• 14

Šta donosi čip tjuning i da li bolje "čipovati" benzinca ili dizelaša?

Danas je potpuno uobičajno da motori iste zapremine imaju tri ili četiri verzije različite snage, sve zahvaljujući elektronici...

  • 14
Čip tjuning

Foto: Shutterstock

"Čip tjuning" je optimizacija softvera automobila koja za cilj ima povećanje snage motora. To je relativno jednostavan postupak koji se izvodi promenom parametara rada motora, kao što su vreme ubrizgavanja goriva ili pritisak turbine.

Izbor motora različite zapremine kod novih automobila sve je manji, pošto konstrukcija savremenih agregata omogućava proizvođačima da ponude više varijanti snage sa istom zapreminom. Zato je danas potpuno uobičajno da motori sa istim blokom, istim brojem cilindara i istom zapreminom imaju tri ili četiri verzije različite snage.

To znači da elektronsko podešavanje omogućava da jedan isti motor od dva litra zapremine može da ima snagu od 150, 170 ili čak 190 konjskih snaga.

Čip tjuning

Foto: Shutterstock

Benzinac ili dizelaš?

Cena usluge čip tjuninga varira i može biti niža ili viša u zavisnosti od vrste motora, kao i onoga što je na njemu urađeno (odnosno, šta je od parametara promenjeno i u kolikom obimu).

Čip tjuning dizel motora često je jeftiniji nego kod benzinskog, a dobijeni rezultat je bolji. Odnosno - za isti iznos uloženog novca, "čipovani" dizelaš može da dobije više snage.

Razlog je to što je većina dizelaša opremljena turbopunjačima, što samo po sebi ima dodatne prednosti. Zbog toga, ono što kod turbo motora predstavlja povećanje snage od 20 do 30 odsto, kod atmosferskih iznosi samo od 3 do 7 odsto.

Prednosti i mane

Najveća prednost je, svakako, samo povećanje snage motora. Uz to, čip tjuning dovodi do smanjenja potrošnje goriva za čak i do 15 odsto.

Automehaničar, auto servis

Foto-ilustracija: Shutterstock

Sa druge strane, ukoliko se odlučite da "čipujete" automobil novijeg godišta proizvodnje, to će u najblažem slučaju dovesti do gubitka garancije. Nepravilna i nestručna promena parametara rada motora može da dovede i do oštećenja turbopunjača, kao i do bržeg trošenja kvačila i kočnica.

Naravno, veća snaga motora podrazumeva i veću odgovornost vozača, što znači da oni koji ulože u povećanje performansi svojih četvorotočkaša, moraju da budu oprezniji u saobraćaju.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • BOSANAC

    Meni traze 400€ za cipiranje mog auta disela od 313 ks i dobijam 37 ks, to je 350. nije potrebno bacar pare u te stvari. Bolje otic negdje za vikend i 2-3 dana uzivat sa nekom damom.

    3
    5

    Podelite komentar

  • BOSANAC

    Najbolje je necipirat motor, ako neko to zeli, bolje je dizel cipirat od benzinca.

    0
    5

    Podelite komentar

  • Boki

    Vw 1.6 tdi 2014 je imao 105ks, 2015-2016 imao je 110ks od 2017-2018 imao je 115ks, mislite da su zamenili samo softver?

    9
    1

    Podelite komentar

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima