Rolerkoster od Beograda do Obrenovca: Kako će biti "ispeglan" put kroz ogromno klizište u Dubokom

Vreme čitanja: oko 2 min.

U budućnosti, ova deonica u potpunosti će biti rekonstruisana i tako stavljena tačka na problem klizanja tla

Vožnja od Umke do Obrenovca pravi je rolerkoster i, ma koliko se putari trudili, dođe vreme da se sve nanovo radi - asfalt se samo "sroza" u provaliju.

Usponi, ulegnuća i krivine toliko su oštri da je nedavno došlo i do nezgode, kada se iz jedne prikolice sručilo na stotine gajbica piva.

Naši reporteri provozali su se ovom deonicom i utvrdili da je sam put u dobrom stanju, ali krivine i nagibi su uslovljeni silom prirode.

U budućnosti, ova deonica u potpunosti će biti rekonstruisana i tako stavljena tačka na problem klizanja tla.

"JP 'Putevi Srbije' ugovorilo je sa konzorcijumom u sastavu 'Institut za puteve' AD iz Beograda, Institut za vodoprivredu 'Jaroslav Černi' iz Beograda i 'Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije' iz Beograda, izradu plansko-tehničke dokumentacije za izgradnju brze saobraćajnice IB reda Ostružnica-Obrenovac, tj. Prostorni plan područja posebne namene i Studiju izvodljivosti sa Idejnim projektom za izgradnju brze saobraćajnice IB reda Ostružnica-Obrenovac. Navedeni dokumenti obuhvataju i prostor aktivnog klizišta Duboko i definisaće planska i projektna rešenja za njegovu sanaciju i umirenje. Po realizaciji projektnih rešenja očekuje se i trajno rešavanje sada aktivnog klizušta Duboko", kažu u "Putevima Srbije".

Klizište Duboko jedno je od najvećih aktivnih klizišta na teritoriji republike Srbije i kao takvo predstavlja veliki problem u svakodnevnom životu i radu građana koji žive na tom prostoru, kao i obavljanju nesmetanih saobraćajnih komunikacija, prometa roba i usluga, dodaju.

Kako će klizište biti sanirano?

"Planska i projektna rešenja data u gore pomenutoj planskoj i tehničkoj dokumentaciji obuhvataju i rešenje hidrotehničkog uređenja reke Save, između ostalog i izgradnju paralelne regulacione građevine na desnoj obali Save. Prostor između paralelne regulacione građevine i postojeće desne obale se nasipa, čime se stvara plato za izgradnju brze saobraćajnice. Nasuti plato, zajedno sa kamenom građevinom koja ga osigurava sa rečne strane, čini balast koji je kao glavna sanaciona mera u funkciji stabilizacije klizišta Duboko", objašnjavaju iz "Puteva Srbije".

Privremena sanacija

"Na državnom putu IB 26 Umka – Obrenovac, prva privremena sanacija klizišta završena je krajem aprila ove godine. U sklopu redovnog odražavanja, trenutno se izvodi druga privremena sanacija klizišta, a kraj radova se očekuje sredinom septembra, ukoliko to vremenski i drugi uslovi to dozvole".

(Telegraf.rs)