≫ 

Poplavljen automobil: Šta sve možete da uradite sami, a za šta vam je potreban majstor?

Kod hibridnih i vozila na struju, jasno je, ako niste vrsni poznavalac nemojte nikako sami da radite bilo šta

  • 1
Beograd, nevreme, kiša, potop, potopljeni automobili Foto: Tanjug/Rade Prelić

Još od obilnih poplava 2014. pa sve naovamo, zbog sve češćih pljuskova, reka koje teku ulicama gradova, veliki broj naših sugrađana se susreće sa pitanjem: Šta da radim sa poplavljenim automobilom?

Naravno, najbezbolniji odgovor daje kasko osiguranje, majstor, ali po nekada možete i sami da sebi pomognete. Naročito ako ste vlasnik nekog starijeg automobila koji nije krcat elektronikom. Naravno, sve zavisi koliko je automobil oštećen, koliko je bio poplavljen. Zato prvi savet glasi: Obratite se majstoru!

Ako ipak sami rešite da sanirate štetu i osposobite automobil, prvo šta morate da uradite je da ga dobro očistite, od mulja, prljavštine i vode. I spolja i iznutra. Pustite vodu da se ocedi, podignite haubu, otvorite vrata, prtljažnik...

Koliko će automobilu trebati vremena da se osuši zavisi od vremenskih usova, ali iako stoji na suncu, sačekajte bar 48 časova dok ne rešite da sami otklonite štetu, pišu Novosti.

Onog trenutka kada ste očistili auto, otvorili haubu, izvadite i akumulator. Teško da ćete ponovo moći da ga upotrebite, ali pokušajte da ga dopunite. Ukoliko je došlo do kratkog spoja i ukoliko je tako oštećen nema mu spasa pa ćete morati da nabavite novi.

Neophodno je da ispustite i sve tečnosti iz vozila. Vodu, odnosno antifriz iz hladnjaka, što i nije neki naročito zahtevan posao, ali je već teže ispustiti ulje iz motora, a naročito iz menjača, kao i kočionu tečnost. Ova tečnost ne bi smela da se baca bilo gde pa mislite i o tome.

To podrazumeva i da ćete nasuti nove fluide i da ćete zameniti i sve filtere. Naravno, pored filtera za ulje i onaj za vazduh, klimu. Ispraznite rezervoar, probajte da produvate cevi (može i uz pomoć usisivača, nekog kompresora), očistite ležišta svećica, zamenite ih, nabavite i nove kablove za svećice... Kod sušenja može da pomogne i fen za kosu.

Kada sve ponovo dovedete u željeno stanje ostaje vam da stavite akumulator i proverite da li vam rade svetla, žmigavci, sirena, dajte samo kontakt, nemojte startovati motor. Tako probajte da proverite i da li radi putni računar, radio uređaj (i njega je potrebno ako je to moguće skinuti i osušiti, ali da li će da proradi je već drugo pitanje).

Beograd, nevreme, kiša, potop, potopljeni automobili Foto: Tanjug/Rade Prelić

Jasno kod vozila sa tač-skrin ekranom, komplikovanijijim sistemima putnih računara, teško šta ćete moći sami da uradite, sem sušenja. Jer ako proradi - imali ste sreće ako ne - imate majstora.

Ako ste od onih koje je fortuna bar malo pogledala u ovom slučaju, i ako vam radi elektronika, tada probajte da "zaverglate" kratko, nekoliko puta motor. Ukoliko je sve u redu startujte motor, a preporuka je da ga lagano pokrenete, bolje nego da radi u "leru". Pritisnite nekoliko puta kočnice, onako do kraja. Nemojte par kilometara voziti brže od 20-30 kilometara na čas. Ukoliko nešto nije u redu, lakše i brže ćete se zaustaviti. Stanite na svaku promenu zvuka, pojavu dima, neprijatnog mirisa - i obratite se majstoru.

Kod hibridnih i vozila na struju, jasno je, ako niste vrsni poznavalac nemojte nikako sami da radite bilo šta.

Uvek je bolje posetiti ovlašćenog majstora da ne bi dali na ćupriji ono što ćete uštedeti na mostu.

Video: Nevreme poplavilo ulice u Rusiji: Kajaci bili bolja opcija od kola

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • automobilski ne strucnjak

    12. jun 2020 | 02:59

    patosnice nikad niko nemoze da ocisti niti da provetri ili izluftira.mozes da ih izvadis napolje da ih operes i osusis ali sundjer ispod ima uvek da smrdi i taj smrad niko nemoze da ukloni.sto se tice motora ako voda udje u njega nikad vise nece biti isti.kad je u pitanju elektronika malo sta tu moze da se popravi bez da se sve menja.znam da recimo u americi ako ti voda zahvati sediste osiguravajuce drustvo preuzima automobil i vozi ga na otpad.u zavisnosti od toga kakvo osiguranje imas i kolika je vrednost automobila na trzistu bi ce ti isplacen novac u toj vrednosti.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA