Vozili smo Daciu Duster 1.3 TCe i ostali prijatno iznenađeni svime - sem cenom

Dacia Duster dobila je moderan turbo-agregat od 1,3 litra koji poznajemo iz Renaulta, Nissana i pojedinih modela Mercedesa, kao i atraktivnu Techroad ediciju, a ova kombinacija popularni kompaktni SUV čini privlačnijim nego što je bio ikada ranije

  • 4
Dacia Duster 1.3 TCe Foto: Aleksandar Savin/TopSpeed

I to se dogodilo… Dačija je u nečemu došla u istu ravan sa jednom veličinom kakva je Mercedes-Benc. Dodirna točka koja povezuje rumunskog proizvođača koji sve ambicioznije nastupa pod okriljem Renoa i nemačku premijum marku jeste pogonski agregat. Reč je o modernom 1,3-litarskom turbo benzincu koji je rezultat saradnje Renoa i Dajmlera.

Ovaj „pokretač“ dolazi u više nivoa snage, od 130 do 163 KS, te pokriva čitav spektar modela iz portfolija Renoa, Nisana, Mercedesa… Kod „dastera“ je dostupan u konfiguraciji od 130 KS, sa šestostepenim ručnim menjačem i pogonom napred, dok u snažnijem izdanju sa 150 KS omogućava izbor između pogona napred ili na sva četiri točka.

Upravo novi motor predstavlja glavni povod za novo druženje sa „dasterom“, budući da smo drugu generaciju kompaktnog SUV modela već testirali u dva navrata, na međunarodnoj prezentaciji u Atini gde smo vozili verziju sa benzinskim motorom od 1,2 litra i 125 KS, a nešto kasnije u Srbiji smo isprobali verziju sa 1.5 Blue dCi motorom od 115 KS.

Dacia Duster 1.3 TCe Foto: Aleksandar Savin/TopSpeed

Uvođenje novog 1.3 TCe agregata predstavlja ozbiljno usavršavanje „dastera“ i svakako najveći iskorak od kada je pre dve godine predstavljena nova generacija. Podsetićemo, ovaj popularni model sa dužinom 4.341 mm, širinom 1.804 mm i visinom 1.693 milimetara svrstava se u B SUV segment i ističe se svojom dužinom, prostranom kabinom i prtljažnikom od 445 litara koji je među najvećima, ako ne i najveći u klasi.

Iako je zadržao platformu prethodnika, koji je za sedam godina tržišnog života dobacio do 1,1 milion primeraka i stekao status pravog bestselera, novi izgled, poboljšana aerodinamika, fina podešavanja na oslanjanju, unapređen kokpit te poboljšana zvučna izolacija daju dovoljno argumenata da se naslednik može okarakterisati kao nova generacija.

Dacia Duster 1.3 TCe Foto: Aleksandar Savin/TopSpeed

U odnosu na prethodnika, koji se takođe isticao robusnim ali nešto sirovijim izgledom, novi model je doneo znatno moderniji vizuelni nastup i još više SUV atributa, pre svega zahvaljujući ulepšanom „licu“, zakošenijem vetrobranu koji je pomeren za 10 cm unapred i savremenijim svetlosnim grupama napred i pozadi.

Vizuleni nastup „dastera“ prati i visok klirens od 210 cm, kao i odbojnici sa naglašenim napadnim (30 stepeni napred) i odlaznim uglom (33 stepena nazad).

Dacia Duster 1.3 TCe Foto: Aleksandar Savin/TopSpeed

U enterijeru je, takođe, napravljen veliki pomak, pre svega u pogledu ergonomije. Sedi se sasvim pristojno, komforu doprinosi naslon za ruku vozača, a prekidači za otvaranje prozora su konačno premešteni sa centralne konzole tao gde im je „prirodno“ mesto, na unutrašnje stranice vrata.

Organizacija prostora je veoma dobro osmišljena te je ponuđeno dosta pretinaca ukupne zapremine 27 litara, uključujući i novu „fioku“ ispod suvozačkog sedišta koja može „progutati“ tablet, pa čak i manji lap-top računar.

Dacia Duster 1.3 TCe Foto: Aleksandar Savin/TopSpeed

Centralni greben blago zakošen ka vozaču udomio je multimedijalni uređaj koji je sada za nijansu više postavljen nego kod prve generacije.

