Kod majstora je zakazivanje teže nego kod lekara: Slobodni su termini tek za mart, vozači navalili zbog tehničkih pregleda, a kazne su za sve kritične

Najveći problemi sa kojima se vozači javljaju su rđa na karoseriji i ulubljenja na limariji

Foto: Marko Jovanović

Navikli smo na lekare koji nam zakazuju pregled za nekoliko meseci, ne bi nas začudilo ni da čekamo mesecima na uknjiženje stana, kao ni da tapkamo prstima dok čekamo razgovor za vizu, ali obaveza da se više meseci unapred rezerviše termin za limara je već previše.

A trenutno je situacija upravo takva. Limari širom Srbije ne mogu da stignu da poprave sve automobile koji im dolaze, pa su počeli da zakazuju termine.

- Kupio sam polovan auto i rešio da mu sredim limariju na pojedinim mestima. Pokucao sam na desetak adresa, ali nigde nisu mogli da me prime. Rekli su da su u haosu zbog novih pravila za tehnički pregled i da ljudi masovno dolaze da srede koroziju na vozilima kako ne bi došli u situaciju da im prave problem tokom tehničkog pregleda - kaže Mitar D. iz Beograda.

Telegraf.rs rešio je da pokuša da zakaže termin za jednodnevni posao do kraja godine, ali nismo uspali.

Limari sređuju i ulubljenja u karoseriji, Telegraf.rs / TNOW

- Nema šanse, do marta nemamo ni pola sata slobodna. Pitajte moju suprugu, posvedočiće vam da ne izlazim iz radionice - kažu u jednoj beogradskoj radnji.

Najveći problemi sa kojima se vozači javljaju su rđa na karoseriji i ulubljenja limenih delova.

Od jula se primenjuju nova, mnogo strožija, pravila za tehničke preglede na kojima je dozvoljena površinska rđa, ali ne i ona koja je zahvtaila vitalnije delove vozila.

Zbog ovih novih pravila mnogi vozači nisu uspeli da registruju svoje ljubimce, a uplašeni njihovim iskustvom ostali vozači požurili su da srede sve nedostatke.

Najvažnije je da se sredi dubinska rđa, Foto-ilustracija: Profimedia/Wavebreak

Mnogi kontrolori vraćaju auto sa tehničkog i zbog sitnica, iz straha da i sami ne budu kažnjeni pošto im prete kazne od 20.000 do 40.000 dinara, dok je za vlasnike servisa još veća kazna, od 60.000 do 800.000 dinara, kao i oduzimanje ovlašćenja za tehnički pregled.

Najviše im dolaze zbog trulih koševa, nosača motora, kao i prednjeg i zadnjeg lonca na izduvnom sistemu, što je dokaz dubinske korozije.

- Objašnjavali smo jednom čoveku da nije svaka rđa problem, ali kaže da je čuo da se dešava vraćaju sa tehničkog i zbog najmanjih sitnica, pa nije hteo da rizikuje, a i sad kad je odlučio da sredi automobil, rešio je da mu sredi sve probleme sa limarijom - priča limar i ponavlja da će biti slobodan u martu.

(G. Avalić)