastući segment platne industrije, pri čemu kupovina putem mobilnih uređaja beleži vrtoglavi rast. U prilog tome govore i predviđanja koja kažu da će penetracija pametnih uređaja na globalnom nivou dostići 34,2 odsto tokom 2017. godine. Kao vodeća platno-tehnološka kompanija u regionu, Visa će nastaviti da uvodi inovacije i pruža još više pogodnosti trgovcima i kupcima, obezbeđujući im napredna platna rešenja, usluge i servise - kazao je Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za Jugoistočnu Evropu.

UniCredit banka i EBRD potpisale ugovore vredne 40 miliona evra

Marko Rizovski, specijalista za POS&eCommerce UniCredit Banke ističe da još od trenutka uvođenja E-commerce-a, u avgustu 2013. godine, UniCredit Banka kontinuirano radi na edukaciji trgovaca.

- Trudimo se da našu ponudu prilagodimo svim segmentima klijenata - od Start Up firmi do multinacionalnih kompanija, kao i da uvedemo nove platne sisteme koji obezbeđuju skraćivanje vremena od potpisivanja ugovora do njegovog puštanja u rad. Ono što našu ponudu izdvaja od konkurencije je, ne samo povoljna cena, već i mogućnost da aktivno pratimo celokupan tok transakcije čime u značajnoj meri smanjujemo mogućnost zloupotrebe. Svi naši klijenti uvek mogu računati na pomoć eksperata i savetodavne usluge naših zaposlenih - rekao je Rizovski.

(Telegraf.rs)