Objedinjuje „blutut“ povezivanje, audio i navigaciju preko ekrana dijagonale 7 inča a odmah uz njegovu ivicu izvedeni su i ulazi za USB i AUX konekciju. Grafika displeja jeste poboljšana, ali brzina odziva na komande i dalje nije zadivljujuća.

Dacia Duster 1.3 TCe Foto: Aleksandar Savin/TopSpeed

Isto važi i za izgled plastike u kabini iako je ona nešto kvalitetnija nego ranije. Estetski pečat „udara“ i Techroad edicija sa specijalnim presvlakama, kao i nalepnicama na bokovima karoserije.

Ova edicija predstavlja dodatak na najviši paket opreme Prestige, tako da je automobil opremljen, automatskim klima uređajem, zadnjim parking senzorima i kamerom za vožnju unazad, upozorenjem na mrtav ugao, navigacionim uređajem, uzdužnim krovnim nosačima, aluminijumskim felnama od 17 inča, spoljnim ogledalima u mat hrom „finišu“, itd.

Dacia Duster 1.3 TCe Foto: Aleksandar Savin/TopSpeed

Sa 130 konjskih snaga i čak 250 Nm, novi agregat nudi dovoljno snage za rasterećenu vožnju i laka preticanja.

Međutim, iako je za pet „konja“ snažniji te daje 20 odsto više obrtnog momenta u poređenju sa starim motorom, Duster 1.3 TCe ipak slabije ubrzava.

Od 0 do 100 km/h stiže za 0,7 sekundi kasnije, ali je zato u špicu brži - krajnja brzina doseže 190 km/h.

Dacia Duster 1.3 TCe Foto: Aleksandar Savin/TopSpeed

Motor radi tiho, posebno na niskim i u srednjim obrtajima, dosta je elastičan i maksimum vučne sile daje već od 1.600 o/min.

Ipak, čini se da je mogao biti malo bolje uklopljen sa ručnim šestostepenim menjačem pa se u pojedinim momentima javljaju kratkotrajni trzaji. Ni ručica menjača nije baš precizna…

Dacia Duster 1.3 TCe Foto: Aleksandar Savin/TopSpeed

Iako raspolaže sa solidnom količinom snage, u pogledu vozne dinamike ne treba gajiti prevelika očekivanja.

Ipak je ovo SUV sa meko trimovanim oslanjanjem i zadnjim doboš kočnicama i kao takav udobnost stavlja ispred oštrine u vožnji, tako da je naginjanje prisutno u zavojima i pri naglim promenama pravca.

Dacia Duster 1.3 TCe Foto: Aleksandar Savin/TopSpeed

Inače, udobnost u vožnji je takva da čak neravnoj i gruboj podlozi putnicima omogućava dobar komfor. Ako tome dodamo i dobru zvučnu izolaciju, utisak na auto-putu je sasvim pristojan.

Potrošnja je na očekivanom nivou - između 7 i 8 litara u gradu, oko 7 litara na auto putu pri 130 km/h i 2.600 obrtaja u krajnjem stepenu prenosa, a oko 5 litara na otvorenom drumu.

Dacia Duster 1.3 TCe Foto: Aleksandar Savin/TopSpeed

Suma sumarum, sa Dusterom 1,3 TCe Techroad veoma uspešna rumunska marka još jednom podiže ulog.

Ova verzija namenjena je onima koji traže više stila i snage kod popularnog SUV-a, a to se naravno i plaća više. Ipak, sa cenom od 16.990 evra testirani Duster je i dalje osetno jeftiniji od konkurenata koji raspolažu približnom količinom snage i opreme.

Dacia Duster 1.3 TCe Foto: Aleksandar Savin/TopSpeed

Detalje o specifikacijama, cenu i finalnu ocenu nakon testa pogledajte na sajtu TopSpeed

(Telegraf.rs/Uroš Dedić/TopSpeed)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • vladimir

    28. oktobar 2019 | 15:01

    Mora da budes klinički lud pa da za daciu daš 17000

  • Dik

    28. oktobar 2019 | 12:14

    ... za ove pare Tuson je pravi izbor!

  • Sake

    28. oktobar 2019 | 20:47

    Od 0 do 100 km/h stiže za 0,7 sekundi kasnije, ali je zato u špicu brži - krajnja brzina doseže 190 km/h. Ovo neka greska, kako vidim jbg torpedo mu nije ravan ahaha......

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA