Srbi ih obožavaju, ali... Ovi automobili su noćna mora za novčanike: Vlasnici, spremite brdo para za servise

E. T.
E. T.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Strah od majstora i popravki je iskonski kod kupaca vozila, kako polovnih, tako i novih. Najvažnije je da automobil u dobrom stanju, da nema skrivenih mana koje će vas voditi pravi u servis.

Svima je jasno da je kupovina automobila tek početak troškova. Pored cene vozila, osiguranja i goriva, stavka koja najviše zabrinjava svakog vozača jesu neplanirani kvarovi.

Upravo zato je nemačka kompanija Carly, poznata po alatima za autodijagnostiku, sprovela detaljnu analizu i otkrila koliko vlasnici najpopularnijih marki u proseku troše u servisima.

Analiza je obuhvatila najčešće kvarove zabeležene njihovim dijagnostičkim uređajima u poslednjih deset godina, a procenjeni troškovi popravki zasnivaju se na zvaničnim kalkulacijama samih proizvođača.

Vozači BMW-a plaćaju najviše

Rezultati nisu doneli velika iznenađenja – prva tri mesta zauzele su premijum marke. Na samom vrhu neslavne liste nalazi se BMW.

Vlasnici popularnih "bimera" za odlazak u servis u proseku moraju da izdvoje čak 1.150 evra. Analiza, ipak, pokazuje da troškovi značajno variraju u zavisnosti od modela. Tako je BMW Serije 5 rekorder sa prosečnim troškom popravke od neverovatnih 1.525 evra.

BMW predstavljanje nove serije 5 Foto: Filip Plavčić

Carly dijagnostika kao najčešće probleme navodi zamenu DP filtera i kvar lambda sonde – obe popravke spadaju među skuplje.

U poređenju sa tim, popularna Serija 3 sa prosekom od 875 evra deluje gotovo povoljno.

Audi na drugom mestu

Srebrnu medalju odnosi Audi, čiji vlasnici u proseku plaćaju 989 evra po poseti servisu. I ovde postoje velike razlike među modelima.

Pomalo iznenađujuće, najskuplji za održavanje je najmanji model – Audi A1 – sa prosekom od 1.235 evra.

Audi A4. audi A4 B8 Foto: Audi

Podsetimo, prema TÜV izveštajima, modeli proizvedeni do 2015. poznati su po problemima sa razvodnim lancem, a česti su i kvarovi opruga i amortizera.

Mercedes nešto povoljniji

Nešto jeftiniji je Mercedes, s prosečnim troškom od 942 evra. U okviru ponude ističe se model CLA sa prosekom od 1.135 evra, dok je popularna C-klasa sa troškom od 800 evra znatno ispod proseka marke. Opel ima najniže troškove popravki

Odmah iza nemačkog premijum trojca dolazi Volkswagen, čiji prosečan trošak popravki iznosi 767 evra. Slede ga Ford sa 588 evra i Hyundai sa 575 evra.

Najmanje briga oko servisnih troškova, prema ovoj analizi, imaju vlasnici Škode i Opela.

Traže se automehaničari i autolimari Foto: Profimedia/Wavebreak

Popravke za češku marku u proseku koštaju 450 evra, dok je Opel apsolutni pobednik sa svega 375 evra – što je manje od trećine troška za BMW.

Treba ipak napomenuti da je Carly analiza obuhvatila 21 popularan model, pa su neke marke izostavljene. Tako, na primer, ostaje nepoznato da li je Dačia – poznata po niskoj ceni – podjednako povoljna i za održavanje.

Takođe, istraživanje ne pravi razliku između novih i polovnih vozila, kao ni između različitih generacija modela, što može uticati na konačne rezultate.

(Telegraf.rs / Dnevnik / Index.hr)

Video: Pokušaj otmice žene na parkingu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA