Deset gradova i opština nastavlja digitalnu transformaciju kroz projekat "eUprava za sve"

A. V.
Vreme čitanja: oko 2 min.
Foto: Promo/ Marina Jančević

Deset lokalnih samouprava u Srbiji izabrano je da, uz stručnu i tehničku podršku, unapredi svoje digitalne kapacitete i približi elektronske usluge građanima u okviru projekta "eUprava za sve", koji realizuje Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu uz podršku Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, NALED-a i Programa Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP).

U prvoj fazi projekta izabrano je deset lokalnih samouprava – Despotovac, Ćuprija, Veliko Gradište, Pirot, Niš, Bela Palanka, Vranje, Čačak, Kragujevac i Beočin, koje će dobiti stručnu i tehničku podršku u digitalnoj transformaciji. Cilj projekta je da se ojačaju kapaciteti službenika za pružanje elektronskih usluga, unapredi korišćenje postojećih informacionih sistema i softverskih rešenja i poboljša postojeća digitalna infrastruktura, kako bi lokalne samouprave građanima omogućile brže, jednostavnije i transparentnije usluge.

– Naš cilj je da se elektronske usluge što više koriste, a da lokalne samouprave predanije nastave sa digitalnom transformacijom. Projekat "eUprava za sve" znači da građani u svojim mestima mogu da završavaju administrativne poslove brzo, jednostavno i transparentno, bez papira i nepotrebnih odlazaka na šalter. Sa 10 lokalnih samouprava ćemo intenzivno raditi na primeni ePisarnice, ePlaćanja i ePečata u klaudu, korišćenju eSandučeta i povećanju broja eGrađana, uz unapređenje infrastrukture za pružanje usluga. Na ovaj način približavamo modernu javnu upravu građanima, štedimo vreme, smanjujemo troškove i podižemo kvalitet života – izjavio je direktor Kancelarije za IT i eUpravu, dr Mihailo Jovanović.

Foto: Promo/ Marina Jančević

U okviru projekta formiran je tim za digitalnu transformaciju, sastavljen od stručnjaka i mentora, koji će lokalnim samoupravama pružati podršku kako na terenu, tako i "na daljinu" – putem telefona, elektronske pošte i onlajn obuka. Njihova uloga biće da identifikuju konkretne potrebe opština i gradova, sprovedu edukacije, izrade promotivne materijale i pomognu u uvođenju savremenih eUsluga kao što su eZUP, eSanduče, ePlaćanje, eID, ePisarnica, ePotpis u klaudu i drugih.

– Ovaj projekat predstavlja važan korak u stvaranju države koja funkcioniše po meri građana. Podrška lokalnim samoupravama je ključna jer upravo one svakodnevno komuniciraju sa građanima i najbolje razumeju njihove potrebe. Kroz ovaj proces gradimo temelje transparentnije i efikasnije uprave koja koristi tehnologiju da bude partner građanima, a ne administrativna prepreka. To je najbolji put ka modernoj, digitalnoj Srbiji u kojoj su sve usluge dostupne na jednom mestu i u svakom trenutku – naglasio je Jovanović.

Realizacija ovog projekta nije samo uvođenje tehnologije, već i podizanje kapaciteta lokalnih samouprava da pruže bolje usluge svojim građanima. To je ujedno i korak ka stvaranju transparentnije javne uprave koja se oslanja na podatke i digitalna rešenja.

(Telegraf.rs/PR)