Vozači, pažnja: Koliko dugo treba da vozite da biste napunili prazan akumulator? Nemački stručnjaci otkrili

N. M.
N. M.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 3

Svaki vozač se bar jednom suočio sa neprijatnom situacijom kada okrene ključ, a automobil odbija da upali zbog praznog akumulatora. Nakon što uspete da pokrenete vozilo pomoću kablova za paljenje, postavlja se važno pitanje - koliko dugo treba voziti automobil da bi se akumulator ponovo napunio? Nemački auto-klub ADAC dao je konačan odgovor na ovu dilemu koja muči vozače širom sveta.

Stručnjaci ističu da ne postoji univerzalan odgovor jer punjenje zavisi od više faktora, ali ipak postoje jasne smernice koje svaki vozač treba da zna. Starost akumulatora, efikasnost alternatora i spoljašnja temperatura direktno utiču na vreme potrebno za ponovno punjenje.

Prema zvaničnim preporukama nemačkog auto-kluba, nakon što vam se akumulator potpuno isprazni, potrebno je voziti automobil najmanje 30 minuta do sat vremena bez gašenja motora. Ovo vreme je dovoljno da se akumulator dovoljno napuni za sledeće paljenje automobila.

Stručnjaci savetuju: Ovo je optimalna vožnja za punjenje akumulatora

Dobra vest za vozače je da nije potrebno voziti automobil većom brzinom ili povećavati broj obrtaja motora kako bi se akumulator brže napunio. Normalna, umerena vožnja u trajanju od 30 do 60 minuta sasvim je dovoljna za efikasno punjenje akumulatora.

Važno je napomenuti da punjenje akumulatora zavisi i od spoljašnjih uslova. Tokom zimskih meseci, kada su temperature niže, proces punjenja može trajati duže, pa je preporučljivo voziti puni sat vremena bez zaustavljanja.

Alternator počinje da puni akumulator čim se motor pokrene, ali za potpuno punjenje praznog akumulatora potrebno je određeno vreme kontinuirane vožnje. Stručnjaci upozoravaju da kratke gradske vožnje često nisu dovoljne za adekvatno punjenje akumulatora, posebno ako su u automobilu uključeni potrošači električne energije poput grejanja, klima uređaja ili audio sistema.

Kako produžiti životni vek akumulatora i izbeći probleme sa pražnjenjem

Osim pravilnog punjenja, postoje i drugi načini da produžite životni vek svog akumulatora. Redovna provera stanja akumulatora može sprečiti neprijatna iznenađenja, posebno pre zime kada niske temperature dodatno opterećuju akumulator.

Ako često vozite na kratkim relacijama, stručnjaci preporučuju povremenu dužu vožnju kako bi se akumulator adekvatno napunio. Moderni akumulatori obično traju između 4 i 6 godina, u zavisnosti od kvaliteta i uslova korišćenja.

Konačno, ako primetite da se vaš akumulator često prazni, to može biti znak da je vreme za njegovu zamenu ili da postoji problem sa električnim sistemom automobila. U tom slučaju, najbolje je potražiti pomoć stručnjaka koji će dijagnostikovati problem.

(Telegraf.rs)

Video: Užas u Novom Sadu: Pronađeno telo žene u stanu, suprug hospitalizovan zbog povreda

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Kranp

    22. maj 2025 | 09:03

    Pa naravno kad ljudi voze 100 metara do prodavnice i odmah ga gase, imam komšije koji to rade i kažu da je to Ok,ovom narodu ne vredi ništa pričati jer su svi pametni, čitaju svašta na društvenim mrežama i misle da je to stvarno tako, zato ih viđam po putu traže kablove za paljenje a voze nov auto, toliko o ovoj temi...

  • El.inž

    23. maj 2025 | 18:27

    Šandor je potpuno u pravu, a vi što mu dadoste minuse u školu! Najgore za akumulator je anlasovanje! Prema tome, najveći zločinac akumulatora i kompletnog motora je sistem start-stop! Prodavnica nije baš toliki problem, pod uslovom da utomobil pali "na jedan zub", a trbalo bi tako! Danas se većina iživljava "sa gasom", i velikim obrtajima, da motor vrlo brzo propada, gubi kompresiju i teško pali! Onda 2-3 godine, pa u prodavnicu za nov akumulator!🧐☝☝☝

  • Shandor

    22. maj 2025 | 11:57

    Nemacki strucnjaci ! ? Dragi Nemacki strucnjaci vi ste jos na Dinami i Bubi iz 60ih. Auto na leru( da bi me NEMACKI STRUCNJACI bolje razumeli, pa koristim nemacku rec) vec puni akumulator sa vise od 13Volti, tako da nije potrebno voziti, za najbolje sto ste napravili, tj VW Bubu iz 60ih sa dinamom je obavezno ili rucnim gasom iz iste podignuti obrtaje na 2000 o/min, ali to vase savrsensto nema tzv obrtomer, pa ta KOLA (wagen) moras da TERAS.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA