Od uvođenja BUS PLUS sistema pretučeno 185 KONTROLORA: Evo šta pokazuje petogodišnja statistika

Telegraf.rs je istražio koliko je ukupno obračuna prijavljeno nadležnima u Bus plusu od uvođenja ovog sistema do danas

Kontrolori Bus plusa sve češće su meta nezadovoljnih građana, čemu u prilog ide statistički podatak da je od početka 2018. godine napadnuto 13 kontrolora, dok su samo za poslednjih nedelju dana zabeležena tri nova slučaja. 

Incident u autobusu na liniji 33: Putnica napala kontrolore, izgrebala ih, a onda pobegla

Telegraf.rs je istražio koliko je ukupno obračuna prijavljeno nadležnima u Bus plusu od uvođenja ovog sistema do danas, da li su češće napadani kontrolori ili kontrolorke u javnom gradskom prevozu, koje povrede su najbrojnije, odnosno da li su napadi učestaliji na trasama gradskih ili prigradskih linija.

- U 2013. godini prijavljeno nam je 32 napada, u 2014. godini nešto više - 41, u 2015. godini imali smo čak 52 incidenta, u 2016. godini negativni trend obračunavanja sa kontrolorima smanjio se na 26, u 2017. godini je pao na 21, dok u 2018. ta brojka dostiže 13, što nas nimalo ne ohrabruje - saoštili su iz Bus plusa i naglasili da su muškarci češća meta napadača, jer se od uvođenja Bus plus sistema u ulozi žrtve našlo 97 muškaraca, odnosno 78 žena kontrolora.

Iz priloženog se vidi da su Beograđani najviši stepen agresivnosti i netrpeljivosti prema zaposlenima u kontroli dnevnih karata pokazivali tokom 2015. godine, za razliku od prošle godine kada je zaveden 21 napad. Ipak, razloga za optimizam nema, s obzirom na to da je u prvom tromesečju ove godine napadnuto više od polovine celokupnog prošlogodišnjeg proseka.

Kada je reč o vrsti povreda koje su pretrpeli kontrolori, iz Apeksa otkrivaju da su to uglavnom povrede ruku i glave, pa tek onda povrede nogu, kičme, vrata, rebara itd. 

Brojne su i posekotine, ogrebotine, podlivi, razna nagnječenja, prelomi i drugo.

Do sukoba mahom dolazi na periferiji Beograda, odnosno na prigradskim linijama.

- Srazmerno broju autobusa koji voze na određenim trasama, napadi su češći  na potezima ka Zemun polju, Batajnici i Surčinu, a zatim prema Obrenovcu, Barajevu, Kaluđerici, Vinči, kao i prema Avali. Napada ima i na linijama koje saobraćaju i po gradu, ali je taj broj dosta manji u odnosu na broj autobusa, tramvaja i trolejbusa - rekli su iz Bus plusa i još jednom ponovili da će zbog učestalih napada biti prinuđeni da od nadležnih organa zatraže da se regulišu ovlašćenja i status kontrolora u okviru postojećih zakonskih rešenja, kako bi im se omogućilo da neometano i bez straha obavljaju svoju dužnost kontrolora.

(Telegraf.rs)