
Vrućina može da "ubije" vaš DPF filter: Evo kako da izbegnete katastrofu, ovo vam servisi neće reći
Paklene temperature ne uništavaju samo gume i akumulatore – vaš DPF filter može da postane sledeća žrtva letnje vrućine. Stručnjaci upozoravaju da kombinacija ekstremnih temperatura i gradske vožnje pravi savršenu oluju za jedan od najskupljih kvarova na dizelašu.
Prilikom ekstremnih vrućina, dizel motori rade na granici svojih mogućnosti. Visoke spoljašnje temperature čine da se motor dodatno greje, a DPF filter – koji i inače radi na temperaturama do 600 stepeni Celzijusa – postaje još više opterećen. Problem nastaje kada se ovaj preopterećeni filter susretne sa gradskim uslovima vožnje.
Kada je napolju više od 35 stepeni, a vi vozite kratke relacije po gradu, DPF filter ne može da izvrši proces regeneracije – automatsko sagorevanje čađi koja se nakupila u njemu. Rezultat je začepljen filter koji može papreno da vas košta.
Najčešći simptomi problema sa DPF filterom tokom vrućina uključuju upaljenu lampicu motora, osetan pad snage automobila, povećanu potrošnju goriva i neprijatan miris iz izduvne cevi. Ako primetite bilo koji od ovih znakova, ne čekajte – svaki dan kašnjenja čini popravku skupljom.
Kako zaštititi DPF filter od letnje vrućine
Ključ je u vožnji na autoputu – barem jednom nedeljno provedite 20-30 minuta na otvorenoj cesti pri brzini većoj od 80 km/h. Ova "duboka" vožnja omogućava filteru da dosegne potrebnu temperaturu za regeneraciju i očisti se od nakupljene čađi.
Stručnjaci iz servisa preporučuju korišćenje aditiva za čišćenje DPF-a tokom vrućih meseci. Ovi aditivi, koji se dodaju u rezervoar, pomažu procesu regeneracije i mogu da produžu životni vek filtera. Međutim, nikada ne koristite aditiv ako je filter već potpuno začepljen.
Redovno proveravajte nivo motornog ulja – tokom vrućina se troši brže, a nedostatak ulja može da ošteti DPF filter dodatno. Takođe, izbegavajte česte kratke vožnje po gradu kada su temperature ekstremne.
Spasavanje DPF filtera po vrućini – saveti koje servisi kriju
Mnogi servisi neće vam reći da prisilna regeneracija može da reši problem začepljenog filtera čak i kada je situacija ozbiljna. Ovaj postupak, koji traje oko 30 minuta, forsira filter da se ogreje na maksimalnu temperaturu i sagori svu čađ.
Međutim, prisilna regeneracija nije uvek moguća. Ako je filter više od 80% začepljen, jedina opcija je skidanje i profesionalno čišćenje, što košta između 15.000 i 30.000 dinara – značajno manje od kupovine novog.
Takođe, nikada ne uklanjajte DPF filter potpuno. Pored toga što ćete imati problem na tehničkom pregledu, vaš automobil će i potrošiti više goriva, a motor će se brže habati bez potrebne zaštite.
(Telegraf.rs)
Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.