Osam najčešćih zabluda o motornim uljima za koje ste verovali da su tačne

Da li su trkačka ulja pogodna za primenu u svakodnevnoj vožnji?

Komentari

  • Neko

    Veoma zavisi od načina vožnje. Onaj ko vozi otvoren put može i duplo više da pređe od onog ko isključivo vozi po gradu, što je pored saveta stručnjaka i sasvim logično jer gradska vožnja podrazumeva dosta rada u leru i kratke vožnje gde se ulje daleko više puta greje i hladi. A ono što je posebnost na našem tržištu je da su većina automobila prešla mnogo, često i 300.000.plus km, tako da opet važe neka druga pravila, od kojih je glavno da je razgradnja ulja brža kod starijih motora koji usled istrošenosti brže prljaju ulje sa supstancama sagorelog goriva, dizela naročito.

  • Mileta

    Kao strucnjak u ovoj oblasti moj savet vlasnicima vozila je da se iskljucivo drze preporuka proizvodjaca vozila.Osnov je servisna knjizica.Tamo sta pise toga se pridrzavati.Neki lekar ili domacica ne bi trebalo da se muce sa ovim problemom.Tu je ovlasteni servis I samo platis.Inace sam tekst je poucan I edukativan.

  • Ada

    Cetiri litre ulja gradacije koje zahteva moj auto, plus filter, to je oko 7,8 hiljada dinara. Vi pusite i trujete se, ja dajem na kola, sam to promenim na 5-6 hiljada kilometara i cuvam motor. Sta koga briga za moje pare.

  • rendgen

    Poslusajte savete automehanicara, a narocito onih koji, proizvode motore. Mineralno ulje od 3-5000 polusinteticko 6-8000 i sinteticko 10-12000. Ono sto je najbitnije (to tvrde proizvodjaci motora), je da na svaku 3-4 zamenu skinete karter ulja motora i operete ga , naftom, benzinom, vazno je da bude cist. To zahteva mnogo vise vremena od zamene ulja i filtera i kad kazete automehanicaru, kao da ste ga uboli iglom u z.....u! Uz normalnu voznju i odrzavanje, motor moze da predje 1000000km , bez problema.

  • Zagondzija

    Prelazim godišnje od 25000-30000km i jedanput menjam ulje sa svim filterima uvek castrol bmw x5

  • Vozac

    Da je na 5000, ja bih svakog meseca morao da radim mali servis! Kvalitetno ulje na 20000 i tako vec 25 godina radim na razlicete automibile i nikad nisam imao problem!

  • Www

    Sve piše na ambalaži, vaše je samo da znate koje ulje koristite, sintetički, polusintetičko ili mineralno kod starih tipova. I naravno slušati preporuke proizvođača.

  • Ada

    Velika je to tema. Americka APE je podelila sva bazna ulja na 5 grupa. Prve tri grupe se dobijaju u raznim postupcima iz NAFTE, a 4 i 5 grupa su bazna ulja koja se dobijaju u laboratoriji (ne dobijaju se iz NAFTE) i to su prava SINTETICKA ULJA 4 i 5 grupa. To sto vam pise na boci Full Sintetik, to su ulja iz 3. grupe,a 100 % sintetik je 4.grupa, pogledajte na svakoj boci tu oznaku.... A u Evropi 100 %sintetik ulje pravi MOTUL (nije reklama) pogledajte ponovo na boci. Serija 8.100 4.grupa i serija 300 w. Najvaznije je odabrati pravilnu gradaciju (viskoznost - gustinu ulja). ACEA je Evropska oznaka za ulja. ACEA B ulje namenjeno za BENZISKE MOTOTE, ACEA B za DIZEL, ACEA C i za dizel i za benziske motore. It'd, it'd....!

  • ssss

    Na 5000 se vise ne mijenja ni ono modričino ulje, crna flasa.

  • Mitar

    Optima sae 15 40 I nema problema.

  • Dejan

    Savremena uja-uja današnjice, sadrže i određene vrste,, deterdženata" koji se ukjučuju da bi vaš motor ostao čist. Bacanjem takvog ulja na 9000 km, bacili ste i novac. Ulja se voze i preko 20000 km. Sve vam to piše na ambalaži uja i usklađeno je sa proizvođačem motora pa imate određene oznake na ambalaži npr. 229.1...za određ.motor mercedesa... Itd. Video sam da je stručnjak napisao GUSTINA 15w40,20w50....prijatelju to nije gustina, to je kinemarička moć uja da se razgradi- sagradi na odr..temp. Sve sami stručnjaci

    • Gorann

      @Dejan

      15w40 je oznaka viskoznosti tj.gradacije ulja po SAE standardu. Može se smatrati i promenom "gustine" ulja na odredjenim temperaturama. To što si naveo kao "kinemarička moć" je drugi naziv za viskozitet.

    • Crni

      @Dejan

      Samo nisu napisali kako kvalitet goriva utice na ulje i samim tim direktno los kvalitet utice na smanjenje vremena izmedju dva servisa

  • LU

    Baš ste nam otvorili oči!! Prvi put čujem da se ulje menja na 9 000 km!! Nađite to gde ima da preporučuje neki proizvođač automobila ili ulja pa nam pokažite! Ili naučite proizvođače kako to treba da se radi.

  • Bole 1

    Vec 20 godina menjsm ulje na 25 hiljade km kvalitetnije je ali nikada problema nisam imao .

  • kulov

    HmmMečka e250cdi, servis na 30 000 km...

    • Cobimaydan

      @kulov

      C200d ,zamena nakon 365 dana ,nevezano za predjenu km.Proske godine sam napravio oko 8000km,ali servis B1 je morao da se odradi,ulje i filteri....

    • Miki

      @kulov

      Da u evropi i vise km. kod nas zbog loseg kvaliteta goriva preporucuje se na 15 000 km.

    • Cobimaydan

      @kulov

      A u firmi vozim opel movano teretni kombi,u ovlašćenom servisu zamena ulja na 40000km,kocnice kad se upali greska,prosli kombi sam vozio do 310000km bez problema,zavisi sve od kvaliteta ulja....

  • Realno

    Ko koristi full sintetiku I kvalitetne filtere menja ulje i sve filtere na 15000 km bez obzira na uslove vožnje.Ko je bogat i "pametan" nek ide na 4000 km na zamenu kod majstora jer 5000 km je već kasno.....P.S. lično iskustvo preko 2 miliona predjenih kilometara.

    • Mare

      @Realno

      Ih ti znas

    • Biggi

      @Realno

      Ja sam presao preko 5 miliona km na 4.5 dana pravim 5000 km nikad nisam menjao ulje na 5000.km uvek na deset hiljade menjam

    • Rade

      @Realno

      Jes tako odrzavat automobil i posle nekog vremena ga prodas nekom ko menja na 20, 30000 km i sto si uradio , NISTA !

    • Zagondzija

      @Realno

      Lupas gluposti ulje treba jedanput godišnje promeniti da li prestao 5000 ili 30000 km sve jedno je!!!

  • dago 1

    OW-30

    • Crni

      @dago 1

      Izgleda d ajedini imas motor novije generacije ili nekog volvoa iz 2003 i mladje

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima