Motore i skutere možete da registrujete i na manje od godinu dana, a da li se to isplati?

Donosimo vam objašnjenje ovog problema stavku po stavku...

  • 2
Kawasaki, motocikl, motor Foto: Unsplash

Motocikli i mopedi mogu da se registruju na manje od godinu dana, npr. na šest meseci, ali pitanje je koliko novca tako može da se uštedi?

Da bi svako mogao da izračuna uštedu za svoj motor ili skuter u zavisnosti od toga na koliko želi da ga registruje, redakcija sajta Polovni automobili objasnila je ovaj problem stavku po stavku.

Na koliko najkraće može da se registruje motor ili skuter?

Na jedan mesec - to je najkraći period. Nema drugih ograničenja - može da se registruje na 2, 3, 4, 6, 8 ili na koliko god meseci želite.

Osiguravajuće kuće su spremne da prodaju polisu obaveznog osiguranja i na kraći period, ali Zakon kaže da motor ne može da se registruje na manje od mesec dana, tako da morate da kupite i osiguranje za najmanje mesec dana.

Uslovi su isti i za motocikle i za mopede.

Da li pre svake registracije mora da se radi tehnički pregled?

Da - zato što „Potvrda o tehničkoj ispravnosti vozila“ koju dobijete nakon tehničkog pregleda važi 30 dana.

Cena tehničkog pregleda za motore i mopede je uglavnom od 3.000 do 4.000 din.

Da li nakon isteka periodične registracije moraju da se vrate registarske tablice?

Registraciju na manje od godinu dana u nastavku teksta nazivaćemo periodična registracija.

Ukoliko vlasnik koristi periodičnu registraciju, nakon isteka te registracije ima godinu dana vremena da ponovo registruje motor i za to vreme ne mora da vraća registarske tablice, već može ponovo da ih koristi.

Moped, motocikl, Tomos Automatic Foto: Wikimedia/Zupec

Koliko može da se uštedi periodičnom registracijom?

Generalno - ne može mnogo.

Problem je u tome što bez obzira da li registrujete motor na 1 mesec ili na 6 meseci, morate da platite sve dažbine kao da registrujete motor na celu godinu.

To uključuje porez na upotrebu, komunalnu taksu, registracionu nalepnicu, a tu su i tehnički pregled i provizije na uplatnice...

Pa gde je onda ušteda?

Ušteda je kod obaveznog osiguranja.

Cena obaveznog osiguranja za motore i mopede obračunava se na osnovu radne zapremine, a ne na osnovu snage kao kod automobila.

Kolika je ta ušteda?

Na osnovu podataka koje smo dobili od tri osiguravajuće kuće (Uniqa osiguranje, Milenijum osiguranje, AMS Osiguranje) vidimo da je umanjenje cene osiguranja isto kod svih:

ušteda osiguranje Printscreen: Polovniautomobili.com

Konkretan primer

Od Dunav osiguranja dobili smo kao primer poređenje troškova registracije na punu godinu i na 6 meseci za motocikl sa motorom od 292 ccm, iz 2019. godine:

Na godinu dana:

Polisa osiguranja: 6.799 din

Komunalna taksa: 1.170 din

Administrativna taksa: 320 din

Porez na upotrebu: 3.930 din

Registraciona nalepnica: 436 din

Ukupno bez tehničkog pregleda: 12.655 din

Na 6 meseci:

Polisa osiguranja: 4.800 din

Komunalna taksa: 1.170 din

Administrativna taksa: 320 din

Porez na upotrebu: 3.930 din

Registraciona nalepnica: 436 din

Ukupno bez tehničkog pregleda: 10.656 din

motocikl, motor, lanac, devojka Foto: PIxabay

Tehnički pregled, provizije za uplatnice i eventualno neki drugi troškovi nisu uključeni, a takođe imajte u vidu da komunalna taksa nije u svakoj opštini ili gradu ista.

Ovo je samo okviran primer, tako da krajnji ukupni troškovi registracije i na godinu dana i na 6 meseci mogu znatno da se razlikuju od ovih primera u zavisnosti od raznih faktora.

Gubi se bonus

Za obavezno osiguranje ugovoreno na manje od 12 meseci, ne primenjuje se bonus-malus sistem. To važi za sve osiguravajuće kuće.

Koliki je porez na upotrebu za motore i mopede?

Ovaj porez se obračunava na osnovu kubikaže, a što je motor ili moped stariji, dobija se veći popust. U tabeli ispod možete da vidite cene za 2021. godinu.

ušteda osiguranje Printscreen: Polovniautomobili.com

Koliko je interesovanje za periodičnu registraciju?

Obratili smo se tehničkim pregledima i agencijama za registraciju.

Na pitanje koliko vlasnika dvotočkaša traži periodičnu registraciju, praktično od svih sagovornika smo dobili isti odgovor - interesovanje za registraciju na manje od godinu dana gotovo da ne postoji.

Malobrojni novopečeni vlasnici, uglavnom skutera, raspitaju se o ovoj mogućnosti, ali kada saznaju sve uslove i uštedu jednostavno odustanu.

Tu su i drugi faktori koji odbijaju vlasnike dvotočkaša od registracije na manje od godinu dana. Na primer, tehnički pregledi nemaju tehničke mogućnosti da izdaju registracionu nalepnicu koja će važiti manje od godinu dana.

Rešenje je da se po nalepnicu ide u nadležnu policijsku upravu, koja se npr. u Beogradu nalazi u Ljermontovljevoj ulici.

Triumph, motocikl, motor, enduro Foto: Unsplash

Zaključak

Ukoliko razmatrate ovu opciju, utvrdite koliko košta standardna registracija za vaš motor, zatim uračunajte uštedu po pitanju osiguranja i procenite da li je razlika u troškovima dovoljna da se odreknete mogućnosti vožnje tokom cele godine.

(Telegraf.rs/Polovniautomobili.com)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Bane

    3. jul 2021 | 11:48

    Odrase nam ledja za registraciju motora… auto od 1.000 kubika 17-18k, a za motor 29k din. Sramota….

  • hogar

    3. jul 2021 | 21:54

    pogledajte kako je to u ostalim zemljama.. u Kanadi vozilo se registruje jednom u 7 godina a registracija kosta 1 dolar isto je u SAD... nesto slicno njima je u EU..... kod nas od lopovske drzave ne ocekujte nista dobro.... kradu nas gde god mogu

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA