
Ako je vaš dizel prešao 100.000 km odmah očistite DPF filter: Rizikujete ogromnu štetu na motoru
Dizel automobili, novi i posebno polovni, i dalje su najisplativija opcija za mnoge, a za pravilan rad motoraDPF filteri su veoma važni.
Za prečišćavanje izduvnih gasova i uklanjanje čestica čađi iz dizel motora koriste se sledeći uređaji:
DOC – katalizatori dizel oksidacije
DPF – Diesel Particulate Filter, takođe poznat kao FAP (Fran. filtre a particules, engleski: Filter Antipollution)
SCR – Selektivna katalitička redukcija
Kroz hemijske reakcije i fizičke procese, ovi uređaji mogu, pod pravim uslovima, praktično u potpunosti da uklone štetne izduvne gasove i čvrste čestice.
DOC je prvi uređaj u sistemu. To je protočni keramički filter sa saćem, koji sadrži plemenite metale (katalizatore) za pokretanje oksidacije štetnih ugljovodonika, ugljen monoksida i sagorevanja nesagorelog goriva i ulja.
DPF je drugi uređaj u sistemu, koji zaustavlja preostalu čađ koju DOC nije mogao da ukloni (oksidira). Čađ ostaje u njoj sve dok se ne regeneriše – pasivno ili aktivno.
Pasivna regeneracija se dešava pri normalnoj radnoj temperaturi motora i DPF sagoreva čestice na 275 do 360⁰C.
Aktivna regeneracija se dešava kada senzori otkriju prekomerno nakupljanje čestica i povećani protivpritisak unutar DPF-a. Zatim se dodatna količina goriva ubrizgava u motor da bi se postigla temperatura viša od 600⁰C da bi se sagorela nakupljena čađ.
Nakon što su čestice čađi u DPF-u sagorele, povećani protivpritisak se smanjuje na normalu, ali pepeo ostaje dok se ne ukloni! Ali, sa svakim aktivnim ciklusom regeneracije, akumulacija pepela se povećava, što dovodi do pregrevanja DPF-a, povećava potrošnju goriva, a povećani protivpritisak uništava turbopunjač.

Istovremeno, nesagorelo gorivo se akumulira u ulju, što smanjuje njegov viskozitet i povećava nivo. Ovo pogoršava podmazivanje i ubrzava habanje motora. Što duže pepeo ostaje u DPF-u, veća je verovatnoća da će se stvrdnuti i blokirati protok izduvnih gasova, izazivajući štetan povratni pritisak.
Kvar filtera se utvrđuje praćenjem ciklusa regeneracije i merenjem povratnog pritiska pomoću dijagnostičke opreme. SCR, poslednji uređaj u sistemu, koristi aditive kako bi doprineo daljem razgradnji štetnih gasova i čestica.
Katalizator selektivne redukcije (SRC) obično postaje začepljen kristalizovanim naslagama iz procesa sagorevanja, zbog nedostatka aditiva (AdBlue) u rezervoaru ili kvara uređaja za doziranje.
Najčešći uzroci kvarova u DOC, DPF i SCR uređajima:
– vožnja na kratkim udaljenostima neprikladnim za stvaranje visokih temperatura neophodnih za pasivnu i aktivnu regeneraciju
– kvar sistema za recirkulaciju izduvnih gasova, EGR ventila
– kvar turbopunjača
– curenje ulja
– neispravnost injektora goriva (common rail)
– kvar merača protoka vazduha
– habanje motora
Faze procesa profesionalnog čišćenja DPF, FAP i SRC uređaja
– vizuelni pregled saća keramičkog filtera endoskopom
– ispitivanje povratnog pritiska (mbar) i protoka (m3/h) pre čišćenja
– čišćenje hemijskim sredstvima i kontrolisanim hidrauličnim vodenim čekićima
– sušenje toplim vazduhom (65⁰C)
– merenje povratnog pritiska (mbar) i protoka (m3/h) nakon čišćenja
Prednosti profesionalnog procesa čišćenja DPF, FAP i SRC uređaja
– košta do 90% niži u odnosu na cenu novog sklopa
– dokumentovani sertifikat pre i posle čišćenja
– parametri povratnog pritiska i protoka u skladu sa fabričkim specifikacijama
– bez sečenja, zavarivanja i gubitka OE garancije proizvođača
– 100% ekološki prihvatljiv proces
(Telegraf.rs / Autoportal)
Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nikodzak987
Skines dpf i to je to.. moj je euro 4 pa ni bez dpfa ne dize garez za sobom pa nemam grizu savesti.
Podelite komentar