Ovaj jednostavan trik učiniće zimsku vožnju mnogo bezbednijom

Stručnjaci tvrde da zimi bilje imati uže zimske gume, a postoji i još jedan koristan koji će zimsku vožnju učiniti bezbednijom

Komentari

  • Uzaguma i predjna vuca

    Su zakon za zimu.

  • Seep

    Dokazite vi na tehnickom pregledu da ste stavili uzu gumu zbog bezbednosti mene vratise jer sam stavio 225 umesto 235 nasi strucnjaci koji su pisali zakon

  • Elektro-vozač

    Za električna vozila sa "manje usavršenim" sistemom protiv proklizavanja: smanjite ili isključite regenerativno kočenje kako nebi proklizavali i kada to ne očekujete.

  • Sexo

    Bicikl a?

  • Aleksandar

    Zimska guma mora imati u sastavu vise gume nego kaucuga. Ona je elasticnija bolje prijana za ledene povrslne.

    • Ilova RS

      @Aleksandar

      Dobro jutro Kolumbo!!!

  • Slavko

    To, matematički, uopšte nije tačno. D li će lakše da prokliza bicikl koji ima uske gume, ili bicikl sa širim gumama? Naravno, onaj prvi. Zbog male nalegajuće površine. Čehoslovački tramvaji imaju gaznu površinu od ukupno 22cm2. I proklizaju čim se žaba pomokri na šine. OK, to je čelik na čelik, ali da autobus koji ima gumu umesto čelika, ima ukupnu gaznu površinu od 22cm2, kad bi se zaustavio od momenta početka kočenja??. Uski točkovi su pogodni samo za vožnju po blatu i nigde drugde.

    • Риста

      @Slavko

      Истог сам закључка,никако зими не премпунпавати гуме лакше ћете слетети спута....

    • Elektro-vozač

      @Slavko

      Dosta zavisi od samih guma i šare. Uprošćeno gledano je isto: masa kola je ista pa i težina (sila). Pritisak je proporcionalan težini a suprotno dodirnoj površini. Sila trenja je pritisak pomnožen sa koeficijentom trenja a on se smanjuje kako je površina veća (ili, iz druge perspektive, ista ukupna sila se deli na više manjih delova površine) i nazad smo na početku. Uže gume mogu da se useku više u sneg i da dopru do asfalta te da "uhvate" ali to propada ako je sneg predubok, da ne pričamo o povećanoj potrošnji zarad guranja snega ispred guma. Široke gume nemaju taj problem i imaju više mesta za šare koje mogu da "uhvate" za nešto ali ne dopiru duboko. Uske gume, zbog povećanog pritiska na površinu, više dišu temperaturu snega/leda ispod i više ga tope (malo ali dovoljno, to je zapravo ono što uzrokuje dosta proklizavanja). Šire gume su veće i masivnije pa time i (malo) povećavaju i težinu kola i inerciju i otežavaju kontrolu (veći obrtni moment potreban za kontrolu što je poseban problem fosilnim vozilima).

    • TRN

      @Slavko

      E moj matematičaru. Pritisak na površinu P = F / A što znači da ako je manja površina naleganja pritisak je veći a time i prijanjanje veće.

    • Elektro-vozač

      @Slavko

      @TRN: Sila trenja Ft=μN gde je μ koeficijent trenja a N sila normalna na površinu, u ovom slučaju N=PA (pritisak puta dodirna površina) pa je Ft=μPA. Pritisak P je težina vozila (mg, masa vozila pomnožena gravitacionim ubrzanjem na Zemlji) podeljen sa dodirnom površinom pa je manji za veće površine: P=mg÷A. Tako dobijemo Ft=μ(mg÷A)A=μmgA÷A=μmg. Pritisak prosto ne igra ulogu. Koeficijent trenja μ ne zavisi od "veličine" (dimenzija) dodirnih površina u uprošćenom slučaju već samo od vrsta materijala koje se dodiruju (tu ne računamo "šare"). Ako celu težinu stavimo na jednu dodirnu površinu dobijamo jednu silu trenja Ft=μPA tu težinu podelimo na dve tolike dodirne površine (znači dupla površina) prepolovoićemo silu na pojedinačnim delovima: μP(A÷2)=μPA÷2=Ft÷2. Kako sada imamo dve te površine pa kada saberemo dve polovine Ft÷2+Ft÷2 opet dođemo na isto Ft. Stvari menjaju makroskopske osobine (šare na gumama) koje mogu biti različite na različitim veličinama guma, te se sam koeficijent trenja μ menja, ali "netrivijalno". Da dodam još nešto: što se kočenja tiče uze gume se osećaju više i idu dublje te se "odupiru" od više snega ispred *uspravno* (normalno na površinu). Šire gume se manje usecaju ali više odupiru *vodoravno* (paralelno površini). Šta je i koliko korisnije u nekom momentu zavisi od mnogo toga.

    • Elektro-vozač

      @Slavko

      Kucanje na telefonu nije za formule... Zagrade su trebale biti na boljem mestu ali ne menjaju stvari: "μP(A÷2)=μPA÷2=Ft÷2" je trebalo biti μ(P÷2)A=μPA÷2=Ft÷2. Stoji P÷2 jer je nova sila po dodirnoj površini N÷2 odnosno mg÷2 pa je novi pritisak N÷2÷A=mg÷2÷A=P÷2.

  • Tanja

    Manite se saveta sa interneta!

  • Sd

    Onaj ko ovo nije znao nije trebao ni da vozi zimi, po snegu.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima