Dečji rođendani sve skuplji, roditeljima je važno da se čestita i na Fejsbuku: Tako nije u Evropi

Da li vam se čini da su današnji roditelji počeli da preteruju kada je reč o slavljenju dečijih rođendana?

Danas se slavlje dečjih rođendana u igraonicama podrazumeva, a nedavno smo istražili da je u proseku teško proslaviti rođendan bez 450 - 500 evra ukupno.

Rođendanima se pridaje ogromna važnost, decu tretiramo kao princeze i prinčeve, darujemo ih najskupljim poklonima, a da li se sećate kako ste vi slavili vaše rođendane ili vaše majke i očevi?

U zemljama Evrope dečijim rođendanima se ne pridaje ovakva važnost kao u Srbiji, ne iznajmljuju se igraonice niti se donose skupi pokloni.

Nismo mogli da se ne zapitamo kakvu poruku šaljemo deci sa ovakvim tretmanom i kako će to uticati na njihovo odrastanje.

Ovim povodom razgovarali smo sa psihologom Radmilom Vulić Bojović koja je za Telegraf.rs rekla da je u pitanju trend koji traje unazad nekih 20 godina.

- U pitanju je trend koji je eskalirao sa sveopštim konzumerizmom, sa potrošačkim mentalitetom i nametanjem osećanja da ako niste potrošili puno para kao da niste ni slavili rođendan. Insistira se na tom materijalnom, a zapravo pravi smisao proslave rođendana i druženja se gubi. Nismo to mi izmislili, to je opšti trend koji mi nekritički preuzimamo. Roditelji podležu tom pritisku celokupne zajednice gde oni ne žele da se njihova deca ni po čemu izdvajaju, ali tim ponašanjem mi zapravo podržavamo taj nenormalan model.

- Rođaci iz Nemačke su mi rekli da se kod njih uopšte rođendani ne slave na taj način. Generalno gledano mi šaljemo potpuno pogrešnu poruku deci pogotovu kada postoje ljudi koji se zadužuju ne bi li proslavili rođendan detetu i da to liči na nešto što rade neki drugi ljudi, a zapravo ne vode računa šta su njihove potrebe i kako da svom detetu postave neki pravi okvir u odnosu na to šta su im mogućnosti i šta je realno - isitiče Radmila Vulić Bojović.

Foto: Pixabay/Sever111

Jedan od najvećih izazova današnjim roditeljima je kako objasniti deci da materijalno nije najvažnije i da postoje mnoge stvari koje drugi mogu da priušte, a oni ne.

- To je jako teško i u ovom trenutku nemam recept za to. Suviše je to kompleksno, ali mislim da na svakom koraku treba koristiti priliku da se detetu pruži informacija i osećaj da postoje različite mogućnosti i izbori i da nije samo taj jedan izbor pravi. Mislim da deca to mnogo lakše prihvataju od roditelja. Roditelji imaju osećaj krivice i odgovornosti jer imamo taj neki čip čudno postavljen da moramo detetu sve da priuštimo. Detetu treba da se pruži onoliko koliko možemo da pružimo kako bismo zadovoljili njegove osnovne potrebe. Proslava rođendana u skupoj igraonici nije osnovna potreba. To je nešto što smo izmislili ili što nam je nametnuto - ističe Vulić Bojović.

Sa ekspanzijom društvenih mreža sve je više roditelja koji putem Instagrama ili Fejsbuka čestitaju rođendane deci velikim posvetama koje ta deca nikada neće ni pročitati. Da li je to istinska potreba ili želja da drugi vide kako smo dobri roditelji.

Foto: Profimedia

- Odnos roditelj-dete je prestao da bude ono što mu je suštinski smisao, ono što je između dvoje ljudi gde roditelj vodi dete, zastupa dete i pokazuje mu svet kakav jeste. Naprotiv, roditeljstvo je danas postalo nešto što se reklamira, nešto što se nosi kao neka vrsta paravana. Danas se smtra da sve ono što nije objavljeno i nije postalo javno kao i da ne postoji. To uništava samu supstancu bliskih odnosa i pravi od nas one ljude koji su spremni da recimo daju novac koji nemaju, vraćamo se na prvu temu, samo da bi neko o njima mislio dobro. Ljudi se danas više bave spoljašnjim, površnim i tim nečim što ih prezentuje u odnosu na druge nego što se bave samom suštinom odnosa i samom suštinom života, upozorava naša sagovornica.

- Važno je da vas drugi vide kao dobru i požrtvovanu mamu, a o samoj suštini tog odnosa se ne vodi računa, ili se vodi manje računa od same prezentacije, zaključila je psiholog Radmila Vulić Bojović.

Video: Crni luk i krem: Recept za odvratnu podvalu jedne majke

(Bojana Krstić/ Telegraf.rs)