Poslušajte ove savete i akumulator će vam trajati i posle isteka garantnog roka

Ukoliko pratite osnovne smernice po pitanju čuvanja akumulatora, nećete imati problema godinama...

Komentari

  • Kursula

    9. novembar 2020 | 08:30

    Imam jednog strarog Mercedesa,A klasa,2003.godište i u njemu je još uvek njegov prvi,originalni,akumulator.Možda zvuči neverovatno ali je istinito.

  • Boki majstor

    9. novembar 2020 | 08:27

    Suština je da alternator puni između 13,7 i 14,4V bez obzira na opterećenje (svetla, klima itd.). Da se auto bar nakon 10-ak paljenja vozi jednom duže od pola sata bez gašenja motora. Održavati čiste kleme, proveravati nivo elektrolita bar jednom godišnje (ako je sa poklopcima), dopunjavati destilovanom vodom tako da prelije zub koji je postavljen i svakoj ćeliji kao merač. Ne prazniti akumulator kada auto ne radi (svetlo, jaka muzika, ventilacija...). I naravno gledati da anlaser, grejači kod dizela, glavni provodnici, veza sa masom budu uvek ispravni. Ako se akumulator prazni sam od sebe vremenom, najcešći uzrok je radio koji ima neki problem...

  • dago 1

    8. novembar 2020 | 10:28

    Kupite nov auto i prvih deset godina nebi trebalo biti probleme i onda kad ga zamjenite istim takvim i nemoze vas sluziti deset godina ponovo. Pa vi sad vidite do cega je??. Do svega pomalo samo ne do vozaca

  • Map

    7. novembar 2020 | 13:05

    Skracuju njemu zivot ova dnevna svetla, a pri tom auto trosi vise goriva a i alternator brze strada. Hrvati su to uvideli pa su svetla u letnjem periodu izbacili

  • Mica

    7. novembar 2020 | 10:29

    Zaključak, da niste ništa rekli kako otkloniti kvar, sam svoj majstor. Svaka budala zna gde ima nov akumulator.

    • 7. novembar 2020 | 18:31

      Elektro-vozač

      @Mica

      Zavisi od vrste akumulatora. U članku misle na olovne sa kiselinom i pričaju o održavanju i o kupovini odogovarajućeg. U principu sve ima smisla sem napomene o kapacitetu koja ne mora baš da važi. Npr, akumulator većeg kapaciteta će se procentualno manje prazniti, tako da će minimalni procenat biti veći nego sa onim manjeg kapaciteta a mogu imati i veću snagu te "lakše podnose" opterećenja. Doduše, zbog sporijeg punjenja pri vrhu to isto može da znači da će dopuna potrošenog trajati nešto duže pa zbog toga može provesti manje vremena na "baš 100%" nego oni manjeg kapaciteta. Imate zaptivene kojima, u principu, ne možete ništa sami da radite i one koji to nisu te im tečnost isparava pa se može i mora dodavati - to vam je održavanje. Pažnja se svodi na izbegavanje preopterećenja i kratkih spojeva - mogu da dovedu do oštećenja olovnih ploča. Litijum jonski akumulatori su drugačiji - manji su za isti kapacitet i ne "vole" visoku napunjenost i zahtevaju drugačiju strategiju punjenja (pa nemaju ni problema sa dugim pražnjenjem, recimo zbog svetala). Zbog toga nije preporučljivo zameniti akumulator drugačijom vrstom bez prethodne provere da je to prihvatljivo. U savremenim kolima (električnim, fosilni su istorija) baterije su litijum-jonske i daleko veće. Ugrađeni su sistemi koji im održavaju dobru temperaturu (sem originalnog Nissan Leaf), napunjenost (u principu 50%-90% kao cilj punjenja uz do 100% pred dugačka putovanja) i kontrolu brzine punjenja zavisno od raznih parametara. Ovi veliki akumulatori zapravo nisu jednodelni već se sastoje od modula sastavljenih od ćelija baterija koje moguće pojedinačno zameniti.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA